Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Μπορεί εύκολα να θεωρηθεί σημείο των καιρών, αλλά σίγουρα δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί: δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επικράτησαν στους δύο σημαντικότερους θεσμούς βραβείων στην Ευρώπη και στον Κόσμο το 2022. Το KIA EV6 που κοσμεί το εξώφυλλο του Autohub αναδείχθηκε «Car of the Year» στη γηραιά ήπειρο προσπερνώντας στην τελική επτάδα των φιναλίστ πέντε άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και ένα που διατίθεται και σε Plug-in υβριδική έκδοση, πέρα από τις συμβατικές με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Ο,τι δεν πέτυχε ωστόσο στον ευρωπαϊκό θεσμό το Hyundai Ioniq 5, για το οποίο θα διαβάσετε στην αριστερή στήλη αυτής της σελίδας, το πέτυχε στον παγκόσμιο κατακτώντας τίτλους όπως το «World Car of the Year», το «World Electric Vehicle of the Year» (για την ηλεκτρική τεχνολογία του) και το «World Car Design of the Year» (για τον σχεδιασμό του).
Τα αποτελέσματα των δύο θεσμών αν και «προβλημάτισαν» τις κριτικές επιτροπές τους, καθώς έπεσε στο τραπέζι η ιδέα να θεσπιστεί από την επόμενη χρονιά κατηγορία «Μη Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς» ώστε να υπάρχει μια χρήσιμη διαφοροποίηση, καταδεικνύουν ότι μερικά χρόνια πριν τη διακοπή της παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης από τους περισσότερους κατασκευαστές, τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα αποσπούν πλέον το ενδιαφέρον σημαντικού ποσοστού υποψήφιων αγοραστών στην Ευρώπη και αλλού.
Αυτό που διαφοροποιεί τα μεγέθη του ενδιαφέροντος και τελικά το ύψος των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών οχημάτων σε κάθε χώρα δεν είναι μόνο το ΑΕΠ της ή το γενικότερο βιοτικό επίπεδο των πολιτών της. Τα κίνητρα που παρέχονται στους υποψήφιους αγοραστές για την αντικατάσταση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων τους, οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται για την ανάπτυξη δικτύων φόρτισης, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία τους και μια αποτελεσματική εθνική στρατηγική είναι προαπαιτούμενα για την ταχύτερη μετάβαση σε μια πραγματικότητα η οποία κάθε μέρα που περνά μοιάζει περισσότερο με μονόδρομο παρά με λεωφόρο.
Είναι βέβαια παράδοξο ότι όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χρονιά με εκρηκτικές αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας – ηλεκτρικής και άλλης -, αλλά τίποτα δεν φαίνεται ικανό να ανακόψει την επέλαση της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια. Η εξέλιξη της τεχνολογίας στις μπαταρίες και στα συστήματα διαχείρισης ενέργειας των ηλεκτροκίνητων μοντέλων είναι ραγδαία προς όφελος της αυτονομίας τους. Ο μόνος κίνδυνος που ελλοχεύει είναι η δημιουργία κοινωνιών πολλών ταχυτήτων, όπου κάποιοι θα μπορούν να πληρώσουν για την απόκτηση και τη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος και άλλοι – προφανώς οι περισσότεροι – όχι. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της ηλεκτροκίνησης στο άμεσο μέλλον.