Η αλήθεια των αριθμών είναι αμείλικτη. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της γερμανικής εταιρείας που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου στο Σαν Φρανσίσκο είναι μόλις το πρώτο από μια σειρά αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλων που θα καταστήσουν την Audi πρωτοπόρο στο συγκεκριμένο πεδίο αν τα χρονοδιαγράμματα τηρηθούν.
Με βάση αυτά και αφετηρία το e-tron, για το οποίο λαμβάνει ήδη παραγγελίες, το 2019 θα ακολουθήσει το e-tron Sportback, το 2020 το e-tron GT και ένα ακόμη μοντέλο συμπαγών διαστάσεων, ενώ το 2025 η εταιρεία από το Ινγκολσταντ θα διαθέτει στη διεθνή αγορά δέκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και άλλα τόσα plug-in υβριδικά. Αυτός ο πλουραλισμός θα της επιτρέψει να διαθέτει κάθε χρόνο περισσότερα από 800.000 αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα και παράλληλα θα υπηρετήσει τον μεγάλο της στόχο, που δεν είναι άλλος από την εξέλιξή της σε πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας από παραδοσιακό κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Ταυτόχρονα αναπτύσσει τεχνολογία (από τη δυνατότητα φόρτισης σε συνεχές ή εναλλασσόμενο ρεύμα ως την επαγωγική, ασύρματη, φόρτιση) που επιτρέπει την ανάκτηση του 80% της ενέργειας της μπαταρίας του e-tron (95 kWh) σε μόλις 30 λεπτά, χρόνος υποδειγματικός αν σκεφτούμε ότι η μπαταρία καταλαμβάνει σχεδόν όλο το δάπεδο του e-tron, διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα ψύξης και εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης μεγαλύτερη των 400 χλμ. στον νέο κύκλο μετρήσεων WLTP. Η ενέργειά της τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν στον μπροστινό άξονα και έναν πίσω – συνδυαστικής απόδοσης 300 kW (402 ίππων). Ετσι, το e-tron των 4,90 μέτρων μάχεται τον εσωτερικό ανταγωνισμό των Audi Q7 και Q8 αλλά και κάθε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Το μέγεθος είναι εντυπωσιακό, ωστόσο ευχάριστη έκπληξη προκαλούν άλλα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα τα 660 λίτρα του χώρου αποσκευών, η δυνατότητα αυξομοίωσης της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, η «ηλεκτρική» τετρακίνηση quattro και το πολύ υψηλό ποσοστό (πάνω από 90%) των περιπτώσεων επιβράδυνσης που το e-tron ανακτά ενέργεια μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, φτάνοντας στο μέγιστο βαθμό ανάκτησης σε συνδυασμό με το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης.