Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Αν και έχει περάσει μόλις μία δεκαετία από τη στιγμή που η Nissan άλλαξε τα δεδομένα στον χώρο της μαζικής ηλεκτροκίνησης παρουσιάζοντας το πρώτο Leaf, έχει ήδη καταφέρει να γράψει ιστορία με τις εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις του και τον τρόπο που το εξέλιξε ως ένα απολύτως χρηστικό αυτοκίνητο με σπάνιες καινοτομίες.
Με σχεδιασμό που απηχεί τη φιλοσοφία της για το μέλλον και στοιχεία όπως το μπλε χρώμα της μάσκας που χαρακτηρίζει όλα τα ηλεκτροκίνητα Nissan, το Leaf ξεχωρίζει στην παραμικρή λεπτομέρειά του προβάλλοντας τη hi-tech υπόστασή του. Ανάλογη αίσθηση αποκομίζει κανείς και στο εσωτερικό του χάρη στο φινίρισμα των ποιοτικών υλικών και στον συνδυασμό συναισθηματικών επιλογών, όπως οι μπλε ραφές στα καθίσματα, στο ταμπλό και στο τιμόνι, με την οθόνη TFT των 7 ιντσών που απεικονίζει, πέρα από τον τρόπο λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος σε πραγματικό χρόνο, και τις ενδείξεις των Apple CarPlay και Android Auto που πλαισιώνουν το σύστημα πλοήγησης στο σύγχρονο infotainment.
Πρακτικά λοιπόν η Nissan έχει προικίσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με όλα τα στοιχεία άνεσης, ασφάλειας και αποτροπής ατυχημάτων που υπάρχουν στο τεχνολογικό της οπλοστάσιο, αναβαθμίζοντας την εικόνα του από μέσο καθημερινών μετακινήσεων σε τετράτροχο gadget.
Η τεχνολογική υπεροχή
Εστιάζοντας την προσοχή μας στην τεχνολογία του Leaf, ανακαλύπτουμε τρία συστήματα που δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό «ευφυή» στον τρόπο που λειτουργούν. Το πρώτο, με τίτλο ProPILOT, είναι ένα προηγμένο σύστημα υποστήριξης του οδηγού που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια οδήγησης σε μια λωρίδα κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο καθιστώντας την οδήγηση ευκολότερη και σίγουρα λιγότερο φορτισμένη.
Το δεύτερο ονομάζεται ProPILOT Park και όταν ενεργοποιηθεί αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου των συστημάτων διεύθυνσης, επιτάχυνσης και πέδησης για την αυτόματη καθοδήγηση του Leaf, λειτουργώντας τόσο σε παράλληλο όσο και σε κάθετο σημείο στάθμευσης, παρέχοντας έτσι ακρίβεια και ασφάλεια στο παρκάρισμα.
Το τρίτο σύστημα ονομάζεται e-Pedal και ουσιαστικά αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την οδήγηση, καθώς μπορούμε να ξεκινήσουμε, να επιταχύνουμε, να φρενάρουμε και να σταματήσουμε πλήρως το αυτοκίνητο αυξάνοντας ή μειώνοντας την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Οταν το πεντάλ είναι πλήρως ελεύθερο, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με τα φρένα εφαρμόζεται αυτόματα, φέρνοντας σταδιακά το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση. To Leaf διατηρεί έτσι τη θέση του ακόμη και σε απότομες ανηφορικές διαδρομές μέχρι να πατηθεί ξανά το πεντάλ. Σκεφθείτε ότι το αυτοκίνητο μπορεί έτσι να παραμείνει ακινητοποιημένο ακόμη και σε επιφάνειες με έντονη κλίση μέχρι να πατηθεί ξανά το πεντάλ. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Nissan, αυτό βοηθάει στη μείωση της κούρασης και του άγχους στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί το πεντάλ του φρένου έως 90% λιγότερο από τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Σε ό,τι αφορά τον ηλεκτροκινητήρα των 110 kW/150 ίππων που βρίσκεται στο επίκεντρο του Nissan Intelligent Power, προσφέρει αυξημένη ροπή στα 320 Nm και μια γραμμική οδηγική απόδοση με αποτέλεσμα την εμφανή βελτίωση της επιτάχυνσης χωρίς παραχωρήσεις στον τομέα της αυτονομίας κίνησης, η οποία φτάνει τα 389 χλμ. σε αστικό κύκλο οδήγησης, σύμφωνα με τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα μετρήσεων WLTP. Μια επίδοση που αναδεικνύει τη χρηστική του διάσταση και σε συνδυασμό με τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα και οφέλη που προωθεί η πολιτεία για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης το καθιστούν κορυφαία επιλογή, δίπλα στα μεγαλύτερα, επίσης αμιγώς ηλεκτρικά, e-NV200 και e-EVALIA.