Αν και συνολικά οι εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων άντεξαν στους κραδασμούς της κρίσης του SARS-CoV-2, με το ελαιόλαδο να… ξεπουλά στις ξένες αγορές, η εικόνα για συγκεκριμένους εμβληματικούς κλάδους τροφίμων «θάμπωσε» τις ημέρες της πανδημίας. Οπως περιγράφουν την κατάσταση στον αγροτοδιατροφικό χώρο παραγωγοί και εξαγωγείς, «τα κελάρια ξεχειλίζουν από κρασί, στις ιχθυοκαλλιέργειες τα απούλητα ψάρια λειτουργούν ως… ωρολογιακή βόμβα και… καρδάρες με γάλα παραμένουν γεμάτες».  Ιχθυοκαλλιέργειες και οινοπαραγωγή πήραν αρνητικό πρόσημο τους δύο πρώτους μήνες του lockdown. Βασική αιτία, όπως εξηγούν μιλώντας στο «Βήμα» παράγοντες της αγοράς, το κλείσιμο, στις περισσότερες χώρες, του βασικού καναλιού πώλησης των συγκεκριμένων προϊόντων που περιλαμβάνει ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Για τον δυναμικό κλάδο των ιχθυοκαλλιεργειών, ο οποίος καταλαμβάνει για χρόνια θέση στο Top-10 των 100 κορυφαίων ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων, η κατάσταση το δίμηνο Μαρτίου – Απριλίου ήταν δραματική. Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών κ. Γιάννης Πελεκανάκης, μιλώντας στο «Βήμα» επισημαίνει ότι «το 2020 ξεκίνησε ελπιδοφόρο, αλλά η πανδημία μάς έκαψε τα φτερά». Οι επιχειρήσεις του κλάδου, με ετήσιο τζίρο πάνω από 600 εκατ. ευρώ, έχουν να διαχειριστούν την έλλειψη ρευστότητας λόγω της απότομης πτώσης των πωλήσεων και τις πλεονάζουσες ποσότητες, οι οποίες όσο παραμένουν αδιάθετες λειτουργούν σαν… ωρολογιακή βόμβα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω