Με στυλ από τη Δανία
Με ορμητήριο την παραμυθένια Κοπεγχάγη, το δανέζικο brand Georg Jensen κατακτά τον πλανήτη, δίνοντας «ψήφο εμπιστοσύνης» στους Ελληνες.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους
Τα κοσμήματα, τοποθετημένα στις μινιμαλιστικού ύφους προθήκες, είναι τόσο «δυνατά» μέσα από τη λιτότητα και το μαγικό φως που εκπέμπουν, ώστε αισθάνεσαι αμέσως την ανάγκη να τα κοιτάξεις. Πρόκειται για τις δημιουργίες του κορυφαίου δανέζικου brand Georg Jensen, δημιουργού κοσμημάτων και αντικειμένων με διαχρονική αισθητική, άριστη ποιότητα κατασκευής και αυτή την παραδοσιακή, πραγματικά εκπληκτική δεξιοτεχνία των Δανών. Η Georg Jensen δημιουργήθηκε το 1904 στην παραμυθένια πάντα Κοπεγχάγη. Ηταν τότε που ο δαιμόνιος, υπερταλαντούχος Γκέοργκ Γένσεν κράτησε στα χέρια του το πρώτο του αντικείμενο, επιθυμώντας έτσι να γεμίσει με φως και ομορφιά την κάθε ημέρα. Αυτό άλλωστε υπήρξε το όραμά του. Ατέλειωτο φως μέσα από ένα αντικείμενο κορυφαίας ποιότητας και υψηλού design. Το φως και οι μαγικές του αντανακλάσεις, η φύση, το νερό, πάνω από όλα όμως η έμπνευση από τη δύναμη της αγάπης και από τους αδιάρρηκτους δεσμούς της οικογένειας όπως εκείνοι μεταξύ μητέρας – παιδιού, αδελφών και φίλων. Ολο αυτό το σκεπτικό, η ξεχωριστή έμπνευση που χάρισε στο δανέζικο brand παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και αναμφισβήτητο κύρος, εξακολουθεί να υπάρχει και σήμερα. Τα κοσμήματα και τα αντικείμενα της θαυμάσιας αυτής συλλογής με τα κομψά και λιτά σχέδια δεν «αγκαλιάζουν» μόνο το ένα το άλλο. Το brand Georg Jensen το έχουν υποδεχθεί με ιδιαίτερο ενθουσιασμό πολλές χώρες του κόσμου, εκεί όπου μπορείς να «συναντήσεις» τα μοναδικής αισθητικής καταστήματά του. Πρόσφατα κάτι ανάλογο συνέβη στην Αθήνα και συγκεκριμένα μέσα στο Golden Hall στο Μαρούσι. Ο μοναδικός, ιδιαίτερα καλαίσθητος exclusive χώρος της Georg Jensen φιλοξενεί εδώ τα εντυπωσιακά κοσμήματα. Το ελληνικό αγοραστικό κοινό αγκάλιασε πολύ γρήγορα τις συλλογές που περιλαμβάνει το portfolio του brand. Εντυπωσιακά κοσμήματα με κίτρινο, λευκό ή ροζ χρυσό 18 καρατίων και μασίφ ασήμι 925 και αυθεντικά διαμάντια ή λαμπερούς πολύτιμους λίθους. Η συλλογή Οffspring αποτελείται από δύο διαφορετικές φόρμες, όπου η μικρή προστατεύεται από τη μεγάλη. Η Fusion προσφέρει αμέτρητους συνδυασμούς που επιτρέπουν στον καθένα να δημιουργήσει τη δική του προσωπική ιστορία. Η Moonlight Grapes, εμπνευσμένη από την Art Nouveau, χαρίζει στη σύγχρονη γυναίκα διαχρονικά σχέδια, υμνώντας την αριστοτεχνία της φύσης.
Το brand συνεργάζεται με τους πλέον καινοτόμους designers, ενώ οι iconic δημιουργίες Georg Jensen εκτίθενται στις μεγαλύτερες γκαλερί τέχνης στον πλανήτη. Η ιστορία, οι δημιουργίες του ανθρώπου που ξεκίνησε τη δική του αυτοκρατορία στον κόσμο του κοσμήματος και του αντικειμένου, έχοντας «εισχωρήσει» επίσημα στη Βασιλική Αυλή της Δανίας (τα μέλη της φορούν εδώ και πάρα πολλά χρόνια τα Georg Jensen) αλλά και άλλων βασιλικών και πριγκιπικών δυναστειών της Ευρώπης, το παρόν, το μέλλον, οι προοπτικές, η απόφαση για την άφιξη στην χώρα μας και πολλά ακόμη ενδιαφέροντα αποτέλεσαν θέματα συζήτησης επ’ ευκαιρία της συνάντησής μας με τον ιταλικής καταγωγής Francesco Pesci, τον δυναμικό CEO της Georg Jensen, ο οποίος «πέταξε» στην Ελλάδα για το opening του φημισμένου brand στην Αθήνα. Ο κ. Pesci, άριστος γνώστης της παγκόσμιας αγοράς (όπως και ο Casper Freddie, chief commercial officer, που επίσης ταξίδεψε εδώ), δηλώνει ενθουσιασμένος για το γεγονός, για την παρουσία του brand στην Ελλάδα, μια παρουσία η οποία αναμένεται ιδιαίτερα δυναμική, τώρα μάλιστα που οι οικονομικές συνθήκες εδώ διαγράφονται περισσότερο αισιόδοξες. «Επενδύσαμε στην Ελλάδα μέσω του συγκεκριμένου brand και πιστεύω ότι πράξαμε απόλυτα σωστά!» λέει ο κ. Pesci.
Διαχρονική art deco
«Το όραμά μας, το να βρίσκεσαι δηλαδή στη σκανδιναβική αγορά του design εδώ και πολλές γενεές και να μπορείς να εμπνέεις τους ανθρώπους να εκφράσουν τον εαυτό τους, «περνάει» στο ελληνικό κοινό» επισημαίνει ο κ. Pesci. «Οι Eλληνες, μέσα από τις δυσκολίες, μέσα από μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση, κατόρθωσαν να αναδειχθούν νικητές» συνεχίζει. «Πιστεύω στις προοπτικές, στο φωτεινό μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, εμείς που λόγω της δουλειάς μας κινούμαστε στις διεθνείς αγορές, λαμβάνουμε πολύ θετικά μηνύματα. Ετσι αποφασίσαμε να επενδύσουμε εδώ. Ακριβώς όπως κάνουν και θα κάνουν και άλλοι βλέποντας πλέον ότι η χώρα σας βαδίζει στον σωστό οικονομικό δρόμο» τονίζει. Ο κ. Pesci πιστεύει στην ελληνική αγορά και σε όλα αυτά τα οποία έρχονται μελλοντικά. Επενδύσεις, νέα brands, εντυπωσιακές κινήσεις στον χώρο της μόδας. Παρατηρώ ότι οι πληροφορίες μας από την αγορά κάνουν λόγο για τη δημιουργία στην Αθήνα πολλών exclusive boutiques με κορυφαία ονόματα, όπως Gucci, ακόμη και Moncler, ένα brand «δύσκολο», το οποίο συνήθως επιλέγουν αυτοί οι οποίοι κατοικούν σε περισσότερο βόρεια κλίματα. «Μα όλο αυτό αποδεικνύει ότι η Ελλάδα απομακρύνεται σιγά-σιγά από τα μεγάλα οικονομικά προβλήματά της. Πέρα από εμάς τους επιχειρηματίες, οι οποίοι γνωρίζουμε τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και επιθυμούμε να επενδύσουμε εδώ, ο κόσμος θα αγοράσει διότι βρίσκεται στην Ελλάδα, μια πανέμορφη χώρα, γεμάτη φως. Αυτό «παρασύρει» και την Georg Jensen με τη συλλογή μπιζού της. Στην Ελλάδα παρουσιάζουμε κυρίως τα μπιζού. Οι Eλληνες αγαπούν τα ιδιαίτερα κοσμήματα» λέει ο κ. Pesci. «Ο κόσμος γοητεύεται από τα κοσμήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την παράδοση και την ιστορία. Υπάρχει στην Georg Jensen ένας «διάλογος» μεταξύ της έμπνευσης, της δημιουργικότητας και της τέχνης. Οι συλλογές μας είναι εμπνευσμένες από την art deco, χρησιμοποιούμε εδώ και περισσότερο από 100 χρόνια το ασήμι, αλλά τώρα υπάρχουν και συλλογές μπιζού με χρυσό» λέει. «Οι νέοι καλλιτέχνες οι οποίοι συνεργάζονται μαζί μας (αναφερθήκαμε προηγουμένως στις κολεξιόν «Μoonlight Grapes» και «Offspring») δημιουργούν καινούργια, εντυπωσιακά πράγματα. Είναι αυτές οι περίφημες emotional collections. Η χρυσή συλλογή είναι πραγματικά high end» συνεχίζει. «Οι συλλογές μας έχουν να κάνουν με το art world. Οι καμπύλες, οι μορφές, το design, είναι ξεχωριστά. Αυτές οι εφετινές είναι οι πλέον πολυσυζητημένες συλλογές μας» επισημαίνει ο κ. Pesci.
Ο Francesco Pesci μιλάει με τον ίδιο ενθουσιασμό για τη μετακόμισή του από την Ιταλία στη Δανία. Θεωρεί ότι η Κοπεγχάγη είναι μια ιδιαίτερα ωραία, «ανθρώπινη» πόλη, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία. Η βιομηχανία του κοσμήματος είναι πολύ σημαντική. Στην Κοπεγχάγη υπάρχει ένα τεράστιο κατάστημα Georg Jensen. Η επισκεψιμότητά του είναι πολύ μεγάλη. Μια πολύ μεγάλη αγορά είναι αυτή της Ιαπωνίας, στην οποία έχουν ήδη επενδύσει. Μην ξεχνάμε ότι έρχονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες, οι οποίοι θα προσελκύσουν πάρα πολύ κόσμο στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Οι καινούργιες αγορές σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης έχουν τη σημασία τους. Μεγάλες και μικρές. Η Ελλάδα μοιάζει να μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι.

