Shanghai Motor Show 2021: Κίνα καλεί Ευρώπη
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Επτά προτάσεις που επέλεξαν για την πρεμιέρα τους τη διεθνή διοργάνωση
της Σανγκάης, η οποία βρίθει ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος και όχι μόνο
λόγω των ειδικών συνθηκών που επέβαλε η πανδημία
Mercedes EQB
H γερμανική φίρμα συνεχίζει να αυξάνει με γεωμετρικούς ρυθμούς τις ηλεκτροκίνητες προτάσεις της, αποκαλύπτοντας το ηλεκτρικό alter ego της GLB. Η επίσημη πρώτη μπορεί να πραγματοποιήθηκε σε κινεζικό έδαφος, ωστόσο σύμφωνα με τις συστάσεις η ΕQB θα αφιχθεί στην Ευρώπη πριν το τέλος του 2021, ούσα μάλιστα το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα βγει από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου της φίρμας στην Ουγγαρία. Στην Κίνα το μοντέλο παρουσιάστηκε στην κορυφαία εξοπλιστική και επταθέσια έκδοση AMG Line, με κινητήρα ισχύος 215 kW (292 ίπποι), τετρακίνηση και αυτονομία 419 χλμ. Στην Ευρώπη αναμένονται πλείστες διαμορφώσεις με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, ισχύ που θα ξεπερνά τα 200 kW (270 ίπποι) και μπαταρίες απόδοσης 66,5 kWh. Αν και επί του παρόντος η Mercedes-Benz δεν έχει δημοσιοποιήσει το πλήρες των ευρωπαϊκών προδιαγραφών σημειώνει ότι ειδικά για την Ευρώπη θα υπάρξει μια έκδοση σχεδιασμένη με γνώμονα τη μέγιστη αυτονομία αλλά και ότι, σε αντίθεση με την κινεζική αγορά, η βασική έκδοση θα είναι η πενταθέσια, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής της επταθέσιας. Οπως ισχύει και για την ήδη γνωστή EQA, συνταρακτικές αλλαγές σε επίπεδο σχεδίασης ή χωροταξίας δεν υπάρχουν στην EQB, με εξαίρεση τον χώρο του πορτμπαγκάζ, ο οποίος μειώνεται – σε σχέση με την GLB – σε 495 λίτρα για την πενταθέσια και σε 465 λίτρα για την επταθέσια έκδοση.
Αudi A6 e-tron Concept
Με ένα κομψό τετράθυρο μοντέλο, η Audi προλογίζει την ένταξη μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης στις τάξεις του A6. Το A6 e-tron Concept πρόκειται να μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής από το 2023 ή μάλλον ακριβέστερα σε περισσότερες από μία εκδόσεις παραγωγής όπως σαφώς δηλώνει η Audi. Αφετηρία για το επιβλητικό μοντέλο με μήκος 4,96 μ., πλάτος 1,96 μ. και ύψος μόλις 1,44 μ. αποτελεί η νέα αρχιτεκτονική Premium Platform Electric, η οποία, σύμφωνα με τις συστάσεις, προδιαγράφεται ιδανική για μοντέλα του διαμετρήματος του A6, επιτρέποντας τη μέγιστη δυνατή ευρυχωρία χωρίς να αυξάνεται δυσανάλογα το συνολικό ύψος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση οι μπαταρίες τοποθετούνται ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα και προσφέρουν απόδοση 100 KWh. Αυτή αντιστοιχεί σε αυτονομία άνω των 700 χλμ., τη μεγαλύτερη που έχει ανακοινώσει ποτέ η γερμανική φίρμα. Οι συστοιχίες ιόντων λιθίου τροφοδοτούν ένα δίδυμο ηλεκτροκινητήρωνπου εξασφαλίζουν συνδυαστική ισχύ 476 ίππων και 800 Nm ροπής και τετρακίνηση. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 4,0 δευτερόλεπτα, ενώ όπως σημειώνει η Audi, ακόμα και στις μικρότερης ισχύος πισωκίνητες εκδόσεις που θα υπάρξουν το sprint από 0-100 χλμ. θα απαιτεί το μέγιστο επτά δευτερόλεπτα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας matrix LED και OLED, τα οποία θα προσφέρουν μια διακριτή υπογραφή για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της γερμανικής φίρμας.
Toyota bZ4X Concept
Η ιαπωνική φίρμα περνά στην αντεπίθεση, αποκαλύπτοντας από κινεζικό έδαφος το πρώτο δείγμα γραφής των σχεδίων της για την ηλεκτροκίνηση. Ο λόγος για ένα «μεσαίου μεγέθους» πρωτότυπο SUV, με διαστάσεις ανάλογες του RAV4, το οποίο αναμένεται ως έκδοση παραγωγής στην Ευρώπη από το 2022, αναλαμβάνοντας τις συστάσεις για την ηλεκτροκίνητη γκάμα της Toyota, η οποία θα απαρτίζεται – αρχικά – από επτά νέα μοντέλα με ορίζοντα το 2025. Στην αθέατη πλευρά του bZ4X παρεπιδημεί η ηλεκτρική μετεξέλιξη της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής της Toyota με τα διακριτικά e-TNGA, η οποία εγγυάται μέγιστη ευελιξία ως προς το εύρος αμαξωμάτων που μπορεί να φιλοξενήσει αλλά και τη μεγιστοποίηση των διαθέσιμων χώρων χάρη στην αποδοτική διάταξη. Προς το παρόν η ιαπωνική φίρμα δεν δημοσιοποιεί τεχνικά χαρακτηριστικά για το bZ4X, σημειώνοντας μόνο ότι θα υπάρξουν πολλαπλές επιλογές σε ό,τι αφορά την ισχύ και τη μετάδοση της κίνησης. Αυτό που ωστόσο καθίσταται σαφές είναι ότι η Toyota επιλέγει για τη νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητη περιπέτειά της, έναν αιχμηρό σχεδιαστικό κώδικα που δείχνει να πιάνει το νήμα από εκεί που το άφησε το επιτυχημένο C-HR, αναμειγνύοντας στο παράστημα του bZ4X έντονες ακμές και πτυχώσεις με μαύρα γυαλιστερά πλαστικά στις λεπτομέρειες και στους θόλους. Ανάλογη έμφαση έχει δοθεί και στους εσωτερικούς χώρους, με κυρίαρχο το τετραγωνισμένο τιμόνι και τη διάταξη του ψηφιακού πίνακα οργάνων που παραπέμπει στον κόσμο της αεροπλοΐας, συνδυασμό τον οποίο η Toyota σκοπεύει να διαθέσει αυτούσιο ξεκινώντας από την Κίνα χάρη στην τεχνολογία steer-by-wire.
Nissan X-Trail
H τέταρτη κατά σειρά γενιά του εγνωσμένου κύρους SUV της Nissan θα ακολουθήσει τα βήματα του νέου Qashqai εντάσσοντας στις επιλογές της υβριδική τεχνολογία που εκτός από τη δεδομένη περιστολή των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να εξασφαλίσει στο ιαπωνικό μοντέλο και ένα διαφορετικό οδηγικό προφίλ ως αποτέλεσμα των ιδιαιτεροτήτων του συνόλου e-Power. Αναλυτικότερα, το νέο X-Trail που πραγματοποιεί τη μετάβαση στη νέα αρχιτεκτονική CMF-C θα επωφεληθεί από τον συνδυασμό τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου και ηλεκτρικού ή ηλεκτρικών (ανάλογα την έκδοση) μοτέρ σε υβριδική διαμόρφωση. Οπως ισχύει για το Qashqai, στην προκειμένη περίπτωση ο ηλεκτροκινητήρας ή οι ηλεκτροκινητήρες είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν να κινούν τους τροχούς ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας φορτίζοντας τις compact μπαταρίες. Aν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί μεγέθη, θεωρήστε δεδομένο ότι θα υπάρξει υβριδική έκδοση με ισχύ 184 ίππων και 330 Nm ροπής στα πρότυπα του best-seller της Nissan. Tα χνάρια του Qashqai ακολουθεί και η σχεδίαση, με το X-Trail να απεμπολεί τις ήπιες γραμμές, αποκτώντας πιο έντονα και ανάγλυφα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν τον επιβλητικό SUV χαρακτήρα του. Επίσης η νέα πλατφόρμα αναμένεται να λειτουργήσει ευεργετικά για τη διαθέσιμη ευρυχωρία του X-Trail, το οποίο θα εξακολουθήσει να προσφέρεται και σε επταθέσια έκδοση. Στην Ευρώπη αναμένεται από το 2022.
VW ID.6
H γερμανική φίρμα προσθέτει στη σειρά των ID. ένα ακόμα μοντέλο και μάλιστα εις διπλούν, αποκαλύπτοντας τo ID.6 στις εκδόσεις Crozz και Χ. Οπως υποδηλώνουν τα διακριτικά ID., πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV, αυτή τη φορά στο μέγεθος του Touareg, το οποίο αρχικά τουλάχιστον θα διατεθεί αποκλειστικά στην κινεζική αγορά. Εχοντας ως αφετηρία τη γνωστή από το ID.3 και ID.4 ηλεκτρική αρχιτεκτονική ΜΕΒ και μήκος 4,88 μέτρων, το ID.6 είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της VW που προκύπτει από το συγκεκριμένο δάπεδο, «εξαργυρώνοντας» το μέγεθός του με τη δυνατότητα επιλογής επταθέσιας διάταξης. Πλην των επιλογών που εκπορεύονται από το μέγεθός του, το ID.6 λανσάρεται στην Κίνα σε δύο διαφορετικού προσανατολισμού εκδόσεις με διαφορετική σχεδιαστική υπογραφή. Πρόκειται για την Crozz, η οποία προβάλλει μια πιο έντονα περιπετειώδη προσωπικότητα και για την X, με πιο ασφάλτινο και σπορ προσανατολισμό. Αν και η VW δεν έχει προς το παρόν δημοσιοποιήσει τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά με δεδομένη την τεχνολογική συνάφεια των ID., ανεξαρτήτως έκδοσης τα δύο SUV αναμένεται να προσφέρουν ισχύ έως και 306 ίππων, επωφελούμενα από μπαταρίες 58 και 77 kWh, που με τη σειρά τους θα εγγυώνται αυτονομία που θα αγγίζει τα 590 χλμ. βάσει του κινεζικού πρωτοκόλλου μέτρησης. Στην εξίσωση συνυπολογίστε όλα τα χαρακτηριστικά που στην Ευρώπη είναι ήδη συνυφασμένα με την γκάμα των ID., όπως τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή ID.Light, την αφαιρετική λογική της ψηφιακής τεχνολογίας στο εσωτερικό, το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας καθώς και τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης που συνοψίζονται υπό τον γενικό τίτλο Travel Assist.
Lexus ES
Την κινεζική διοργάνωση επέλεξε η Lexus για την πρεμιέρα του ανανεωμένου τετράθυρου μοντέλου της, σε μια αναβάθμιση που αποτυπώνει τον εμμονικό τρόπο με τον οποίο οι Iάπωνες αντιμετωπίζουν τις βελτιώσεις των μοντέλων τους. Εκτός λοιπόν από την εθιμοτυπική ανασχεδίαση στοιχείων όπως τα φωτιστικά σώματα, η όψη, οι τροχοί και τις απαραίτητες προσθήκες σε επίπεδο υλικών, οι Ιάπωνες επικεντρώθηκαν στην αθέατη πλευρά του ES, με στοχευμένες βελτιώσεις που αποσκοπούν σε περισσότερη άνεση αλλά και δυναμισμό. Αναλυτικότερα, το ES διαθέτει νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση που εγγυάται μια πιο μαχητική συμπεριφορά υπό πίεση και οι οποίες έχουν συνδυαστεί με ανάλογες παρεμβάσεις στο σύστημα διεύθυνσης. Aκόμα πιο ορατές προδιαγράφονται οι συγκεκριμένες βελτιώσεις στην κορυφαία έκδοση F Sport, η οποία επωφελείται επιπλέον από μια αναβαθμισμένη ενεργή ανάρτηση. Στο ίδιο μοτίβο, τροποποιήσεις έχουν υλοποιηθεί και στο σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας που διαθέτει το αποκλειστικά υβριδικό ES, στοχεύοντας ταυτόχρονα σε περισσότερη άνεση και καλύτερη αίσθηση. Υπενθυμίζεται ότι ήδη το ES διαθέτει στον εξοπλισμό του κάμερες αντί καθρεφτών, ενώ στο πλαίσιο της συγκεκριμένης ανανέωσης έχουν βελτιωθεί τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνοντας την τεχνολογία της Lexus, BladeScan, η οποία εγγυάται περισσότερη ακρίβεια αλλά και μεγαλύτερο εύρος φωτισμού. Επίσης, το ιαπωνικό τετράθυρο μοντέλο επωφελείται από μια αναβαθμισμένη εκδοχή του ολιστικού συστήματος ασφάλειας Safety System+, το οποίο αποκτά τη δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών καθώς και αυτή της αποτροπής ενδεχόμενης σύγκρουσης σε διασταύρωση σε συνδυασμό με σύστημα υποβοήθησης κατά τους ελιγμούς αποφυγής. Απαράλλακτο παραμένει το υβριδικό σύνολο, με κυρίαρχο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης των 2,5 λίτρων, το οποίο εγγυάται ισχύ 215 ίππων και 119 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
ΒMW iX
Αν και απομένει πλέον ελάχιστος χρόνος μέχρι να τη δούμε στους ευρωπαϊκούς δρόμους, λόγω των παράδοξων συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η iX κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή της σε εκθεσιακό περιβάλλον, δίνοντας μια τελευταία ευκαιρία ενατένισης των όσων συνταρακτικών, για την ηλεκτρική τεχνολογία της BMW, επιφυλάσσει από την απόσταση των χιλιάδων χιλιομέτρων που χωρίζoυν τη Σανγκάη από την Ευρώπη. Φυσικά για την κινεζική πρεμιέρα η BMW φρόντισε να εξοπλίσει το νέας γενιάς iDrive, με το οποίο εφοδιάζεται το SUV, με μια ευρεία λίστα εφαρμογών που έχουν σχεδιαστεί για την τοπική αγορά. Κατά τα άλλα και σε ό,τι αφορά τα καθ’ ημάς, όπως είναι ήδη γνωστό, η iX θα λανσαριστεί σύντομα στην Ευρώπη, ούσα αρχικά διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις, τις xDrive 50 και xDrive 40, οι οποίες υπόσχονται ισχύ 500 και 300 ίππων και ταυτόχρονα ηλεκτρική αυτονομία 600 και 400 χλμ. αντίστοιχα χάρη στη νέα, πέμπτης γενιάς ηλεκτρική τεχνολογία της BMW. Επιτελώντας τον ρόλο της ηλεκτρικής ναυαρχίδας για την BMW, η iX διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε επίπεδο ψηφιακών εφαρμογών και συνδεσιμότητας ενσωματώνοντας 20πλάσια ισχυρότερους επεξεργαστές δεδομένων και 5G υπό το σκεπτικό ενός υψηλής τεχνολογικής νοημοσύνης περιβάλλοντος, που, όπως σημειώνει η BMW, έχει σχεδιαστεί «από μέσα προς τα έξω». Στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός περιβαλλοντικά ενσυνείδητου συνόλου, συγκρατήστε επίσης ότι στοιχεία του εσωτερικού της iX θα αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από ανακυκλωμένες πρώτες ύλες.

