Σε νέο ρόλο
Η δραστηριοποίηση της Sony στο πεδίο της αυτοκινητοβιομηχανίας διαμορφώνει νέα δεδομένα (και) στις εταιρείες τεχνολογίας
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Ιδανικό πεδίο επίδειξης νέων τεχνολογιών και ανακοίνωσης μελλοντικών σχεδίων, το Consumer Electronics Show (CES) που πραγματοποιείται κάθε Ιανουάριο στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ επιλέχθηκε ξανά από τη Sony για την παρουσίαση του δεύτερου πρωτότυπου μοντέλου της που επιταχύνει την είσοδό της στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.Δύο χρόνια μετά την παρουσίαση του sedan Vision-S 01, στην ίδια διοργάνωση, ο ιαπωνικός γίγαντας επέστρεψε με το SUV Vision-S 02 ανακοινώνοντας παράλληλα την πρόθεση δημιουργίας τομέα κινητικότητας τους επόμενους μήνες, με τη Sony Mobility (όπως θα ονομάζεται) να ασχολείται αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητα οχήματα ενσωματώνοντας σε αυτά τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.Με μήκος 4,895, πλάτος 1,930 και ύψος 1,651 μέτρα, το επταθέσιο Sony Vision-S 02 έχει παρόμοιες διαστάσεις με το SUV της Tesla, ενώ αξιοποιεί κοινές τεχνολογίες συνδεσιμότητας και την ίδια αρχιτεκτονική με τη sedan έκδοση του 2020, η οποία αν και πραγματοποίησε δοκιμές εξέλιξης την ίδια χρονιά, δεν έφτασε μέχρι σήμερα στη γραμμή παραγωγής.Με αφορμή το μελλοντικό SUV της η Sony δοκιμάζει ήδη στους ευρωπαϊκούς δρόμους μια νέα γενιά αισθητήρων ευρείας ακτίνας και υψηλής ευαισθησίας, προκειμένου να αναβαθμίσει τα επίπεδα της ενεργητικής ασφάλειας που παρέχονται σήμερα από τα μοντέλα των δυνάμει μελλοντικών ανταγωνιστών της. Παράλληλα η τεχνογνωσία της εταιρείας στο πεδίο της ψυχαγωγίας θα εισφέρει στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων της λύσεις όπως η τοποθέτηση ηχείων στα καθίσματα, για τη δημιουργία μιας τρισδιάστατης ηχητικής εμπειρίας, μια πανοραμική οθόνη κατά μήκος του ταμπλό αλλά και ανεξάρτητων οθονών για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με την κονσόλα παιχνιδιών Sony PlayStation. Αντίθετα η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει στοιχεία επιδόσεων, αυτονομίας και μεγέθους μπαταρίας, εκτός από το γεγονός ότι το Vision-S 02 θα εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) συνολικής απόδοσης 550 ίππων.
Η επιχειρηματική διάσταση
Η ανακοίνωση της προοπτικής ίδρυσης της Sony Mobility αύξησε άμεσα, κατά σχεδόν 5%, την τιμή της μετοχής της μητρικής εταιρείας, η οποία προωθεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο που περιστρέφεται γύρω από τις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και ρομποτικής, οι οποίες κατά τη Sony «θα βοηθήσουν στην υλοποίηση ενός κόσμου όπου ο καθένας θα μπορεί να ζει σε αρμονία με τα ρομπότ σε καθημερινή βάση, να γεμίζει τους ανθρώπους με συναισθήματα και να συνεισφέρει στην κοινωνία». Πέρα από αυτά πάντως η φιλοδοξία της ιαπωνικής εταιρείας να πρωταγωνιστήσει και στο πεδίο της κινητικότητας, ενθαρρυμένη από την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη, επαναφέρει στο προσκήνιο παλαιότερες προσπάθειες εταιρειών όπως η κινεζική Xiaomi, ο όμιλος Foxconn από την Ταϊβάν αλλά και η Dyson που διέκοψε την ενασχόλησή της με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2019.Οσο για την Apple η οποία εδώ και εννέα χρόνια εξελίσσει το δικό της «μυστικό» πρόγραμμα κινητικότητας με τον τίτλο «Project Titan», κανείς δεν γνωρίζει πότε ακριβώς θα επιλέξει να μπει στο παιχνίδι. To ισχυρό brand name της, οι συνεργασίες που έχουν ανακοινωθεί με εταιρείες όπως η LG για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων και η Magna για την κατασκευή και τα εξαρτήματά τους αλλά και πρόσωπα όπως ο Ulrich Kranz, πρώην επικεφαλής του BMW i (για τα ηλεκτρικά μοντέλα της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας) και μέχρι το 2021 CEO της αμερικανικής εταιρείας τεχνολογίας Canoo, προϊδεάζουν για τις φιλοδοξίες της Apple. Δεν έχει περάσει άλλωστε πολύς καιρός από τις διερευνητικές συνομιλίες των στελεχών της με τον όμιλο Hyundai για την από κοινού εξέλιξη αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων που αν και διεκόπησαν ξαφνικά, πρόλαβαν να εκτοξεύσουν κατά 20% την αξία της μετοχής του κορεατικού group.
Πρωτιές για πέντε νέα μοντέλα στις δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP
Μερικές εβδομάδες πριν από την έναρξη του πρώτου κύκλου δοκιμών πρόσκρουσης για τη νέα χρονιά, ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός δοκιμών πρόσκρουσης Euro NCAP ανακοίνωσε τα πέντε μοντέλα που αναδείχθηκαν πρώτα στις κατηγορίες τους σημειώνοντας τα υψηλότερα ποσοστά ασφαλείας στις κατηγορίες προστασίας ενήλικων επιβατών, παιδιών, πεζών και ποδηλατών, αλλά και στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Με βάση τα πρότυπα και την κατηγοριοποίηση του θεσμού, o τίτλος «Best in Class 2021» απονεμήθηκε στη Mercedes EQS, στο Nissan Qashqai, στο Skoda Enyaq iV, στο Toyota Yaris Cross και στο Skoda Fabia. Συνολικά το 2021 αξιολογήθηκαν 33 νέα μοντέλα, εκ των οποίων 22 απέσπασαν τα πέντε αστέρια.
Ανατροπή στις ΗΠΑ
Στην καλύτερη διαχείριση της κρίσης των ημιαγωγών που πλήττει τις παραγωγές και τις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο αποδίδεται η εμβληματική επίδοση της Toyota, η οποία προσπέρασε σε πωλήσεις την General Motors μετά από εννέα δεκαετίες κυριαρχίας της τελευταίας στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου. Η διαφορά πωλήσεων των δύο ομίλων το 2021 υπολογίζεται σε περίπου 130.000 μονάδες περισσότερες υπέρ της Toyota (με 2.332.262 ταξινομήσεις, αυξημένες κατά 10,4% σε σύγκριση με το 2020), την ώρα που η General Motors ανέφερε 2.202.598 ταξινομήσεις και πτώση πωλήσεων το 2021 κατά 13,1% σε σχέση με το 2020. Στο ενεργητικό των δύο ομίλων προσμετρούνται αφενός οι πωλήσεις των Toyota και Lexus για τον μεγαλύτερο ιαπωνικό όμιλο, αφετέρου εκείνες των Buick, Cadillac, Chevrolet και GMC για την General Motors, η οποία ανέλαβε τα ηνία στην αγορά των ΗΠΑ το 1931. Σε επίπεδο επιμέρους ποσοστών το 2021, το ποσοστό αύξησης παραδόσεων καινούργιων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ έφτασε το 10,7% για τη Lexus και το10,3% για την Toyota, την ώρα που εξαιρουμένης της Buick (με αύξηση 10,5%) αρνητικό πρόσημο εμφάνισαν οι Chevrolet (-17,7%), Cadillac (-8,6%) και GMC (-6,4%). Αξίζει να σημειωθεί ότι καίριο ρόλο στην πρωτιά πωλήσεων του ομίλου Toyota στις ΗΠΑ διαδραμάτισαν τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων της εκεί, χάρη στα οποία όχι μόνο κυριάρχησε στην τοπική αγορά αλλά και προσπέρασε τον όμιλο VW σε πωλήσεις παγκοσμίως.

