Οι χριστουγεννιάτικες βιτρίνες του οίκου Gucci δεν είναι «ζωγραφισµένες» µε τα κλασικά κόκκινα, πράσινα και χρυσά χρώµατα. Τα δηµιουργικά µυαλά του εµβληµατικού ιταλικού οίκου προτίµησαν το χρώµα της αθωότητας: ροζ αστραφτερές κουρτίνες µε κρόσσια, οι οποίες «βγάζουν» προς τα έξω µια εκρηκτική λάµψη. Το αποτέλεσµα είναι άκρως εντυπωσιακό. Οι περαστικοί σταµατούν µπροστά στις βιτρίνες των exclusive boutiques του περιώνυµου brand στο Μιλάνο, το Παρίσι, το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη. Το ευφάνταστο πραγµατικά Christmas decoration θυµίζει κάτι από τις περίφηµες disco της δεκαετίας του ’70 και του ’80. Ο Gucci προσπαθεί µέσα από τις γιορτινές, απαστράπτουσες στυλιστικές του προτάσεις να «αναβιώσει» µια εποχή µε ιδιαίτερη κουλτούρα, µε δυνατές, ρυθµικές µουσικές, µε έντονες προσωπικότητες και διάσηµους αστέρες, οι οποίοι διασκέδαζαν ξέφρενα σε θρυλικά clubs τύπου «Studio 54». Το συγκεκριµένο spot της Νέας Υόρκης, το οποίο δηµιούργησαν στον αριθµό 254 της West 54th του Μανχάταν, οι πανέξυπνοι επιχειρηµατίες Ιαν Σράγκερ και Στιβ Ρουµπέλ, ήταν το αυθεντικό, µοναδικό disco club. Εκεί όπου τεράστια ονόµατα της διεθνούς καλλιτεχνικής, πνευµατικής, επιχειρηµατικής ζωής, big stars και jet-setters χόρευαν στους ρυθµούς της ταινίας «Πυρετός το Σαββατόβραδο». Ο πρωταγωνιστής του πολυσυζητηµένου φιλµ, ο νεαρός τότε Τζον Τραβόλτα, µοιραζόταν το ίδιο τραπέζι µε τον «πατέρα της pop art» Αντι Γουόρχολ, τον Γούντι Αλεν και τον Μάικλ Τζάκσον. Στα διπλανά τραπέζια, φοιτητές του Χάρβαρντ παρακολουθούσαν τις disco queens Ντόνα Σάµερ και Νταϊάνα Ρος να χορεύουν ξέφρενα, ντυµένες µε λαµέ κοστούµια και φορέµατα λουσµένα σε ασηµένιες παγέτες…
Λαμέ κοστούμια, Tom Ford και Dsquared
Οι βασίλισσες της disco επέλεγαν τα πιο εκτυφλωτικά outfits και props. Η τότε σύζυγος του Μικ Τζάγκερ, Μπιάνκα, έκανε το 1977 θριαμβευτική είσοδο στο κορυφαίο τότε club του πλανήτη πάνω σε κατάλευκο άλογο. Η εμφάνιση αυτή της καλλονής από τη Νικαράγουα επάνω στο υπερήφανο άτι με φόρεμα (κάποιοι πίστευαν ότι θα εμφανιστεί γυμνή, ως νέα Lady Godiva) το οποίο «κατέβαινε» στους ώμους (χαρακτηριστικό της δεκαετίας) άφησε εποχή. Η Τζάγκερ, αν και επέλεξε στενό φουστάνι για τη συγκεκριμένη εμφάνιση, έτρεφε ιδιαίτερη αδυναμία στα κατάλευκα και ασημένια ανδρικής γραμμής κοστούμια. Καλοραμμένα, αγκάλιαζαν το γυμνασμένο της σώμα, στέλνοντας γύρω μικρές και μεγάλες αντανακλάσεις. Τα υλικά των ρούχων τη δεκαετία του ’70 και του ’80 έπρεπε απαραίτητα να έχουν κάτι από… λαμέ. Οι στυλιστικές προτάσεις των διάσημων σχεδιαστών της εποχής αλλά και των μεγάλων βιομηχανιών που έριχναν χιλιάδες κομμάτια στην αγορά έπρεπε να κινούνται σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο.
Ο Ροντ Στιούαρτ συνήθιζε να λέει ότι φοράει πάντα το λαμέ του κοστούμι όταν επρόκειτο να επισκεφθεί το «Studio 54». Τα εμβληματικά λαμέ κοστούμια του Ροντ, της Μπιάνκα, του Μπόουι, του Σταλόνε… ακόμη και αυτού του φανατικού εκείνη την εποχή πελάτη του club Ντόναλντ Τραμπ «επανασχεδίασε» ο Tom Ford. Ο κορυφαίος αμερικανός σχεδιαστής παρουσιάζει λαμέ μακριά σακάκια για άνδρες και γυναίκες, συνδυασμένα με ασορτί παντελόνια για τις γυναίκες, οι οποίες τοποθετούν την τελευταία εντυπωσιακή πινελιά: μυτερές γόβες, καλυμμένες με γκλίτερ. Τις προτάσεις του Ford ακολουθούν και πολλοί άλλοι διάσημοι designers. Οι Dsquared υπογράφουν το top ροζ κοστούμι γεμάτο παγέτες.
Κάπες, men’s suits, κολάν, φορέματα & cowboy boots
Η Corolina Herrera υπογράφει για τις disco queens τού σήμερα το ωραιότερο βραδινό μαντό. Ενα μαντό καμωμένο αποκλειστικά από σιφόν, πολύτιμα κρύσταλλα, παγέτες, κρόσσια, κόκκινα και ροζ φτερά. Η σχεδιάστρια το συνδυάζει με Τ-shirt το οποίο έχει στο μπροστινό του μέρος λεπτομέρειες από μέταλλο. Η Κέιτ Μος στις βραδινές της εξόδους αλλά και στα editorial μόδας που επιμελείται στη βρετανική «Vogue» προτιμά τα μαύρα κοστούμια και φορέματα με παγέτες του υπερταλαντούχου Anthony Vaccarello για τον Saint Laurent. Οι Dolce & Gabbana δημιουργούν άκρως μαξιμαλιστικά disco κοστούμια που έχουν και μια γεύση από φιλμ western. Μακριά σακάκια με… ουρά, γεμάτα ασημένιες παγέτες, ανδρικά λαμέ πουκάμισα, ασορτί ασημένια καπέλα και cowboy boots. Οι ιταλοί designers διαθέτουν στη χειμερινή κολεξιόν τους μια τεράστια γκάμα με φορέματα και σύνολα γεμάτα από πολύτιμα, λαμπερά υλικά.
Οι σταυροί της Μαντόνα, ο Balmain, η Céline, η Miu Miu
Οι ογκώδεις σταυροί πάνω από τα sexy δαντελένια μπούστα χαρίζουν μια δυνατή γεύση της δεκαετίας του ’80. Είναι κάτι σαν τους σταυρούς τους οποίους λανσάρισε η Μαντόνα μέσα από τα βιντεοκλίπ της. Ο οίκος Céline δημιούργησε την πλέον εντυπωσιακή μαύρη βινύλ ζακέτα με κρόσσια. Η Miu Miu υπογράφει εξαιρετικές μπλούζες και φορέματα από ροζ παγέτα. Ο Balmain «κρυστάλλινα», χιονισμένα, όπως τα χαρακτηρίζει, φορέματα. Ο Philipp Plein ογκώδη παγετέ μπουφάν και παντελόνια. Ο οίκος Halpern ολόκληρες φόρμες από παγέτες σε στυλ disco. Υπάρχουν όμως και τα vintage, αισθησιακού τύπου «κομμάτια» του Ronald van der Kemp, όπως και πολλά περίτεχνα αξεσουάρ, τσάντες και παπούτσια με διάθεση επιστροφής στα eighties και nineties.