• Αναζήτηση
  • ΥΠΟ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ

    ΤοΒΗΜΑ Team
    ΥΠΟ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗ | tovima.gr
    Φιλόδοξα σχέδια
    Eναν ιδιαίτερα φιλόδοξο στόχο που ναι μεν μπορεί να αλλάξει την οικονομία αλλά κανένας δεν γνωρίζει πώς μπορεί να επιτευχθεί έθεσε ο Γιάννης Δραγασάκης αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης (σκίτσο),  κατά την τοποθέτηση νέων μελών στο Διοικητικό Συμβούλιο της Enterprise Greece.Ü Οπως είπε, «το υπουργείο ξεκινά τις διαδικασίες για την κατάρτιση ενός μεσοπρόθεσμου σχεδίου έξι-επτά ετών για την αύξηση των εξαγωγών και την προσέγγιση του στόχου για συμβολή τους κατά 50% στη σύνθεση του ΑΕΠ έως το 2025».Ü Αυτό σημαίνει ότι σε επτά χρόνια οι εξαγωγές προϊόντων και καυσίμων που ναι μεν έχουν αυξητική πορεία αλλά βρίσκονται στο ύψος των 30 δισ. ευρώ  (15% του ΑΕΠ) θα πρέπει ανέλθουν στα 90-100 δισ. ευρώ ετησίως. Δηλαδή θα πρέπει να τριπλασιαστούν. Λίγο δύσκολο… Εκτός κι αν σε αυτή την εξίσωση ο κ. Δραγασάκης συνυπολογίζει και τη συμμετοχή του τουρισμού στο ΑΕΠ, που εφέτος θα ανέλθει στο 20% και όπως δείχνουν οι τάσεις σε επτά χρόνια θα ξεπεράσει το 25%.Σε κάθε περίπτωση, ας ανοίξει αυτός ο διάλογος για την εξωστρέφεια που χρόνια τώρα ζητούν οι παραγωγικοί φορείς.
    Η νέα στέγη…
    Μια παλιά σχέση τελείωσε, μια νέα αρχίζει. Ο Σωτήρης Συρμακέζης, ο οποίος είχε αναλάβει την ανάπτυξη των εργασιών λιανικής και ηλεκτρονικής τραπεζικής της Praxia Bank, της υπό δημιουργία εδώ και μήνες τράπεζας, υπέβαλε την παραίτησή του και ετοιμάζεται για την επόμενη δουλειά. Οπως μου λένε πηγές μου που συχνάζουν στην οδό Αιόλου, τις προηγούμενες ημέρες πέρασε την πόρτα της Εθνικής Τράπεζας και είχε την πρώτη του κουβέντα με τον πρόεδρο της Εθνικής Τράπεζας Κώστα Μηχαηλίδη. Συζητήθηκε η προοπτική να αναλάβει κάποια από τις δύο θέσεις γενικών διευθυντών του συστημικού ομίλου που είναι κενές: της Πληροφορικής και της Λιανικής
    Τραπεζικής….και οι κόντρες
    Θα είναι η τρίτη μετακίνηση του κ. Συρμακέζη μέσα σε λίγους μήνες, καθώς μετά την αποχώρησή του από την Τράπεζα Πειραιώς πέρασε και από τη Eurobank. Φίλος της στήλης σημειώνει πως οι λόγοι της παραίτησης από την Praxia Bank σχετίζονται τόσο με την καθυστέρηση στην υλοποίηση της απαραίτητης για την έναρξη των εργασιών της αύξησης κεφαλαίου όσο και με τη δύσκολη συνεργασία που είχε με τη διευθύνουσα σύμβουλο της τράπεζας Αναστασία Σακελλαρίου.
    Η εγχείρηση πέτυχε…
    Στα δύο χρόνια που ο κ. Αλέξης Χαρίτσης ήταν αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης είχε διαβεβαιώσει πολλές φορές τους εργαζομένους αλλά και τους συνεργαζόμενους τευτλοπαραγωγούς της ΕΒΖ ότι υπάρχουν επενδυτές και θα βρεθεί λύση για την απρόσκοπτη συνέχεια των εργασιών της βιομηχανίας. Η αλήθεια είναι ότι είχε προσπαθήσει προς αυτή την κατεύθυνση αλλά δεν έγινε τίποτε και στον ανασχηματισμό του περασμένου Αυγούστου, όταν ανέλαβε αναπληρωτής υπουργός ο κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, η εταιρεία ήταν ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία. Βρήκε όμως επενδυτή ο διάδοχος του κ. Χαρίτση, γι’ αυτό και είχε συστήσει σε εργαζομένους και αγρότες λίγη υπομονή.
    …αλλά ο ασθενής πέθανε
    Την περασμένη Τρίτη όμως ο κ. Πιτσιόρλας ανακοίνωσε ότι ο… υποψήφιος επενδυτής δεν υπέβαλε προσφορά και παραδέχθηκε για πρώτη φορά πως το μέλλον της ΕΒΖ είναι ζοφερό. Και οι δύο υπουργοί γνωρίζουν οικονομικά και αντιλαμβάνονται πότε μια εταιρεία έχει τις προοπτικές να προκαλέσει το επενδυτικό ενδιαφέρον. Η ΕΒΖ δεν είναι μια τέτοια περίπτωση, αλλά δίστασαν να πουν την αλήθεια, δεν προώθησαν εγκαίρως τις απαραίτητες κινήσεις αναδιάρθρωσης και τώρα όλοι περιμένουν ένα θαύμα για τη σωτηρία της. Στην επιχείρηση «διάσωσης» της ΕΒΖ είχε λάβει μέρος και ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ κ. Δημήτρης Λιάκος.
    «Καίει» το πετρέλαιο
    H ακτοπλοϊκή κίνηση λόγω και του τουρισμού κινήθηκε ανοδικά στο 9μηνο του 2018 – οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η αύξηση άγγιξε το 9% -, αλλά το κόστος των καυσίμων αντισταθμίζει τις επιδόσεις αυτές και «καίει» την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Ü Είναι ενδεικτικό ότι στο 9μηνο του 2018 η μέση τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων για τα συμβατικά πλοία αυξήθηκε κατά 24% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό 9μηνο, ενώ στα πιο ακριβά καύσιμα των ταχυπλόων η ανατίμηση έφθασε στο 27%.
    Γνώμες
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk