Νέα εξαγορά στον κλάδο των τροφίμων
Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος από κοινού με το fund EOS Capital Partners πρόκειται να αποκτήσουν πλειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Μόλις εννέα μήνες μετά το mega deal της πώλησης της Chipita στη Mondelez International έναντι 2 δισ. δολαρίων, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος προχώρησε στη δεύτερη επιχειρηματική του κίνηση στον κλάδο των τροφίμων.
Από κοινού με το fund EOS Capital Partners, επικεφαλής του οποίου είναι ο πρώην τραπεζίτης Απόστολος Ταμβακάκης, πρόκειται να αποκτήσουν πλειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ. Είχε προηγηθεί τον Ιούλιο του 2021 η είσοδος του γνωστού επιχειρηματία στο μετοχικό κεφάλαιο της ΜΕΒΓΑΛ με ποσοστό 21,6%, όταν από κοινού με την κυρία Μαίρη Χατζάκου εξαγόρασαν το ποσοστό (43,2%) το οποίο κατείχε στη βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία το αμερικανικό fund CVC Capital Partners μέσω της Δέλτα, θυγατρικής της Vivartia.
Η νέα συμφωνία θα «κλείσει» επίσημα τους προσεχείς μήνες όταν ολοκληρωθεί ο λογιστικός και νομικός έλεγχος της εταιρείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις.
Το wellness lifestyle
Το «ντεμπούτο» του γνωστού businessman από κοινού με το fund EOS Capital Partner στην αγορά των χυμών γίνεται σε μια συγκυρία που η τάση του wellness lifestyle βρίσκεται σε άνοδο. Κάτι η στροφή των καταναλωτών σε πιο υγιεινές συνήθειες με αφορμή τις ανατροπές που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού, κάτι η αύξηση της ζήτησης για προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, ένα trend που ενισχύεται τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργηθεί κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας για την εξέλιξη του τζίρου της κατηγορίας. Εάν μάλιστα ομαλοποιηθούν οι πωλήσεις στο κανάλι του HoReCa, που λόγω των περιοριστικών μέτρων για την ανάσχεση της πανδημίας για μια διετία «αιμορραγούν», η δυναμική της κατηγορίας εκτιμάται ότι θα ισχυροποιηθεί.
Κλειδί για την αγορά αποτελεί η καινοτομία, η φυσικότητα, αλλά και η ελληνικότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή των προϊόντων. Μόνο στο ράφι των σουπερμάρκετ οι ετήσιες πωλήσεις της αγοράς των χυμών φθάνουν περίπου 115 εκατ. ευρώ. Μία πίτα με υπολογίσιμο μέγεθος, από την οποία σήμερα πολλοί επιχειρούν να πάρουν μεγαλύτερο κομμάτι.
H εταιρεία
Η εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά χυμών από το 2003 με τις ετικέτες χυμών Viva, Belo και Viva Slim, ενώ διαθέτει ισχυρό μερίδιο στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε σε 22,62 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά προ φόρων κέρδη της σε 4,22 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για εταιρεία με μηδενικό δανεισμό. Το επενδυτικό σχέδιο για επέκταση της παραγωγικής της δυναμικότητας εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο, μια επένδυση ύψους 5,78 εκατ. ευρώ.
Στην «πράσινη εποχή» με 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες
Με νέα εταιρική εμφάνιση, πλήρη αλλαγή του λογοτύπου της και «πράσινες» συσκευασίες, η εταιρεία αλλαντικών ΝΙΚΑΣ εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην αγορά τροφίμων.
Η ΝΙΚΑΣ γίνεται η πρώτη εταιρεία αλλαντικών στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί υλικά από πλήρως ανακυκλώσιμες ύλες για τα συσκευασμένα προϊόντα της.
Τα νέα καινοτόμα υλικά συσκευασίας διατηρούν τα προϊόντα φρέσκα, είναι ελεγμένα, ασφαλή και πιστοποιημένα από αναγνωρισμένους φορείς του εξωτερικού. Με την πρωτοβουλία αυτή, η εταιρεία μετατρέπει περισσότερες από 21.000.000 συσκευασίες της σε απολύτως ανακυκλώσιμες. Ετσι, εκτιμάται ότι εφέτος οι καταναλωτές θα μπορούν να ανακυκλώσουν περίπου 214 τόνους υλικών συσκευασίας.
Πιο κοντά στην Παγκρήτια Τράπεζα το υποκατάστημα της HSBC στην Ελλάδα
Προς αίσιο τέλος οδεύουν οι διαπραγματεύσεις της Παγκρήτιας Τράπεζας με την HSBC για την εξαγορά του υποκαταστήματος του πολυεθνικού ομίλου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι δύο πλευρές έχουν δώσει τα χέρια και πλέον το μπαλάκι βρίσκεται στην Τράπεζα της Ελλάδος για τις απαραίτητες εγκρίσεις. Εφόσον δοθεί το πράσινο φως από την εποπτική αρχή, η αποχώρηση της HSBC από τη χώρα μας, ύστερα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με δύο συστημικούς ομίλους, αρχικά με τη Eurobank και στη συνέχεια με την Τράπεζα Πειραιώς, θα είναι γεγονός.
Από την άλλη, η Παγκρήτια Τράπεζα αναμένεται να αλλάξει πίστα, καθώς θα ενισχύσει τον ισολογισμό της, θα αποκτήσει ένα υγιές χαρτοφυλάκιο στεγαστικών δανείων, καταθέσεις από ιδιώτες με υψηλή ρευστότητα, καθώς και ένα δίκτυο 15 καταστημάτων με προσωπικό εξειδικευμένο στην προώθηση επενδυτικών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, με ενδιαφέρον αναμένεται το σχέδιο της ελληνικής τράπεζας για το νέο επιχειρησιακό της μοντέλο. Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, στο τέλος του 2020 το ενεργητικό της HSBC διαμορφωνόταν σε 1,78 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 469 εκατ. ευρώ ήταν απαιτήσεις από τους πελάτες της (δάνεια). Οι καταθέσεις της έφταναν τα 1,69 δισ. ευρώ.

