Ανάμεικτες εντυπώσεις στα στελέχη του κλάδου και στους επισκέπτες της αφήνει η τελευταία μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου στην Ευρώπη για το 2018, η οποία πραγματοποιείται από την περασμένη Τρίτη στο Παρίσι και θα διαρκέσει ως την επόμενη Κυριακή 14 Οκτωβρίου. Παρά την εξαιρετική συγκυρία που δημιουργεί εφέτος η συμπλήρωση 120 ετών από την πρώτη διοργάνωση, το 1898, του Mondial de l’ Auto, η εικόνα και το περιεχόμενο της έκθεσης είναι ουσιαστικά ελλιπή καθώς 15 κατασκευαστές – ή σχεδόν το 50% όσων αφορούν οι ετήσιες ευρωπαϊκές πωλήσεις – απουσιάζουν θαμπώνοντας τη λάμψη της.
Οι λόγοι των απουσιών ποικίλλουν – οικονομία δυνάμεων, έλλειψη νέων μοντέλων, διαφορετικές προτεραιότητες τη δεδομένη χρονική στιγμή και νέος προσανατολισμός στον τομέα του marketing που επιβάλλει τη συμμετοχή σε άλλου είδους εκθέσεις, όπως π.χ. το Consumer Electronics Show (CES) -, οφείλει ωστόσο να αναγνωρίσει κανείς ότι οι διοργανωτές εργάστηκαν σκληρά προκειμένου να αναδείξουν το εύρος των δραστηριοτήτων περιφερειακών εταιρειών που συνδέονται άμεσα με την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Γάλλοι και άλλοι προμηθευτές και νεοφυείς επιχειρήσεις του χώρου συνθέτουν «μια άλλη έκθεση μέσα στην έκθεση» πιστοποιώντας τον λόγο της ύπαρξής της σε ένα σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και λόγω της σταδιακής εφαρμογής του νέου πρωτοκόλλου μετρήσεων κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων WLTP.
Ποσοτικά η τεχνολογία υπερισχύει της αισθητικής στην εφετινή διοργάνωση, με το ενδιαφέρον να έχει μετατοπιστεί από το πεδίο της αυτόνομης οδήγησης που ούτως ή άλλως εξελίσσεται σε εκείνο της ηλεκτροκίνησης, είτε μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις είτε για υβριδικές ή plug-in hybrid λύσεις. Η συγκεκριμένη επιλογή άλλωστε είναι εξαιρετικά επίκαιρη λόγω των επενδύσεων δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν ήδη δρομολογηθεί και των εμπορικών στόχων που τίθενται με βάση και την πρόσφατη υπερψήφιση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο νομοσχεδίου που προβλέπει τη μείωση κατά 40% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2030. Από αυτό προκύπτει ότι ένα στα τρία οχήματα που θα κινούνται τότε στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα είναι υβριδικά ή ηλεκτρικά.

Σημεία των καιρών

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος των τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι αναμφισβήτητος, καθώς η Citroen με το SUV C5 Aircross σε συμβατικές και plug-in hybrid εκδόσεις, η DS με το DS 3 Crossback και σε ηλεκτρική έκδοση, η Peugeot με το ηλεκτροκίνητο concept car e-Legend και η Renault με το εντυπωσιακότερο από κάθε άλλο πρωτότυπο EZ-Ultimo δίνουν ισχυρό «παρών» με το βλέμμα στο άμεσο ή το απώτερο μέλλον ενώ απούσα για λόγους στρατηγικής είναι, μεταξύ άλλων, η γαλλικών συμφερόντων Opel.
Στην πλευρά των γερμανών κατασκευαστών η προϊοντική κυριαρχία της Mercedes-Benz είναι καταλυτική τόσο με τις νέες B-Class, Α 35 AMG, A-Class sedan και GLE όσο και με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV EQC, που αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής του νέου brand, Mercedes EQ. Στο περίπτερο της BMW κυριαρχεί η νέα Σειρά 3 πλαισιωμένη από την Z4 και την X5 ενώ το στίγμα της Audi, η οποία εκπροσωπείται από τη γαλλική εισαγωγική εταιρεία, δίνουν τα Α1, SQ2, e-tron και το αγωνιστικό R8 LMS GT3. Ιδιαίτερη είναι επίσης η εργοστασιακή συμμετοχή της Skoda που με το Vision RS concept (ως προάγγελο του νέου Rapid) αλλά και τα Kodiaq RS, Karoq Sportline και Scout αναπτύσσεται ταχύτατα στις δυναμικότερες κατηγορίες της ευρωπαϊκής αγοράς.
Με τις Ferrari Monza SP1/SP2 των 810 ίππων να αποτελούν το σημαντικότερο έκθεμα από ιταλικής πλευράς, καθώς ο όμιλος FCA (Fiat / Alfa Romeo / Jeep) απουσιάζει, το ενδιαφέρον στρέφεται στους ασιάτες κατασκευαστές όπου η Toyota κλέβει την παράσταση με τη νέα Corolla σε hatchback και Touring Sports εκδόσεις, το ανασχεδιασμένο RAV4 και την επιστροφή στο προσκήνιο της Γηραιάς Ηπείρου του νέου Camry. Στο στρατόπεδο των Κορεατών η Kia με τα νέα Ceed GT και Proceed εμφανίζει περισσότερο ενδιαφέρον από τη Hyundai, η οποία ουσιαστικά παρουσιάζει μόνο το i30 Fastback N. Τέλος, η άγνωστη VinFast από το Βιετνάμ επέλεξε το Παρίσι για την παρθενική της εμφάνιση φιλοδοξώντας να καταφέρει μετά το 2020 να κατασκευάζει μοντέλα και για την Ευρώπη παράλληλα με αυτά που θα διαθέτει στην Ασία.
1. AUDI SQ2
Με σύστημα τετρακίνησης Quattro, αυτόματο κιβώτιο S tronic διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης 300 ίππων που του επιτρέπει να επιταχύνει από στάση σε 4,8 και δευτερόλεπτα με μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, το SQ2 αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ Q2 και RSQ2.
2. VINFAST LUX A2.0 SALOONΜε την υπογραφή του οίκου Pininfarina και παλαιότερη τεχνολογία της BMW, το βιετναμέζικο sedan αποτελεί μαζί με ένα SUV το πρώτο δείγμα γραφής της άγνωστης εταιρείας που χρησιμοποιεί τον David Beckam για την προβολή της.
3. SKODA KODIAQ RSΤο πρώτο SUV της Skoda με τα διακριτικά RS διαθέτει σύστημα τετρακίνησης και ενεργητική προσαρμοζόμενη ανάρτηση DCC στον βασικό του εξοπλισμό ενώ ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας του αποδίδει 240 ίππους.
4. TOYOTA COROLLA HYBRIDΗ παγκόσμια πρεμιέρα του νέου μικρομεσαίου Toyota συνδυάζεται με την αποκάλυψη της πεντάθυρης και SW έκδοσης παραγωγής που θα εξοπλίζονται με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων/116 ίππων και δύο υβριδικά σύνολα 1,8 και 2,0 λίτρων ισχύος 122 και 180 ίππων.
5. PEUGEOT E-LEGEND Η αναβίωση του 504 coupe με τιμόνι και χειριστήρια που «κρύβονται» στο ταμπλό συνδυάζει αυτόνομη οδήγηση και ηλεκτροκίνηση με απόδοση 456 ίππους και μπαταρία 100 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης περίπου 600 χλμ.
6. LEXUS RCΥβριδική τεχνολογία 300 ίππων αλλά και V8 μοτέρ 5,0 λίτρων για την ισχυρότερη εκδοχή του χαρακτηρίζουν το νέο RC που παραπέμπει σε σύγχρονα Gran Turismo προβάλλοντας περισσότερο από ποτέ τη σχεδίασή του.