– Πώς κινείται ένας σχεδιαστής ανάμεσα στην παράδοση και στη δημιουργικότητα;
«Νομίζω ότι στις περισσότερες περιπτώσεις παράδοση και δημιουργικότητα είναι αλληλένδετες. Ως σχεδιαστής προτιμώ να κοιτάζω μπροστά παρά πίσω. Κάποια στοιχεία από την παράδοση είναι χρήσιμα, αρκεί να μην το παρακάνεις και σε κρατούν στάσιμο. Αναζητούμε πάντα νέες ιδέες και κατευθύνσεις που θα μας οδηγήσουν προς το μέλλον. Αναμφίβολα πάντως η παράδοση είναι σημαντική, ιδίως σε εταιρείες όπως η Citroen, που έχει ένα φοβερό παρελθόν, στο οποίο αυτονόητα κάποιες φορές καταφεύγουμε».
– Ποια είναι λοιπόν τα παραδοσιακά στοιχεία στο C5 Aircross;
«Η εξαιρετική άνεση που προσφέρουν τα καθίσματά του, η ρύθμιση της ανάρτησης προς αυτή την κατεύθυνση, η πρακτικότητά του, αυτές είναι οι παραδοσιακές αξίες της μάρκας σε αυτό το αυτοκίνητο. Από την άλλη πλευρά βέβαια το design του αποκαλύτπει έναν νέο τρόπο σκέψης, ένα διαφορετικό σχεδιαστικό ιδίωμα που του δίνει μια ξεχωριστή θέση σε μια αναπτυσσόμενη γκάμα μοντέλων. Αν το παρατηρήσετε, θα εντοπίσετε αμέσως τη σχέση της έκδοσης παραγωγής με το πρωτότυπο που είχαμε παρουσιάσει στην έκθεση της Σανγκάης το 2015. Τότε δοκιμάζαμε διάφορες ιδέες, καθώς βρισκόμασταν στη φάση της επανίδρυσης της μάρκας.
Προσθέσαμε το μαύρο χρώμα στην κολόνα Α που στηρίζει το παρμπρίζ, επινοήσαμε το οριζόντιο ταμπλό, επικεντρώσαμε την προσοχή μας στη λεπτομέρεια, κάναμε ό,τι χρειαζόταν για να φέρουμε τη μάρκα στο πεδίο των SUV. Εμείς γνωρίζαμε ότι η Citroen μπορεί να διακριθεί και σε αυτή την κατηγορία και η εξαιρετική αποδοχή του πρωτότυπου C5 στη Σανγκάη από το κοινό απέδειξε ότι πρέπει να συνεχίσουμε στην πορεία που είχαμε χαράξει.
Δεν προσπαθήσαμε απλώς να μεγεθύνουμε το C3 Aircross αλλά να δημιουργήσουμε ένα premium προϊόν, να εξελίξουμε το είδος των SUV. Μικρά στοιχεία όπως το χρώμιο γύρω από τη γραμμή των παραθύρων μάς επιτρέπουν να δείξουμε το μέγεθος του θαλάμου επιβατών. Τα οριζόντια επίπεδα δίνουν στο αυτοκίνητο κύρος, υπογραμμίζουν την υπόστασή του ανάμεσα στα άλλα. Το ίδιο συμβαίνει και με τη ρέουσα γραμμή της οροφής, είναι κομμάτι της ιστορίας που δημιουργούμε και στην οποία προσθέτουμε διαφορετικά χρώματα και στοιχεία που διαχωρίζουν τα επίπεδα εξοπλισμού».
– Ο όρος «premium» δημιουργεί σύγχυση σε πολλούς. Με δεδομένο ότι η DS αποτελεί το πολυτελές σκέλος του ομίλου PSA, πόσο premium μπορεί να είναι ένα μοντέλο Citroen;
«Δεν θεωρώ το «premium» ετικέτα ή χαρακτηρισμό αλλά τρόπο θεώρησης των πραγμάτων και τοποθέτησης ενός προϊόντος στην αγορά. Στη Citroen έχουμε κατακτήσει τον δικό μας χώρο, τον οποίο διευρύνουμε με νέα μοντέλα τα οποία αξιολογούν οι καταναλωτές και, όπως δείχνουν οι πωλήσεις μας, εντοπίζουν τους λόγους για να τα προτιμήσουν».
– Πόσο σύνθετο είναι να σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο που θα διατίθεται και με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με plug-in υβριδικά σύνολα που επιβάλλουν την ύπαρξη μπαταριών;
 
«Υπάρχουν δύο τρόποι σκέψης για αυτό. Αυτή τη στιγμή όλοι μαθαίνουμε και εξοικειωνόμαστε με τις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης. Μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε τη διαδικασία της σχεδίασης και το προϊόν ανάλογα με τις επιταγές και τις δυνατότητες που μας δίνει η ηλεκτροκίνηση σε ό,τι αφορά τα μεγέθη και τις αναλογίες ή να προχωρήσουμε όπως γνωρίζουμε. Σχεδιάζοντας το C5 Aircross γνωρίζαμε ότι θα κυκλοφορήσει με θερμικούς κινητήρες αλλά και ως plug-in υβριδικό. Δεν αντιμετωπίσαμε τη διαδικασία με τον ίδιο τρόπο που θα το κάναμε σχεδιάζοντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασισμένο σε μιαν άλλη, ειδική για την περίσταση, πλατφόρμα. Αυτό είναι το επόμενο βήμα».
– Θεωρείτε ότι το C5 Aircross δείχνει περισσότερο κομψό ή περισσότερο σπορ από το Peugeot 3008;
«Ανήκουν σε δύο πολύ διαφορετικές «φυλές» αυτοκινήτων, τόσο σχεδιαστικά όσο και από άποψη οδικής συμπεριφοράς. Οι σύγχρονες αξίες της Citroen επιβάλλουν τα μοντέλα της να είναι πρακτικά, άνετα και να αντικατοπτρίζουν τον διαφορετικό τρόπο που βλέπουμε τη ζωή. Νομίζω ότι όλα αυτά εκφράζονται ιδανικά στο C5 Aircross».
– Ποια είναι τα πλάνα σας για το μέλλον; Είναι απαραίτητη, για παράδειγμα, η προσθήκη ενός μεγαλύτερου από το C5 Aircross SUV στην γκάμα της Citroen;
«Κατά τη γνώμη μου όχι. Ισως αργότερα. Ωστόσο αυτή η ερώτηση αφορά τους συναδέλφους μου στο τμήμα μάρκετινγκ και εκείνους που ορίζουν την προϊοντική μας στρατηγική, ευτυχώς όχι τους σχεδιαστές».