Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Η διαχρονική απήχηση του Leon στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική αγορά το καθιστούσε πάντοτε κατάλληλο για μια σειρά από τεχνολογικές πρεμιέρες, τακτική πολύ επιτυχημένη τόσο σε επίπεδο εντυπώσεων όσο και ουσίας. Σχεδόν αυτονόητα, λοιπόν, αυτό θα ήταν το μοντέλο που θα υιοθετούσε πρώτο την plug-in υβριδική τεχνολογία, τοποθετώντας τη Seat σε διαφορετικό επίπεδο ανάμεσα στις εταιρείες οι οποίες επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό τους.
Σχεδιασμένο, εξελιγμένο και κατασκευασμένο στη Βαρκελώνη, το Leon e-HYBRID, όπως ονομάζεται επισήμως, εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.4 TSI και έναν ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής ισχύος 204 ίππων και 350 Nm ροπής. Μεγέθη που, αν και εξασφαλίζουν επιδόσεις επιπέδου GTi, με επιτάχυνση από στάση σε 7,5» και μέγιστη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα, αποδίδουν θεαματικά στο πεδίο της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία ξεκινά από μόλις 1,2 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που κυμαίνονται μεταξύ 25-30 γραμμ./χλμ. όταν συνδυάζονται οι δύο κινητήρες.
Ωστόσο η αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα αποφέρει μηδενικές εκπομπές ρύπων, αντλώντας ενέργεια από την μπαταρία των 13 kWh, για τη φόρτιση της οποίας απαιτούνται 3 ώρες και 40 λεπτά σε wallbox 3,6 kW ή 5 ώρες και 40 λεπτά σε οικιακή πρίζα (2,3 kW), με τη διαχείρισή της να πραγματοποιείται μέσω της οθόνης αφής των 10».
Από αυτή, μέσω της εφαρμογής e-Manager, ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί τις διαφορετικές λειτουργίες του plug-in υβριδικού συστήματος επιλέγοντας είτε το e-Mode είτε το Hybrid Mode αυτόματα ή χειροκίνητα για τη ρύθμιση και τη φόρτιση/συντήρηση της μπαταρίας.
Η συνδυαστική αυτονομία του Leon e-HYBRID μπορεί να φτάσει έως τα 800 χλμ. με ένα γέμισμα της δεξαμενής καυσίμου και μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, απόσταση στην οποία συμβάλλουν, επηρεάζοντας θετικά την οικονομία καυσίμου, τόσο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας όσο και η σχεδίαση του αυτοκινήτου, το οποίο διατίθεται με πεντάθυρο αλλά και με Sportstourer αμάξωμα.
Το ισχυρό οπτικό αποτύπωμα οφείλεται στην εξέλιξη της αισθητικής κεντρικής ιδέας του Leon, το οποίο κερδίζει πόντους από τις αναλογίες που έχουν επιλεγεί και τις αντιθέσεις που δημιουργούν με τις μεταλλικές επιφάνειες η τεχνολογία των φωτιστικών σωμάτων, η φωτεινή λωρίδα που διατρέχει το πίσω μέρος και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στον θάλαμο επιβατών – εκεί όπου οι χώροι για τους πίσω επιβάτες έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το παρελθόν, ενώ παρά την plug-in υβριδική τεχνολογία ο χώρος αποσκευών του πεντάθυρου Leon ξεκινά από τα 270 λίτρα και του πρακτικότερου Sportstourer με το station wagon αμάξωμα από τα 470 λίτρα.
Σε τεχνολογικό επίπεδο, πέρα από το plug-in υβριδικό σύστημα, το Leon είναι το ασφαλέστερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Seat, με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια σε κάθε οδηγικό σενάριο. Πλήρως συνδεδεμένο με τον ιδιοκτήτη του και το Διαδίκτυο, προσφέρει τα πλεονεκτήματα της ασύρματης λειτουργίας των συστημάτων Android Auto και Apple CarPlay που εξασφαλίζουν τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, το οποίο διατίθεται σε τιμές από 30.990 ευρώ.