Ο Φρανκ Γκέρι έκανε τη «ζημιά» με το Μουσείο Γκουγκενχάιμ στην Ισπανία, το οποίο δημιούργησε το «Μπιλμπάο effect», κοινώς βοήθησε να αναγεννηθεί μια πρώην βιομηχανική πόλη η οποία βρισκόταν μια ανάσα από τη λήθη. Οι σημερινοί starchitects δεν βοηθούν απλώς στην ανασυγκρότηση αλλά ενισχύουν το brand μιας πόλης η οποία πλέον ανταγωνίζεται όμορές της και μη, με όρους μάρκετινγκ. Ο στόχος είναι η κατάκτηση μιας προεξάρχουσας θέσης στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη με τις απαραίτητες πρωτιές όσον αφορά τις διαστάσεις των κτιρίων που διατρανώνουν ότι το γόητρο μιας χώρας είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι μιας άλλης. Οι χώρες του Περσικού Κόλπου διεκδικούν τα πρωτεία σε αυτή τη φρενήρη κούρσα της αυτοπροβολής η οποία, κακά τα ψέματα, αποφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Αφενός επειδή έχουν τα χρήματα για να υποστηρίξουν τον αγώνα και αφετέρου επειδή διαθέτουν και ένα επιπλέον ισχυρό κίνητρο: τις πολιτικές, υπόγειες ή μη, μεταξύ τους διενέξεις, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Οι starchitects έχουν βρει πεδίο δόξης λαμπρό στη Μέση Ανατολή – όπως και στις κινεζικές μητροπόλεις – και σχεδιάζουν εκεί τα σύγχρονα αρχιτεκτονικά θαύματα του κόσμου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω