Το ολόθερμο, διάρκειας πέραν του δεκαλέπτου, χειροκρότημα των θεατών που σηκώθηκαν όρθιοι στο κατάμεστο Ηρώδειο σε ένα πηγαίο ξέσπασμα ενθουσιασμού αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα ότι η 9η Ιουλίου 2019 έχει πλέον καταγραφεί ως μια ιστορική βραδιά στη σύγχρονη μουσική ζωή της Αθήνας.

Η επιστροφή του θρύλου του πόντιουμ Ρικάρντο Μούτι ύστερα από μια δεκαετία, σχεδόν, απουσίας από τα ελληνικά μουσικά δρώμενα υπήρξε αναμφίβολα η κορυφαία στιγμή του Φεστιβάλ Αθηνών για τη χρονιά που φεύγει. Eπρόκειτο για μια συναυλία διαφορετική. Εν προκειμένω, ο Μούτι δεν ήρθε στην Αθήνα με κάποιο από τα διάσημα συμφωνικά σύνολα με τα οποία μας είχε επισκεφθεί κατά καιρούς στο παρελθόν: τη Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου, για παράδειγμα, όπου υπήρξε μουσικός διευθυντής επί μία ολόκληρη εικοσαετία, την Ορχήστρα του Μουσικού Φλωρεντινού Μαΐου ή την περίφημη Φιλαρμονική της Βιέννης. Δεν ήρθε ούτε με τη σπουδαία Συμφωνική του Σικάγου, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται την τελευταία δεκαετία και ευελπιστεί να τη φέρει στο κοντινό μέλλον στη χώρα μας. Ηρθε με τους νεότατους μουσικούς της Ορχήστρας Λουίτζι Κερουμπίνι, ενός συνόλου το οποίο ίδρυσε ο ίδιος επιλέγοντας, μέσω της διαδικασίας των ακροάσεων, ταλέντα από ολόκληρη την Ιταλία και τη χορωδία Costanzo Porta της Κρεμόνας αφού θέλησε να αποτελέσει η Αθήνα τον εφετινό σταθμό των «Δρόμων της Φιλίας». Ο λόγος για το ετήσιο «προσκύνημα» του σουπερστάρ ιταλού αρχιμουσικού από κοινού με το Φεστιβάλ της Ραβένας – της πόλης η οποία παραμένει η βάση του επί μισόν αιώνα – σε μια διαφορετική περιοχή του κόσμου. Η εν λόγω πρωτοβουλία εγκαινιάστηκε το 1997 στο «πληγωμένο» από τον πόλεμο Σαράγεβο και έκτοτε αγκάλιασε ολόκληρο τον κόσμο μεταφέροντας μήνυμα φιλίας, ειρήνης και συναδέλφωσης μέσω της μουσικής παντού: στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Ασία στην Αφρική. Στο πλαίσιο του πρότζεκτ οι Ιταλοί συνεργάζονται με ντόπιους μουσικούς – στην περίπτωσή μας με μέλη από έξι ελληνικές ορχήστρες (ΚΟΑ, ΚΟΘ, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων, ΕΛΣΟΝ και Συμφωνική του Δήμου Αθηναίων) και δύο χορωδίες (ΕΡΤ, Δήμου Αθηναίων). Στην τελική του σύνθεση ένα κοινό σύνολο 200 ατόμων, περίπου, παρουσίασε την εμβληματική Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν με την περίφημη «Ωδή στη Χαρά», τον απόλυτο ύμνο της αδελφοσύνης μεταξύ των λαών.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω