• Αναζήτηση
  • «Παιχνίδι» για δύο στις οnline ταξιδιωτικές κρατήσεις

    Μέσα από τις πλατφόρμες Booking και Expedia διακινείται πλέον ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου τουρισμού

    Τους αποκαλούν και παγκόσμιους τουριστικούς πράκτορες. Παρότι διαθέτουν χιλιάδες υπαλλήλους και γραφεία σε αρκετές χώρες του πλανήτη, η δραστηριοποίησή τους γίνεται μόνο ηλεκτρονικά.
    Σύμφωνα με έρευνα της Ενωσης Ξενοδόχων, Εστιατόρων και Καφέ της Ευρώπης (HOTREC), ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου τουρισμού διακινείται πλέον μέσα από δύο ηλεκτρονικές πλατφόρμες, την Booking και την Expedia.
    Οι δύο μεγάλες ταξιδιωτικές πλατφόρμες κυριαρχούν στις κρατήσεις που πραγματοποιούνται στο Διαδίκτυο, είτε αυτές αφορούν αεροπορικά εισιτήρια, είτε ξενοδοχεία, είτε διαμερίσματα και αυτοκίνητα.
    Με βάση τα στοιχεία της HOTREC, το 2017 η Booking Holdings, ιδιοκτήτρια της Booking.com, απασχολούσε περίπου 23.000 εργαζομένους, ενώ τα έσοδά της από τις πωλήσεις έφτασαν στα 12,7 δισ. δολάρια και τα καθαρά κέρδη της ανήλθαν σε 2,3 δισ. δολάρια. Την ίδια χρονιά, η ανταγωνίστρια Expedia, με 22.000 εργαζομένους, είχε συνολικά έσοδα από πωλήσεις ύψους 10 δισ. δολαρίων και καθαρά κέρδη 378 εκατ. δολάρια.

    Τα μερίδια αγοράς

    Τα στοιχεία της HOTREC αναδεικνύουν την Booking Holdings «πρωταθλήτρια» στις διαδικτυακές κρατήσεις ξενοδοχειακών δωματίων στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 60% το 2016 έναντι 20% που ήταν το μερίδιο της Expedia.
    Σήμερα, και οι δύο έχουν στη… διάθεσή τους (ελέγχουν) περίπου 200 ταξιδιωτικές ιστοσελίδες (brands) σε 75 χώρες!
    Η Expedia Group διεισδύει σχεδόν σε όλα τα τμήματα διακοπών, είτε ως online τουριστικό γραφείο (Expedia), είτε ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών (Trivago), αλλά και ως πλατφόρμα ξενοδοχειακών κρατήσεων (Hotels.com) και επαγγελματικών ταξιδιών (Egencia, Traveldoo). Αντίστοιχη είναι η στρατηγική που ακολουθεί και η Booking Holdings, με την πλατφόρμα Booking.com, την Kayak και την Priceline.
    Με βάση τα στοιχεία της HOTREC, η κυριαρχία της Booking Holdings συνεχίστηκε και το 2018 παρουσιάζοντας αυξημένα έσοδα. Ειδικότερα, δε, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ο όμιλος είχε καθαρά έσοδα 1 δισ. δολάρια έναντι 1 εκατ. δολαρίων της Expedia. Η τεράστια αυτή διαφορά αποδίδεται στα διαφορετικά οικονομικά μοντέλα που ακολουθούν οι δύο όμιλοι.
    Στην Booking Holdings κυριαρχούν τα έσοδα από τη λειτουργία του online τουριστικού γραφείου, με σχεδόν 9,7 δισ. δολάρια από σύνολο εσόδων 12,7 δισ. δολαρίων το 2017.
    Αντίθετα, στην Expedia κυριαρχούν τα εμπορικά έσοδα, με σχεδόν 5,4 δισ. δολάρια από το σύνολο εσόδων ύψους 10 δισ. δολαρίων πέρυσι.

    Οι συμφωνίες

    Σύμφωνα με τη διευθύντρια της Booking.com για τις χώρες Γαλλία, Ισπανία και Πορτογαλία Vanessa Heydorff, η πλατφόρμα δημιουργεί τα περισσότερα έσοδα για τον όμιλο, έχοντας διαθέσιμα 29 εκατομμύρια δωμάτια σε 140.000 προορισμούς, σε 230 χώρες και με 1,5 εκατ. κρατήσεις ημερησίως σε 43 γλώσσες!
    Πέρυσι η Booking.com συνήψε συμφωνίες με πάνω από 2 εκατ. συνεργάτες, ενώ οι συμφωνίες του Expedia Group ήταν 590.000.
    Ωστόσο, η Expedia έχει στη φαρέτρα της το «μυστικό όπλο» του πακέτου, συνδυάζοντας την προσφορά ξενοδοχείων με τους συνεργάτες της από τον χώρο των αερομεταφορών (550 συνολικά), των ταξιδιωτικών δραστηριοτήτων (25.000) και της κρουαζιέρας.
    Οικονομία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk