Ολα από την αρχή
Το άλμα του νέου Astra στον χρόνο εξασφαλίζει στην Opel θέση πρωταγωνιστή σε μια εποχή ευκαιριών και απαιτήσεων
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Αν και το 2021 ήταν μια αξιοσημείωτα καλή χρονιά για την Opel στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς αύξησε το μερίδιό της στο 4,32% εκμεταλλευόμενη την πορεία του νέου Corsa και την πλήρη γκάμα των SUV της, το 2022 προοιωνίζεται ακόμα καλύτερο λόγω των προοπτικών που δημιουργεί το ολοκαίνουργιο Astra. Το γερμανικό hatchback συμπληρώνει εφέτος 86 χρόνια παρουσίας στη μικρομεσαία κατηγορία, συνυπολογίζοντας και την ιστορία του Kadett από το 1936, οικοδομώντας με τις 11 προηγούμενες γενιές του μια ιστορία επιτυχίας που δεν μπορείς να αγνοήσεις. Στην εφετινή 12η γενιά του η Opel έχει κάνει τα πάντα με τον σωστό τρόπο για να τραβήξει την προσοχή πάνω του, ξεκινώντας από την ακρίβεια της σχεδίασής του η οποία υπερβαίνει συντηρητικές τακτικές του παρελθόντος και σχεδόν επιβάλλει τη συναισθηματική σύνδεση ανάμεσα στον οδηγό και στο αυτοκίνητο.Στα 4,374 μέτρα του πεντάθυρου αμαξώματος (με χώρο αποσκευών από 422 λίτρα) το οποίο θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον ερχόμενο Ιούνιο (η SW έκδοση με τα διακριτικά Sports Tourer αναμένεται αργότερα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο) θα διακρίνετε τη σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια ώστε το Astra να διεκδικήσει περισσότερο ζωτικό (και εμπορικό) χώρο ξεφεύγοντας από τις συμπληγάδες των SUV της μάρκας. Ταυτόχρονα και πέρα από την περί αισθητικής υποκειμενική άποψη, το τεράστιο βήμα που συντελείται στη δημιουργία του μοντέλου αφορά την πλατφόρμα στην οποία βασίζεται. Αυτή η αρχιτεκτονική επιτρέπει τη φιλοξενία διαφορετικών μηχανικών συνόλων για κάθε ανάγκη και εξασφαλίζει μια απροσδόκητη για το ύφος του Astra οδηγική εμπειρία όπως αυτή που βιώσαμε οδηγώντας τις διαφορετικές εκδόσεις του στην Πορτογαλία.
Πολλαπλές επιλογές
Ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων αποδίδει 110 και 130 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή με αυτόματο οκτώ σχέσεων στην ισχυρότερη έκδοση. Η διπλή επιλογή κιβωτίου ταχυτήτων συνδέεται και με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα των 1.498 κ.εκ. ισχύος 130 ίππων ενώ στην κορυφή βρίσκεται, για πρώτη φορά στην πορεία του Astra, μια εξαιρετικά αποδοτική σε επιδόσεις οδηγική αίσθηση και περιβαλλοντικό αποτύπωμα plug-in υβριδική έκδοση (PHEV). Σε αυτή ο βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων συνυπάρχει με ηλεκτροκινητήρα 81,2 kW αποδίδοντας συνδυαστικά 180 ίππους ενώ θα ακολουθήσει πριν το τέλος του 2022 η παρόμοια αλλά ακόμη πιο ισχυρή έκδοση 225 ίππων.Στις δύο τελευταίες εκδόσεις αρκεί η επιλογή του ηλεκτρικού προγράμματος (Electric Mode) για οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων για μια απόσταση περίπου 60 χλμ. (με ταχύτητα έως 135 χλμ./ώρα) χάρη στην μπαταρία των 12,4 kWh που φορτίζεται σε δύο ώρες σε παροχή 22 kW. Από την άλλη πλευρά η συνδυαστική χρήση των δύο κινητήρων αποφέρει θεωρητική κατανάλωση καυσίμου που ξεκινά από το 1,1 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 24 γρ./χλμ., διαγράφοντας έτσι την υποχρέωση καταβολής ετήσιου φόρου από τον χρήστη εταιρικού αυτοκινήτου. Το 2023 αναμένεται και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με τα διακριτικά Astra-e που δίχως αμφιβολία «ψηλώνει» το μοντέλο στο παιχνίδι του εξωτερικού ανταγωνισμού.Αν έχετε εμπειρία από προηγούμενες γενιές Astra θα εκπλαγείτε από τη λειτουργία της ανάρτησης (παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω) και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας υλοποίησης, η οποία αυτό που έχει να «ζηλέψει» από ορισμένα premium μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας είναι το βαρύ όνομα και το κόστος του σήματος που αυτά φέρουν. Μιλώντας για κόστος αξίζει να γνωρίζετε ότι οι τιμές πώλησης στην ελληνική αγορά αναμένεται να ανακοινωθούν το δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου, όταν θα μάθουμε τη λύση σε μια δύσκολη άσκηση ισορροπίας ανάμεσα στον πληρέστατο εξοπλισμό των τριών εκδόσεων Elegance, GS Line και Ultimate και στην ανάγκη τοποθέτησης του Astra στο σωστό, από κάθε άποψη, σημείο καθώς η ποιοτική αναβάθμιση του «Made in Germany» αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή. Το απολύτως ψηφιακό περιβάλλον με τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας στο εσωτερικό του, το σύστημα προσαρμοζόμενου εξωτερικού φωτισμού Intelli-LuxLED PixelLight, τα υποδειγματικά σε άνεση μπροστινά καθίσματα, τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, το χρηστικό Head-up Display, η κάμερα 360 μοιρών, το σύστημα στάθμευσης που αξιοποιεί ραντάρ και η γενικότερη φιλοσοφία κατασκευής του αυτοκινήτου το τοποθετούν άμεσα στην πρώτη τριάδα των δικών μας δυνητικών, βενζινοκίνητων ή PHEV, επιλογών στην κατηγορία του.
Επίσημη «πρώτη» για την Maserati Grecale στις 22 Μαρτίου
Ετοιμη να τοποθετηθεί κάτω τη Levante, το μεγαλύτερο και μοναδικό μέχρι σήμερα SUV της Maserati, είναι η Grecale, η οποία βασισμένη στην πλατφόρμα «Giorgio» που αξιοποιείται ήδη από την Alfa Romeo Stelvio, θα παρουσιαστεί την Τρίτη 22 Μαρτίου, αρχικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά σύνολα. Οι επίσημες ανακοινώσεις για την γκάμα της αναμένονται την Τρίτη 1η Μαρτίου, στην παρουσίαση της νέας στρατηγικής του ομίλου Stellantis από τον επικεφαλής του Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος, μεταξύ άλλων, θα μιλήσει και για την αμιγώς ηλεκτρική Grecale που θα ακολουθήσει το 2023.
Εκδόσεις επιδόσεων AMG για την EQE
Περισσότερες επιλογές και νέα δυναμική στην EQE, τον μικρότερο κλώνο της μεγαλύτερης επίσης ηλεκτρικής EQS, αναμένεται να δημιουργήσουν οι εκδόσεις επιδόσεων που παρουσιάστηκαν την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου από τη Mercedes-AMG, η οποία μεταξύ άλλων υπογράφει plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά σύνολα υψηλής απόδοσης.Στην πρώτη έκδοση με τα διακριτικά AMG EQE 43 4MATIC το τετρακίνητο οικογενειακό μοντέλο, με δυνατότητα τετραδιεύθυνσης ήδη από τον βασικό εξοπλισμό του, αποκτά ισχύ 476 ίππων και 858 Nm ροπής που του επιτρέπουν να επιταχύνει από στάση σε 4,2 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα.Στη δεύτερη έκδοση, την AMG EQE 53 4MATIC+, η ισχύς εκτινάσσεται στους 626 ίππους (φτάνοντας ακόμη και τους 687 ίππους με το πακέτο AMG DYNAMIC PLUS) και η ροπή στα 950 Nm, ενώ η επιτάχυνση από στάση κυμαίνεται μεταξύ 3,3-3,5 δευτερολέπτων και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 220 χλμ./ώρα (240 χλμ./ώρα με το AMG DYNAMIC PLUS). Η επίτευξη αυτών των επιδόσεων επέβαλε την αναβάθμιση των προγραμμάτων οδήγησης Sport και Sport+, που πλαισιώνουν τo πρόγραμμα Comfort, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αντλούν ενέργεια από μια νέας γενιάς μπαταρία, ωφέλιμης χωρητικότητας 90,6 kWh, που συνοδεύεται από εγγύηση δέκα ετών ή 250.000 χλμ. Βασικό χαρακτηριστικό της, πέρα από την εξαιρετικά χαμηλή (10%) χρήση κοβαλτίου, είναι και το ότι μπορεί να ανακτήσει ενέργεια για μια απόσταση 180 χλμ. με μια φόρτιση 15 λεπτών σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC.

