«Κατά την καταδίωξη δεν επιτρέπονται πυροβολισμοί για ακινητοποίηση του οχήματος, παραδείγματος χάριν στα λάστιχα ή στον αέρα για εκφοβισμό. Απαγορεύονται επικίνδυνοι χειρισμοί και ελιγμοί για την εκτροπή του οχήματος. Εξασφάλισε την επικοινωνία σου με το Κέντρο ρυθμίζοντας την ένταση του ασυρμάτου και παίρνοντας μαζί τον φορητό ασύρματο (εάν πρόκειται για πεζή καταδίωξη). Εχε υπ’ όψιν σου και την πιθανότητα διακοπής της καταδίωξης όταν αυτή καθίσταται επικίνδυνη για τη σωματική ακεραιότητα των συμμετεχόντων και των λοιπών χρηστών της οδού, λαμβανομένης πάντα υπ’ όψιν και της βαρύτητας του αδικήματος για το οποίο έγινε η καταδίωξη».

Αυτό ορίζει, όπως αποκαλύπτει «Το Βήμα της Κυριακής», το απόρρητο, ωστόσο ασαφές και όχι επισημοποιημένο, μνημόνιο ενεργειών της ΕΛ.ΑΣ. για περιπτώσεις καταδίωξης οχημάτων, που αποκτά τεράστια σημασία μετά το δραματικό συμβάν, πριν από δέκα ημέρες, στο Πέραμα, το οποίο οδήγησε στον θάνατο ενός 21χρονου Ρομά με ποινικό παρελθόν που επέβαινε σε ένα κλεμμένο Hyundai Accent. Πρόκειται για έγγραφο που συντάχθηκε πριν από δέκα χρόνια από τις υπηρεσίες για τη διαχείριση κρίσεων της ΕΛ.ΑΣ. και οι οδηγίες του οποίου επιχειρήθηκαν να εφαρμοστούν στην εν λόγω αιματηρή καταδίωξη. Στο έγγραφο ζητείται οι αστυνομικοί να προετοιμάζονται και να δείχνουν ψυχραιμία όταν επιχειρείται αντίδραση από τους επιβάτες του οχήματος, όπως πυροβολισμοί ή εμβολισμοί των οχημάτων τους, κάτι που δεν φαίνεται να υπήρξε στο Πέραμα.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω