«Mom», το άδοξο τέλος μιας μεγάλης επιτυχίας
Το CBS αποφάσισε να σταματήσει μία από τις δημοφιλέστερες κωμωδίες του, παρά τις αντιδράσεις των ηθοποιών που συμμετέχουν στην παραγωγή και του κοινού που την παρακολουθεί φανατικά εδώ και μία περίπου δεκαετία
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Σε πρόσφατη εμφάνισή της στο «The late late show» η βραβευμένη με ΕΜΜΥ για την ερμηνεία της στο «Mom» Αλισον Τζάνεϊ δεν μάσησε τα λόγια της: «Είμαι πολύ λυπημένη που το CBS δίνει τέλος στο σίριάλ μας» είπε στον Τζέιμς Κόρντεν, «θα ήθελα να είχαμε έναν ακόμα χρόνο ώστε να προλάβουν και οι σεναριογράφοι να επεξεργαστούν καλύτερα το τέλος. Υποθέτω πως όλο αυτό έχει να κάνει με οικονομικούς λόγους. Κρίμα. Οσο και αν προετοιμάσω τον εαυτό μου ξέρω πως θα κλάψω πολύ αποχαιρετώντας όλο αυτό, όλους αυτούς τους ανθρώπους που συναντώ σχεδόν καθημερινά εδώ και οκτώ χρόνια». Το ίδιο ενοχλημένες και στενοχωρημένες εμφανίζονται οι συμπρωταγωνίστριές της, καθώς και οι χιλιάδες φίλοι της σειράς που με μηνύματα και επιστολές ζήτησαν από το τηλεοπτικό δίκτυο να αναθεωρήσει την απόφασή του. Πράγμα που δεν έγινε. Η δημοφιλής «Mom», ένα από τα πιο επιτυχημένα sitcom των τελευταίων χρόνων, θα αποχαιρετήσει το κοινό της με ένα τελευταίο επεισόδιο στις 13 Μαΐου. Αν και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν πως η σειρά είχε ήδη τελειώσει από τον Απρίλιο του 2020, οπότε ολοκληρώθηκε ο έβδομος κύκλος, με την αποχώρηση της συμπρωταγωνίστριας της Τζάνεϊ, Αννα Φάρις, για λόγους που δεν αποκαλύφθηκαν ποτέ.
Η τραγωδία ως πηγή γέλιου
Γιατί η «Μαμά» ήταν στην πραγματικότητα δύο μαμάδες. Η σειρά ακολουθούσε τη ζωή της Κρίστι Πλάνκετ (Αννα Φάρις) και της μητέρας της, Μπόνι (Αλισον Τζάνεϊ). Η πρώτη ήταν μια νέα, διαζευγμένη γυναίκα που προσπαθούσε να μεγαλώσει τον γιο και την κόρη της, να ολοκληρώσει τις σπουδές της στη Νομική και να ξεπεράσει τον εθισμό της σε αλκοόλ και ναρκωτικά. Η δεύτερη ήταν μια γυναίκα που επίσης στα νιάτα της ήταν εθισμένη σε ναρκωτικά και ουσίες και που είχε μεγαλώσει την κόρη της με τον χειρότερο τρόπο, στις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Οι δυο τους συμβιώνουν στο ίδιο σπίτι, συμμετέχουν στην ίδια ομάδα απεξάρτησης και προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους και να αγαπήσουν ξανά η μία την άλλη: Η Κρίστι να συγχωρέσει τη μάνα της για την απαίσια παιδική και εφηβική ηλικία που της χάρισε. Η Μπόνι να αποδείξει στην κόρη της πως τώρα πια έχει την ωριμότητα και τη διαύγεια που της επιτρέπουν να σταθεί δίπλα της ως σωστή μητέρα. Βαρύ κι ασήκωτο δράμα, που όμως η σειρά του Τσακ Λορ διαχειρίζεται με τρόπο έξυπνο, χαριτωμένο και εξαιρετικά αστείο. Το «Mom» τη στιγμή που διηγείται ιστορίες από την Κόλαση σε κάνει να κλαις από τα γέλια. Καταφέρνει μέσα από την πιο βαθιά θλίψη και απόγνωση να γεννάει την αισιοδοξία και την ελπίδα. Ολο αυτό, εστιάζοντας σε βαθιά προβληματικούς ανθρώπους, καθώς εκτός από τις δύο πρωταγωνίστριες η σειρά περιγράφει την καθημερινότητα τεσσάρων ακόμα εξαρτημένων από αλκοόλ και ουσίες γυναικών και ενός (επίσης επιρρεπούς στα βλαπτικά «σπορ») πρώην κασκαντέρ που ένα ατύχημα τον έχει καθηλώσει σε αναπηρική καρέκλα! Ολα αυτά τα ναυάγια της ζωής συναντιούνται για να αγαπηθούν και για να βοηθήσουν το ένα το άλλο, να σκοτώσουν τον κακό εαυτό τους και (έπειτα από δεκαετίες αποτυχίας) να κάνουν επιτέλους κάτι καλό.
Μια ανεξήγητη αποχώρηση
Οι ηθοποιοί της παραγωγής έχουν από το 2014 μέχρι σήμερα πολλές υποψηφιότητες για βραβεία, η μόνη όμως που έχει βραβευτεί (με Critic’s Choice Television Award το 2014 και το 2015, με Prism Award το 2015 και με EMMY την ίδια χρονιά) είναι η Τζάνεϊ. Η εμφανώς αδικημένη Φάρις αποχώρησε μετά τον έβδομο κύκλο, προκαλώντας πολλά ερωτήματα για την απόφασή της. Ακούστηκε ακόμα και πως αντιμετωπίζει προβλήματα νευρικής ανορεξίας, γεγονός που δεν της επέτρεπε να συνεχίσει να εργάζεται μπροστά στην κάμερα. Κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώθηκε. Κάποια στιγμή ανακοινώθηκε πως θα ερμήνευε έναν διπλό ρόλο στην κινηματογραφική κωμωδία «Summer madness», όπου θα συμμετείχε και ως παραγωγός. Η ηθοποιός εξακολουθεί να ανεβάζει στο Διαδίκτυο τη σειρά podcast «Anna Faris is Unqualified», όπου συνομιλεί με διάσημους συναδέλφους της. Πρόσφατα, με καλεσμένη την Γκουίνεθ Πάλτροου, αναφέρθηκε στους δύο αποτυχημένους γάμους της με τον Μπεν Ιντρα και τον Κρις Πρατ. Επαγγελματικά πάντως, στην τηλεόραση, από την εποχή που έφυγε από τη σειρά, δεν έχει κάνει κάτι καινούργιο.
Η αλήθεια είναι πως το «Mom» μετά την αποχώρηση της Φάρις δεν ήταν ίδιο με το «Mom» που αγαπήσαμε, έμοιαζε να έχασε τη στέρεη βάση πάνω στην οποία υφαινόταν το σενάριο και που αφορούσε ξεκάθαρα τη σχέση μάνας και κόρης. Οσο καλά και αν παίζει η Τζάνεϊ, έχει μείνει μόνη σε ένα παιχνίδι ενορχηστρωμένο από την αρχή για δύο (όλοι οι άλλοι είναι σημαντικοί μεν αλλά δευτερεύοντες, συμπληρωματικοί χαρακτήρες). Οι φήμες που ήθελαν τη Φάρις να επιστρέφει για το τελευταίο επεισόδιο δεν επιβεβαιώθηκαν. Το σίριαλ των εκατομμυρίων τηλεθεατών (τον δεύτερο και πιο επιτυχημένο εμπορικά κύκλο του παρακολούθησαν στην πρώτη προβολή κατά μέσο όρο 11.790.000 άτομα) σε λίγο περνάει στην ιστορία της showbiz ως ένα από τα εξυπνότερα sitcom που μας έχει χαρίσει η τηλεόραση. Η Τζάνεϊ, η οποία στο μεταξύ έχει κερδίσει και Οσκαρ β΄ γυναικείου ρόλου (το 2018) για το «I, Tonya» θα συνεχίσει, όπως όλα δείχνουν, τη λαμπρή πορεία της. Η Φάρις;

