Το ημερολόγιό της έγραφε «Παράδεισος» την ημέρα της δολοφονίας του συζύγου της. Η ίδια αναφέρεται με τη φράση «η διαμονή μου στην οικία Βιτόρε» στα 16 χρόνια που πέρασε στη φυλακή του Σαν Βιτόρε ως ηθική αυτουργός του εγκλήματος. Θεωρεί ακόμη τον εαυτό της μία Γκούτσι – για την ακρίβεια, δηλώνει «είμαι η πιο Γκούτσι από όλους τους». Η Πατρίτσια Ρετζιάνι, βέβαια, δεν είναι πλέον Γκούτσι. Δεν ήταν ούτε στις 27 Μαρτίου 1995, την ημέρα που ο πρώην σύζυγός της, Μαουρίτσιο Γκούτσι, δολοφονήθηκε στην είσοδο του γραφείου του στο Μιλάνο – είχαν ήδη χωρίσει το 1985 έπειτα από 13 χρόνια γάμου. Η υπόθεση που τάραξε την Ιταλία, και όχι μόνο τον κόσμο της μόδας της, στα τέλη της δεκαετίας του ’90 είχε όλα τα χαρακτηριστικά του αρχαίου δράματος: τραγικούς πρωταγωνιστές, ύβρις, νέμεση, κάθαρση. Διέθετε παράλληλα και στοιχεία που προσιδίαζαν σε αρχαία κωμωδία – τον βίο και την πολιτεία της ηθικής αυτουργού, την άρνησή της να τον παραδεχθεί δημόσια έως σήμερα. Οπως και να ‘χει, η ιστορία της Ρετζιάνι αναδεικνύει τα μονοπάτια της διασταύρωσης του χρήματος και την αναπάντεχη ενίοτε διαδρομή τους.

Η Πατρίτσια Ρετζιάνι Μαρτινέλι γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1948 σε μια μικρή πόλη έξω από το Μιλάνο. Η μητέρα της ήταν σερβιτόρα, ο πατέρας της οδηγός φορτηγού που είχε δημιουργήσει μια εταιρεία μεταφορών. Οπως έλεγε εκείνη στον «Guardian» τον Ιούλιο του 2016, τα οικογενειακά πλούτη τής είχαν εξασφαλίσει από νωρίς όλα τα απαραίτητα για την είσοδό της στους κοινωνικούς κύκλους που δεν συναναστρέφονταν τους γονείς της – γούνες μινκ και γρήγορα αυτοκίνητα. Πιθανόν να χρησιμοποίησε και τα δύο στις 23 Νοεμβρίου 1970 στο πάρτι για την παρουσίαση της νεαρής Βιτόρια Ορλάντο, γόνου μιας άλλης σημαντικής μιλανέζικης φαμίλιας. Το βέβαιο είναι ότι φορούσε ένα αποκαλυπτικό κόκκινο φόρεμα: σύμφωνα με όσα γράφει η Σάρα Φόρντεν στο βιβλίο «The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour and Greed» (εκδ. William Morrow) αυτό τράβηξε την προσοχή του 22χρονου Μαουρίτσιο Γκούτσι. Ψηλός, συνεσταλμένος, λίγο αδέξιος, ο γιος του Ροντόλφο και εγγονός του Γκούτσιο Γκούτσι, ιδρυτή του μεγάλου οίκου μόδας, ανήκε στην κορυφαία βαθμίδα της υψηλής ιταλικής κοινωνίας. Αυτός δεν τη γνώριζε και εντυπωσιάστηκε από το παράστημα και τα βιολετί μάτια της, τα οποία ήταν ήδη υπεύθυνα για τον παραλληλισμό της με την Ελίζαμπεθ Τέιλορ. Εκείνη γνώριζε τα πάντα για αυτόν, η συγκάτοικός της στη Βία ντέι Τζιρντίνι και κοινή τους φίλη, Βιτόρια, την είχε ενημερώσει καταλλήλως. Για τον Μαουρίτσιο ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Για την Πατρίτσια, όχι ακριβώς: «Δεν μου έκανε και πολλή εντύπωση αρχικά» δήλωνε στον «Guardian», «ήταν ένας ήρεμος τύπος με στραβά δόντια». Για τους φίλους της Πατρίτσια αυτά ήταν προφάσεις: «Ηταν κοινό μυστικό ότι ήθελε να παντρευτεί κάποιον όχι απλώς πλούσιο, αλλά και με βαρύ όνομα. Εβγαινε με έναν πλούσιο βιομήχανο, ο οποίος όμως δεν ήταν αρκετά ονομαστός για τη μητέρα της και γι’ αυτό τον παράτησε» έλεγε ένας από αυτούς στη Σάρα Φορντ.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω