Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Πρωταγωνιστώντας στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής και της ελληνικής αγοράς ήδη από την εμφάνιση της πρώτης γενιάς του, το Captur έφερε έναν νέο αέρα στην γκάμα της Renault συνθέτοντας μια πολύ πειστική πρόταση για όσους επιλέγουν να προσπεράσουν το, ούτως ή άλλως, best-seller Clio.
Η ολικά αναβαθμισμένη δεύτερη γενιά του απέδειξε πολύ νωρίς ότι όχι μόνο μπορούσε να διεκδικήσει μια θέση στην τελική δεκάδα του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» αλλά και να κατακτήσει τον τίτλο για το 2021, κάτι που τελικά συνέβη με διαφορά 90 βαθμών από το δεύτερο, στα αποτελέσματα της σχετικής ψηφοφορίας, μοντέλο.
Το Captur απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία των 17 από τους 27 εκλέκτορες, δημοσιογράφους-μέλη του ανεξάρτητου θεσμού, οι οποίοι ψηφίζουν με κριτήρια επιλογής που αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, το κόστος αγοράς και χρήσης και όποιο άλλο χαρακτηριστικό προάγει την ιδέα της αυτοκίνησης στους έλληνες (κρατήστε αυτό στο μυαλό σας) καταναλωτές.
Ως ένας από αυτούς που έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία τους στο νέο Captur, «οφείλω» να τεκμηριώσω την επιλογή μου αναφέροντας τις επιδόσεις του στις προαναφερθείσες κατηγορίες.
Μια γενική θεώρηση της τεχνολογίας του καταδεικνύει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) και με plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο μάλιστα εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης με την αξιοποίηση μπαταρίας 9,8 kWh έως 65 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Το εύρος ισχύος των κινητήρων αυτών κυμαίνεται από 100 έως 160 ίππους, ενώ ανάλογα με την έκδοση υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μιλώντας για τεχνολογία στον 21ο αιώνα, ασφαλώς εννοούμε και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού – με το Captur να διαθέτει ακόμη και λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης στον προαιρετικό εξοπλισμό του – και τα συστήματα συνδεσιμότητας που εδώ συνδυάζονται με τη λειτουργική οθόνη των 9,3 ιντσών.
Στο πεδίο της ασφάλειας, το Captur έχει κατακτήσει την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP με υψηλές βαθμολογίες στις επιμέρους κατηγορίες, ενώ η ποιότητα κατασκευής υπερβαίνει τα συνήθη μέτρα της κατηγορίας του. Η δε πληρότητα της γκάμας του αναδεικνύεται τόσο από τις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων όσο και από τα επίπεδα εξοπλισμού, τα στοιχεία του οποίου ξεπερνούν ακόμη και την πάντοτε ευπρόσδεκτη «υπερβολή» στην κορυφαία έκδοση Initiale Paris.
Στο οικονομοτεχνικό πεδίο, το Captur, αν και όχι το φθηνότερο μοντέλο στην κατηγορία – οι έλληνες καταναλωτές άλλωστε πολύ σπάνια επιλέγουν βασικές εκδόσεις στα B-SUV και στα Crossover -, διατηρεί μια πολύ ανταγωνιστική σχέση αξίας/τιμής, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε το χαμηλότερο κόστος του υγραερίου στην έκδοση διπλού καυσίμου CNG ή της ηλεκτρικής ενέργειας στην Plug-in υβριδική έκδοση, η οποία εξασφαλίζει μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης, αφού οι εκπομπές CO2 δεν υπερβαίνουν τα 32 γραμμ./χλμ. Τέλος, ένα από τα πολύ ισχυρά σημεία του Captur, στα οποία κέρδισε κατά κράτος τους ανταγωνιστές του στην εφετινή ψηφοφορία, είναι οι αναρίθμητες δυνατότητες εξατομίκευσης της εμφάνισης και του εξοπλισμού του, μια πραγματικότητα που το κοινό φαίνεται από τα στοιχεία ότι επιζητεί ολοένα και περισσότερο.