Ο γνωστός στους πνευματικούς κύκλους συγγραφέας, κριτικός, εκδότης και άνθρωπος των γραμμάτων Διονύσης Ν. Μουσμούτης επανέρχεται με ένα πόνημα που έχει ως βασικό άξονα δύο σημαντικές μορφές της ιστορίας του Νεοελληνικού Θεάτρου του 19ου αιώνα με επτανήσια καταγωγή, τον θεατράνθρωπο Διονύσιο Ταβουλάρη και τη βεντέτα της ελληνικής σκηνής Ευαγγελία Παρασκευοπούλου. Αμφότεροι ανήκαν στους στυλοβάτες της νεοελληνικής σκηνής και η συμβολή τους υπήρξε τεράστια στη διαμόρφωση του θεατρικού τοπίου κατά τον 19ο αιώνα, όχι μόνο στον ελλαδικό χώρο αλλά και εξωελλαδικά, στις περιοχές άνθησης της ελληνικής Διασποράς.

Το βιβλίο εστιάζεται σε ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας του θεάτρου μας, την πρώτη παράσταση στην Ελλάδα του έργου Η Δούκισσα των Αθηνών του Κλέωνα Ραγκαβή που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στο πλαίσιο των εκδηλώσεων με αφορμή την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896. Το έντονο παρασκήνιο που προηγήθηκε της παράστασης προβάλλεται μέσα από ένα κυρίως σώμα 20 επιστολών, την αλληλογραφία ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές και τον συγγραφέα, υλικό που για πρώτη φορά δημοσιεύεται. Από αυτή την πρωτογενή πηγή έρευνας ο σύγχρονος μελετητής του θεάτρου αντλεί πληροφορίες σχετικές με το θεατρικό γίγνεσθαι της εποχής, αλλά και διασταυρώνει ήδη γνωστά στοιχεία από άλλες πηγές. Διαφορετικές πτυχές του επαγγελματικού θεάτρου του τέλους του 19ου αιώνα ξεδιπλώνονται δημιουργώντας μια φασματική εικόνα που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων λεπτομέρειες για την προετοιμασία μιας παράστασης, θέματα ρεπερτορίου, προμήθεια σκηνικών και κοστουμιών, οικονομικά μεγέθη, οργάνωση περιοδειών, θιασαρχικά ζητήματα και βέβαια το θέμα του άκρατου ανταγωνισμού μεταξύ των πρωταγωνιστών.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω