Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Γνωστός ως ο θεός όλων των ενάρξεων και των μεταβάσεων για τους Ρωμαίους, ο Ιανός θα μπορούσε να ταυτιστεί απόλυτα με την Plug-in υβριδική τεχνολογία, η οποία αποτελεί το ενδιάμεσο, μεταβατικό στάδιο προς την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης. Συνδυάζοντάς την μάλιστα με την κυρίαρχη τάση των SUV αυτή η τεχνολογία δίνει νέο νόημα στην GLA, η οποία έχει όλα όσα χρειάζονται για να αναρριχηθεί με ταχύτητα στην κορυφή.
Η συγκεκριμένη έκδοση (GLA 250 e) υιοθετεί όλες τις λύσεις που εφαρμόζονται και στην A 250 e, με τη συνύπαρξη του βενζινοκινητήρα των 1.332 κ.εκ. και του ηλεκτρικού μοτέρ των 75 kW (που αντλεί ενέργεια από την μπαταρία των 15,6 kWh) να αποδίδει 218 ίππους και 450 Nm ροπής που μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 ταχυτήτων.
Τα μεγέθη αυτά προκαλούν ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση αν συνυπολογιστούν η μέση κατανάλωση καυσίμου (από 1,6 λίτρα/100 χλμ.) και οι εκπομπές CO2 (38 γρ./χλμ.) που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και (σε συνδυασμό με Λιανική Τιμή προ Φόρων χαμηλότερη των 40.000 ευρώ) μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης.
Ολοκληρώνοντας με τους αριθμούς, κρατήστε στο μυαλό σας τη μέση κατανάλωση ενέργειας (στις 15,5-16,1 kWh/100 χλμ.), το μέσο κόστος φόρτισης της μπαταρίας για μια απόσταση 100 χλμ. (σχεδόν 1,10 ευρώ) και την αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια (σχεδόν 63 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης). Υπάρχουν επίσης και τα 435 λίτρα του χώρου αποσκευών, ο οποίος είναι επίπεδος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος, σε αντίθεση με εκείνον της Plug-in υβριδικής E-Class που έχει το χαρακτηριστικό σκαλοπάτι λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας.
Κορυφαία επιλογή
Με δεδομένη την αισθητική και χωροταξική ομοιότητα με τις GLA που φέρουν κινητήρες βενζίνης ή diesel αλλά και την απόλυτη εξοικείωση με το hi-tech εσωτερικό στο οποίο πέρα από τους ικανοποιητικούς χώρους κυριαρχεί η φιλοσοφία Mercedes-Benz User Experience με τις δίδυμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας, επικεντρώνουμε την προσοχή μας στα στοιχεία που κάνουν την πραγματική διάφορα.
Αρχικά, στα πρόσθετα (πέρα από τα Eco, Normal, Sport και Individual) προγράμματα οδήγησης Electric και Battery Level, με το πρώτο να παρέχει την δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα και το δεύτερο να αποκλείει τη χρήση ενέργειας από την μπαταρία μέχρι τη στιγμή που θα τη ζητήσει ο οδηγός. Δευτερευόντως, στο πόσο σπορ μπορεί να αποδειχθεί η GLA 250 e τηρουμένων των αναλογιών που δημιουργεί το πρόσθετο βάρος των 150 κιλών από την μπαταρία αλλά και των επιπλέον 10 εκατοστών ύψους σε σχέση με την προηγούμενη GLA. Οδηγικά δεν έχει επίσης καμία σχέση με τη μεγαλύτερη και διαφορετικά προσανατολισμένη GLB.
Με δυο λόγια η GLA 250 e είναι ένα fun to drive αυτοκίνητο με ακριβέστερο από το παρελθόν σύστημα διεύθυνσης, ευέλικτο χάρη και στο μήκος των 4,41 μέτρων και υπερ-εξοπλισμένο σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Κυρίως όμως εκπληρώνει στο ακέραιο τον ρόλο της ως η έκδοση με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η οποία πάντως προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και οδηγική αίσθηση, συνδυάζοντας τα καλύτερα στοιχεία δύο διαφορετικών κόσμων.
1.332 κ.εκ.75 kW218 ίπποι (συνδυαστική)Αυτόματο 8 σχέσεων1,6 λίτρα/100 χλμ.7,1’’235 χλμ. (140 χλμ. Electric)