Στις 9 Αυγούστου συμπληρώνεται μισός αιώνας από τη δολοφονία της Σάρον Τέιτ από μέλη της εγκληματικής αίρεσης του Τσαρλς Μάνσον και η είδηση πως τρεις ταινίες εμπνευσμένες από τη ζωή και, κυρίως, από το τραγικό τέλος της με 16 μαχαιριές αναμένεται να κυκλοφορήσουν εντός της χρονιάς είναι ενδεικτική τού πόσο αιχμαλωτίζει ακόμη το συλλογικό ενδιαφέρον ο πρόωρος θάνατός της. Το «The Haunting of Sharon Tate», με πρωταγωνίστρια τη Χίλαρι Νταφ, βασίζεται σε απόσπασμα συνέντευξης που έδωσε η πανέμορφη ηθοποιός έναν χρόνο προτού πεθάνει, στο οποίο περιγράφει ότι βλέπει στα όνειρά της φαντάσματα να τη στοιχειώνουν. Το τρέιλερ του μεταφυσικού θρίλερ αναρτήθηκε στο YouTube πριν από λίγες ημέρες (η ταινία θα αρχίσει να προβάλλεται στις αμερικανικές αίθουσες στις 5 Απριλίου) και δεν προϊδεάζει – ομολογουμένως – για μια αξιομνημόνευτη κινηματογραφική εμπειρία.

Στο «Once Upon a Time in Hollywood» του Κουέντιν Ταραντίνο θα δούμε να αναβιώνει η «Μέκκα του Κινηματογράφου» στα μέσα και στα τέλη των 60s. Από τα λίγα που έχουν διαρρεύσει σχετικά με την πλοκή, γνωρίζουμε πως η δράση της «Οικογένειας Μάνσον» θα βρίσκεται στο φόντο της ιστορίας και πως η Μάργκο Ρόμπι θα υποδύεται τη Σάρον Τέιτ (έχουν κυκλοφορήσει μόλις δύο φωτογραφίες από τη «μεταμόρφωσή» της). Τον Τσαρλς Μάνσον θα ενσαρκώσει ο Ντέιμον Χέριμαν, ο οποίος θα επαναλάβει τον ρόλο και στη δεύτερη σεζόν της πολύ ενδιαφέρουσας σειράς του Netflix «Mindhunter». Η τρίτη ταινία δεν έχει τιτλοφορηθεί ακόμη επισήμως, φημολογείται ωστόσο πως θα λέγεται «Tate» – πρόκειται για μια βιογραφία με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπόσγουορθ. Στην παραγωγή βρίσκεται αναμεμειγμένη και η μικρή αδελφή της αδικοχαμένης καλλονής, Ντέμπρα Τέιτ, η οποία το 2014 υπέγραψε και ένα βιβλίο για τη σοκαριστική υπόθεση.

Η Σάρον Τέιτ ήταν μόλις 26 ετών και έγκυος οκτώμισι μηνών – κυοφορούσε αγόρι – όταν ο Τεξ Γουάτσον, η Σούζαν Ατκινς, η Πατρίσια Κρενγουίνκελ και η Λίντα Κασάμπιαν εισέβαλαν στο σπίτι στον αριθμό 10050 της Cielo Drive που νοίκιαζε με τον σύζυγό της, Ρόμαν Πολάνσκι, στο Λος Αντζελες. Ο Πολάνσκι βρισκόταν στο Λονδίνο λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων και η σχεδόν ετοιμόγεννη γυναίκα είχε αποφασίσει να περάσει τη ζεστή καλοκαιρινή νύχτα φιλοξενώντας τρεις φίλους της. Οι οδηγίες του ιθύνοντος νου της δολοφονίας, Τσαρλς Μάνσον, ήταν σαφείς. Οσοι βρίσκονταν σε αυτή τη διεύθυνση θα θανατώνονταν με αγριότητα. Πολλοί εικάζουν πως ο λόγος για την επίθεση ήταν η απόρριψη που είχε δεχτεί ο επίδοξος μουσικός Μάνσον από τον προηγούμενο ενοικιαστή της οικίας, τον παραγωγό Τέρι Μέλτσερ.

Η Τέιτ είχε γεννηθεί στις 24 Ιανουαρίου του 1943 στο Ντάλας. Ο πατέρας της ήταν αξιωματικός του Αμερικανικού Στρατού και η οικογένειά της άλλαζε πολύ συχνά πόλη ή και χώρα. Το Λύκειο το τελείωσε σε αμερικανικό σχολείο στη Βιτσέντζα της Ιταλίας. Από βρέφος λάμβανε μέρος σε διαγωνισμούς ομορφιάς, κερδίζοντας σε πολλές περιπτώσεις τον πρώτο τίτλο. Παρ’ όλο που μεταπήδησε νωρίς στη σόουμπιζ, δεν είχε καταφέρει να ξεχωρίσει. Κάποιοι διέκριναν ένα άγουρο κωμικό ταλέντο στη συμμετοχή της στην τηλεοπτική σειρά «The Beverly Hillbillies», όμως από την πορεία της στον κινηματογράφο η μόνη ταινία της που μνημονεύεται ακόμη είναι η «Κοιλάδα με τις κούκλες», και αυτή όχι τόσο για τη μοναδική υποψηφιότητα της ίδιας για Χρυσή Σφαίρα όσο για τον καλτ χαρακτήρα του φιλμ. Η Τέιτ υποδύθηκε εκεί μια ηρωίδα πολύ κοντά στον εαυτό της, μια επίδοξη σταρ που δεν καταφέρνει να πείσει τους άλλους να δουν πέρα από την εντυπωσιακή εμφάνισή της.

Με τον Πολάνσκι γνωρίστηκε στα γυρίσματα της ταινίας «Η Νύχτα των βρικολάκων» (1967) στο Λονδίνο, όταν είχε ακόμη δεσμό με τον κομμωτή των σταρ Τζέι Σέμπρινγκ. Οταν του ανακοίνωσε από το τηλέφωνο το ειδύλλιο που μόλις είχε ανθήσει, εκείνος ταξίδεψε μέχρι τη βρετανική πρωτεύουσα για να της αλλάξει γνώμη, χωρίς αποτέλεσμα. Βγήκαν μάλιστα για δείπνο οι τρεις τους και ο τέως, γοητευμένος από την προσωπικότητα του νυν, έδωσε στο νέο ζευγάρι τη συγκατάθεσή του – παντρεύτηκαν το 1968. Η στενή σχέση του Σέμπρινγκ με την Τέιτ συνεχίστηκε και ήταν μάλιστα και αυτός ανάμεσα στους άτυχους φιλοξενούμενους που έπεσαν θύματα της δολοφονικής μανίας των οπαδών του Τσαρλς Μάνσον.

Ο θάνατος της Τέιτ σηματοδότησε κατά κάποιον τρόπο το τέλος της αθωότητας στις ΗΠΑ. Η νεανική κουλτούρα απελευθέρωσης των 60s μπορούσε τελικά να λάβει και επικίνδυνη τροπή. Η Σάρον Τέιτ έμεινε στην αιωνιότητα για πάντα νέα, όμορφη και ατυχής, μια ακατανόητα τραγική φιγούρα. Ο Τσαρλς Μάνσον γέρασε στη φυλακή (όπου και πέθανε πριν από περίπου δύο χρόνια) με μια σβάστικα ζωγραφισμένη στο δόξα πατρί. Δύο εμβληματικές μορφές της ποπ κουλτούρας που δεν θα πάψουν ποτέ να μαγνητίζουν (για τελείως διαφορετικούς λόγους).