Ριζικές(;) αλλαγές στο τοπίο του σινεμά
Δεκάδες ταινίες περιμένουν το πράσινο φως για διανομή στις αίθουσες, την ώρα που το Video On Demand και γενικότερα οι ψηφιακές πλατφόρμες φαίνεται να απειλούν τον παραδοσιακό τρόπο παρακολούθησης σινεμά
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Τουλάχιστον «ανεξιχνίαστο» χαρακτηρίζεται το κινηματογραφικό τοπίο του 2021, και ο χαρακτηρισμός δεν αφορά μόνο τη χώρα μας αλλά ολόκληρο τον πλανήτη. Πέρα από το ότι το πότε ακριβώς θα αρχίσουν να λειτουργούν εξ ολοκλήρου οι αίθουσες δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο, ένα φλέγον ερώτημα είναι το κατά πόσο ο κόσμος θα ανταποκριθεί στην παραδοσιακή «κινηματογραφική έξοδο». Το γεγονός ότι πολλές ταινίες κάνουν πια πρεμιέρα σε VOD (Video On Demand) απευθυνόμενες στους θεατές που προτιμούν να καθίσουν στον καναπέ του σπιτιού τους, τι άλλο από ανησυχία μπορεί να προκαλέσει στους αιθουσάρχες; Φανταστείτε μια «μεγάλη» ταινία με προοπτικές μπλοκμπάστερ να ανοίγει ταυτόχρονα σε κάποιες αίθουσες αλλά και μέσα στο ίδιο σας το σπίτι! Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα ο κόσμος, πού θα ένιωθε κανείς ασφάλεια;
Η Warner Bros. δίνει
το (καλό;) παράδειγμα
Το κατά πόσο συμφέρουσα θα αποδειχθεί για όλους αυτή η παράλληλη διανομή είναι ένα ερώτημα. Το παράδειγμα που έδωσε η ταινία «Wonder Woman 1984» που παίχτηκε στις αίθουσες αλλά και στο HBO MΑΧ ταυτόχρονα στις ΗΠΑ είναι μάλλον αποκαρδιωτικό, γιατί τα 38,5 εκατομμύρια δολάρια που η ταινία απέφερε στα ταμεία τις πρώτες μέρες προβολής της δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά κρίνοντας από τα ότι άνοιξε σε 32 χώρες. Περίπου τα μισά από αυτά τα κέρδη προέρχονται από την αχανή Κίνα, στην οποία η πρώτη ταινία «Wonder Woman», μόνο το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της το 2017, είχε κάνει έσοδα 38 εκατ. δολαρίων!
Σε επιστολή του προς το περιοδικό «Variety» ο καναδός σκηνοθέτης Ντενί Βιλνέβ που κατάφερε να ολοκληρώσει μετά χιλίων κόπων και βασάνων το πολυαναμενόμενο «Dune», εξέφρασε τον θυμό του για την απόφαση της Warner να διανείμει την ταινία στο ΗΒΟ ΜΑΧ, κάτι που θα συμβεί και με ακόμη μία ταινία που πολύς κόσμος περιμένει, το «Matrix 4».
Θα ακολουθήσει άραγε η Warner την ίδια τακτική για όλες τις μεγάλες ταινίες της μέσα στο 2021 όπως έχει ανακοινώσει;
Παντού χάος
Ακόμη και τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η σύγχυση είναι μεγάλη. Η εφετινή διοργάνωση της Unifrance, που παραδοσιακά διεξάγεται τον Ιανουάριο στο Παρίσι με στόχο την πρώθηση αποκλειστικά της γαλλόφωνης κινηματογραφίας συγκεντρώνοντας δημοσιογράφους από όλον τον κόσμο, εφέτος θα γίνει διαδικτυακά. Συγχρόνως μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ όπως του Βερολίνου που επί δεκαετίες διεξάγεται τον Φεβρουάριο ανακοινώνουν ότι θα πραγματοποιηθούν διαφορετικά, κυρίως μέσω ψηφιακών πλατφορμών, κάτι που έχει συνέπειες στην ίδια την έννοια του φεστιβάλ, που ως τώρα σήμαινε κόσμος συγκεντρωμένος μαζί στον ίδιο χώρο. Η διεξαγωγή της τελετής των σημαντικότερων κινηματογραφικών βραβείων στον κόσμο, των Οσκαρ, έχει μετατεθεί για αργότερα στη χρονιά, στον Απρίλιο.
Ταινίες αλλάζουν σε καθημερινή βάση τις ημερομηνίες Α’ προβολής τους στις αίθουσες. Γυρίσματα διακόπτονται, ή σε κάποιες άλλες περιπτώσεις αναβάλλονται επ’ αόριστον. Εκνευρισμός κυριαρχεί λόγω της κατάστασης, όπως φάνηκε στα γυρίσματα της έβδομης «Επικίνδυνης αποστολής» όπου ο πρωταγωνιστής της, Τομ Κρουζ, ξέσπασε σε μέλη του συνεργείου επειδή δεν φορούσαν τη μάσκα προστασίας. Παντού τα νεύρα είναι σπασμένα. Θυμίζουμε ότι η ταινία του Κρουζ «Top Gun Maverick» είναι έτοιμη από πέρυσι αλλά η Α’ προβολή της στις αίθουσες το καλοκαίρι πήρε αναβολή για το 2021.
Ο Μποντ και άλλα γνωστά πρόσωπα
Συνεπώς τίποτε δεν μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα πέρα από την παρουσίαση ορισμένων τίτλων ταινιών που έχουν ήδη γυριστεί, είναι έτοιμες για προβολή και σε κάποια μορφή κάποια στιγμή μέσα στο 2021 αναμένεται να απασχολήσουν τον κόσμο που ενδιαφέρεται για τον μαγικό κόσμο της 7ης Τέχνης. Εναν κόσμο που ωστόσο έχει πλέον για τα καλά προσγειωθεί στα ρεαλιστικά δεδομένα της σκληρής πραγματικότητας.
Αν υπάρχει πάντως μία ταινία που πάρα πολύς κόσμος αναμένει με αγωνία, αυτήν είναι η τελευταία περιπέτεια του Τζέιμς Μποντ που επίσης θα σηματοδοτήσει και το τέλος της «θητείας» του Ντάνιελ Κρεγκ στον ρόλο του θρυλικού βρετανού μυστικού πράκτορα. «Η έξοδος της 25ης ταινίας του Τζέιμς Μποντ «No Time To Die» θα καθυστερήσει μέχρι τις 2 Απριλίου 2021, προκειμένου να την απολαύσει το διεθνές κοινό στους κινηματογράφους» ανακοίνωσαν επισήμως η Universal και οι παραγωγοί των ταινιών Μποντ, Μάικλ Γουίλσον και Μπάρμπαρα Μπρόκολι. Αν φυσικά μέχρι τότε δεν αλλάξει κάτι, όπως ακριβώς συνέβη με τις προηγούμενες ημερομηνίες Α’ προβολής της ταινίας μέσα στο 2020.
Περιέργεια προκαλεί η φρέσκια ματιά του Στίβεν Σπίλμπεργκ πάνω στο «West Side Story», που είναι και η πρώτη απόπειρα του κορυφαίου παραμυθά με το μιούζικαλ. Αρκετοί γνωστοί ήρωες πάντως πρόκειται να επανέλθουν για πολλοστή φορά στην οθόνη. Ανάμεσά τους ο Ηρακλής Πουαρό, ο βέλγος ντετέκτιβ των μυθιστορημάτων της Αγκαθα Κρίστι που πριν από μερικά χρόνια απέκτησε νέα μορφή μέσω του Κένεθ Μπράνα. Μετά το «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές», ο βρετανός ηθοποιός και σκηνοθέτης παρουσιάζει το «Εγκλημα στον Νείλο» («Death on the Nile»), που στα τέλη της δεκαετίας του 1970 είχε γίνει ξανά ταινία με τον Πίτερ Ουστίνοφ ως Πουαρό.
Στη «Μαύρη χήρα» της Κέιτ Σόρτλαντ η Σκάρλετ Τζοχάνσον επαναλαμβάνει τον διάσημο, ομότιτλο ρόλο της στους «Εκδικητές» και ο Εντι Μέρφι ξαναφορά τη στολή του βασιλιά που είχε φορέσει στην κωμωδία «Coming to America» στη δεκαετία του 1990.

