Μαζί στη ζωή και στη σκηνή
Ακριβοπληρωμένοι σταρ του λυρικού θεάτρου αποδεικνύουν με το παράδειγμά τους πως ακόμη και κάνοντας ένα τόσο απαιτητικό και ανταγωνιστικό επάγγελμα μπορείς να παραμείνεις ένας καλός και υποστηρικτικός σύντροφος.

Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Λένε πως ένα ζευγάρι δεν είναι καλό να δουλεύει στον ίδιο χώρο, καθώς τα προβλήματα που ανακύπτουν στη δουλειά είναι σχεδόν αδύνατο να μην επηρεάζουν τη σχέση του. Οσο και αν υπάρχουν εκείνοι που ισχυρίζονται το αντίθετο, για πολλούς η ιδέα τού να περνούν 24 ώρες το εικοσιτετράωρο με το ταίρι τους (όπως για παράδειγμα τώρα με τον κορωνοϊό), προβάλλει ως μια σημαντική πρόκληση. Η δυσκολία επιτείνεται όταν το επάγγελμα που μοιράζονται οι δύο πλευρές είναι ανταγωνιστικό. Εκτός αν δεις το θέμα όπως π.χ. το αντιμετωπίζει ο τενόρος Αλμπέρτο Αλάνια, όταν αναφερόμενος στη σχέση του και στη συνεργασία του με τη σύζυγό του, υψίφωνο Αλεξάνδρα Κούρζακ, λέει: «Δουλειά μου είναι να τραγουδάω, αλλά στην πραγματικότητα το τραγούδι δεν είναι δουλειά για εμένα, είναι το πάθος μου. Συνεπώς, η στενή συνεργασία με τη γυναίκα που αγαπώ και θαυμάζω και με την οποία συμμεριζόμαστε το ίδιο πάθος για τη μουσική είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να μου συμβεί». Ως φαίνεται, και άλλα διάσημα ζευγάρια της όπερας, λυρικοί τραγουδιστές που ζουν και εργάζονται μαζί, συμφωνούν με τα λόγια του. Συμφωνούν όμως και με κάτι άλλο που λέει ο διάσημος τενόρος, πως «στην πραγματικότητα η συνεργασία με τον άνθρωπό σου είναι λίγο πιο αγχωτική από ό,τι οι συνεργασίες με τρίτους. Γιατί, εκτός από τη δική σου απόδοση, έχεις διαρκώς το μυαλό σου και στον σύντροφό σου, στο πώς θα αντιμετωπίσει εκείνος τις δυσκολίες που παρουσιάζονται. Και γιατί ξέρεις από πριν τις ημέρες που μπορεί κάτι να μην πάει καλά λόγω ασθένειας, κούρασης ή κάποιου άλλου προβλήματος που απασχολεί την οικογένεια».
Αλεξάνδρα Κούρζακ – Ρομπέρτο Αλάνια
Το ελιξίριο του έρωτα
Πρόβα στο σπίτι: Σε βίντεο που ανέβασαν στα social media, η μαμά Αλεξάνδρα Κούρζακ παίζει και τραγουδάει στο πιάνο, ο μπαμπάς Ρομπέρτο Αλάνια όρθιος τη συνοδεύει και η μικρή κόρη καθισμένη στον καναπέ ασχολείται με τα παιχνίδια της και παρακολουθεί τους γονείς της να ερμηνεύουν την «Καβαλερία Ρουστικάνα». Ο 56χρονος σήμερα γάλλος (με σικελικές ρίζες) τενόρος μεσουρανεί για περισσότερο από 30 χρόνια και συνεχίζει ακάθεκτος, εναλλάσσοντας ρόλους του λυρικού ρεπερτορίου (όπως τον Ροντόλφο από την «Μποέμ» που ερμήνευσε πρόσφατα στη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης) με ρόλους δραματικούς, όπως με τον Καλάφ στην «Τουραντότ» και τον «Οθέλο». Καλλιτέχνης εξαιρετικά αγαπητός στο κοινό αλλά και στους συναδέλφους του, όχι μόνο λόγω ταλέντου (που διαθέτει άφθονο), αλλά και λόγω του χαμόγελού του και του εξωστρεφούς χαρακτήρα του, εντυπωσιάζει με τις αντοχές της αγέραστης φωνής του. Η δε 42χρονη πολωνή σύζυγός του, αφού τραγούδησε με επιτυχία ρόλους κολορατούρας, από τη Βασίλισσα της Νύχτας στον «Μαγικό αυλό» ως τη «Λουτσία Ντι Λαμερμούρ», τα τελευταία χρόνια περνάει σε πιο δραματικό ρεπερτόριο ερμηνεύοντας, μεταξύ άλλων, την «Τόσκα», τη «Μαντάμα Μπατερφλάι» και την Ελισάβετ των Βαλουά στον «Ντον Κάρλο». Λίγο προτού κλείσουν όλα τα θέατρα εξαιτίας της πανδημίας, είχε θριαμβεύσει στη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης και στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου ως «Τραβιάτα». Ο Αλάνια είναι ο δεύτερος σύζυγος της Κούρζακ, ο πρώτος ήταν ένας πολωνός βαρύτονος από τον οποίο χώρισε το 2007. Η Κούρζακ είναι η τρίτη σύζυγος του Αλάνια. Η πρώτη πέθανε το 1994, αφήνοντάς τον με τη μόλις δύο ετών κόρη τους, Ορνέλα. Δεύτερη σύζυγός του ήταν η διάσημη ρουμάνα υψίφωνος Αντζελα Γκεόργκιου, με την οποία είχαν ένα αρκετά επεισοδιακό διαζύγιο. Αλάνια και Κούρζακ γνωρίστηκαν το 2012 ενώ συμπρωταγωνιστούσαν στο «Ελιξίριο του έρωτα» στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου. «Τον είδα στην καφετέρια λίγο πριν από την πρώτη πρόβα» θυμάται εκείνη, «τον πλησίασα και του είπα «καλημέρα, μαέστρο», και μου απάντησε «έλα τώρα, μη με αποκαλείς μαέστρο, είμαι ο Ρομπέρτο»». «Από την πρώτη στιγμή που την αντίκρισα σκέφτηκα πως ήταν το τέλειο κορίτσι για εμένα» λέει εκείνος. Την προσέγγισε όμως με φόβο, καθώς θεωρούσε πως ήταν αρκετά μεγάλος για να έχει μια τόσο νέα σύντροφο. Το 2014 απέκτησαν την κόρη τους, Μαλένα, και το 2015 παντρεύτηκαν. Εκείνη την εποχή ερμήνευαν πάλι το «Ελιξίριο του έρωτα», αυτή τη φορά στο Παρίσι.
Αννα Νετρέμπκο – Γιουσίφ Εϊβαζόφ (και Tιάγκο)
Η αγάπη θέλει… τρεις
Γεννημένη το 1971 στο Κράσνονταρ της Ρωσίας, η πιο ακριβοπληρωμένη αυτή τη στιγμή τραγουδίστρια όπερας στον κόσμο, όσο σπούδαζε στο Κρατικό Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης εργαζόταν ως επιστάτρια στο Θέατρο Μαριίνσκι. Ο μαέστρος Βαλέρι Γκέργκιεφ ήταν ο πρώτος που την ανακάλυψε και τη βοήθησε, με την Αννα Νετρέμπκο να γίνεται γρήγορα περιζήτητο όνομα στα μεγάλα θέατρα. Το 2008 απέκτησε ένα αγόρι, καρπό της σχέσης της με τον oυρουγουανό βαθύφωνο Ερβιν Σροτ. Το παιδί, το οποίο διαγνώστηκε με αυτισμό, πήρε το όνομα Τιάγκο Νετρέμπκο και ζούσε αποκλειστικά μαζί της, χωρίς να έχει επαφή με τον Σροτ. Αυτό, ως τη στιγμή που βρήκε πατέρα στο πρόσωπο του Γιουσίφ Εϊβαζόφ. Η Νετρέμπκο γνώρισε τον αζέρο τενόρο το 2014 κατά τη διάρκεια δοκιμών για τη «Μανόν Λεσκό» στην Οπερα της Ρώμης, για να τον παντρευτεί έναν χρόνο μετά σε μια λαμπρή τελετή-δεξίωση στη Βιέννη. Εκτοτε το ζευγάρι είναι αχώριστο και δεν σταματάει να αναρτά καθημερινά στους λογαριασμούς του στα social media φωτογραφίες από την καθημερινότητά του, με τους δύο τραγουδιστές ντυμένους από την κορυφή ως τα νύχια (όχι πάντα με το καλύτερο γούστο) από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας. Εξάλλου, κάθε φωτογραφία της Νετρέμπκο (κυρίως, γιατί αυτή είναι η σουπερστάρ) είναι η καλύτερη διαφήμιση για τους σχεδιαστές των οποίων ρούχα και κοσμήματα φοράει. Μαζί με το ζεύγος ποζάρει (επίσης με επώνυμα ρούχα) ο 12χρονος σήμερα Τιάγκο που συνοδεύει πάντα τους γονείς του, τη μητέρα και τον θετό πατέρα του, στα ταξίδια τους.
Εκατερίνα Σιουρίνα – Τσαρλς Καστρονόβο
Το «Ελιξίριο», πάλι!
«My handsome husband» («ο γοητευτικός σύζυγός μου»). Eτσι αποκαλεί ξανά και ξανά στο Facebook τον αμερικανό (από πατέρα Σικελό και μητέρα από το Εκουαδόρ) τενόρο Τσαρλς Καστρονόβο η ρωσίδα σύζυγός του, υψίφωνος Εκατερίνα Σιουρίνα, χωρίς να κρύβει τη μεγάλη αδυναμία που του έχει. Αδυναμία σε εκείνον και στους δύο γιους τους, που επίσης συχνά-πυκνά ποζάρουν στις φωτογραφίες που ανεβάζει η μαμά – ο μπαμπάς είναι πιο φειδωλός στις αναρτήσεις του. Οπως στην περίπτωση των Αλάνια – Κούρζακ, έτσι και στη δική τους, πρωτοσυναντήθηκαν στη σκηνή όταν ερμήνευαν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στο «Ελιξίριο του έρωτα», στο Βερολίνο. Η Σιουρίνα τότε ακόμη δεν μιλούσε αγγλικά, γεγονός που τους υποχρέωνε να συνεννοούνται με νοήματα. Ομως, κατά τον Καστρονόβο, τελικά «το ελιξίριο δούλεψε!». «Ηταν τόσο διακριτικός και ευγενικός», θυμάται με τη σειρά της η Σιουρίνα, «και δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις πότε κάποιος είναι ερωτευμένος». «Είχα σχεδόν τρελαθεί μαζί της» παραδέχεται εκείνος. Παντρεύτηκαν, έκαναν παιδιά, και συνεχίζουν ο καθένας την καριέρα του (είναι και οι δύο πολύ καλοί τραγουδιστές), για να συναντώνται ενίοτε σε όπερες όπως η «Μποέμ» και η «Τραβιάτα».
Νίνο Μαχάιτζε – Γκουίντο Λοκονσόλο
Συνεργοί στο ίδιο έργο
Τα νέα της πανδημίας βρήκαν τη γεωργιανή υψίφωνο Νίνο Μαχάιτζε στις Βρυξέλλες, όπου ετοιμαζόταν να ερμηνεύσει ξανά, έπειτα από αρκετά χρόνια, την «Υπνοβάτιδα». Η παράσταση βεβαίως δεν έγινε και η Μαχάιτζε έγραψε στο Facebook (όπου την ακολουθούν περισσότεροι από 104.000 θαυμαστές). «Επιστρέφω σήμερα στο σπίτι μου, στο Μιλάνο, και όπως όλη η υπόλοιπη Ιταλία θα μείνω μέσα». Στο σπίτι στο Μιλάνο την περίμεναν ο σύζυγός της, ο ιταλός βαρύτονος Γκουίντο Λοκονσόλο, με τον οποίο παντρεύτηκε το 2011, και ο γιος τους Αλεσάντρο που γεννήθηκε το 2013. «Χαίρομαι που είμαι πίσω στο σπίτι ασφαλής και κοντά στον «πρωταθλητή» μου, αυτές τις περίεργες μέρες» έγραφε στον δικό του λογαριασμό ο Λοκονσόλο. Η Μαχάιτζε γεννήθηκε πριν από 37 χρόνια στην Τιφλίδα όπου σε ηλικία 6 ετών ξεκίνησε μαθήματα πιάνου και τραγουδιού. Τους πρώτους πρωταγωνιστικούς ρόλους της τους τραγούδησε στην Εθνική Οπερα της Γεωργίας. Το 2005 έγινε δεκτή στην Ακαδημία της Σκάλας του Μιλάνου, και έναν χρόνο μετά έκανε το ντεμπούτο της στη Σκάλα. Και ο Λοκονσόλο παρακολούθησε μαθήματα και σεμινάρια στη Σκάλα, για να λάβει το βάπτισμα στο Ορβιέτο το 2003 με τον «Χορό μεταμφιεσμένων». «Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε με τον σύζυγό μου είναι πως συχνά αναγκαζόμαστε να ζούμε μακριά ο ένας από τον άλλον» λέει η Μαχάιτζε, «αλλά το καλό είναι πως καταλαβαινόμαστε πάντα, ακόμα και με μία ματιά ή με μία κουβέντα, γιατί είμαστε… συνεργοί στο ίδιο έργο και έχουμε τις ίδιες ανάγκες».
Πάνω απ’ όλα
η οικογένεια
H γερμανίδα υψίφωνος Ντιάνα Ντάμραου είναι παντρεμένη εδώ και δέκα χρόνια με τον γάλλο μπασοβαρύτονο Νικολά Τεστέ, με τον οποίο έχει αποκτήσει δύο παιδιά. Δύο παιδιά έχουν και η γαλλίδα υψίφωνος Ναταλί Ντεσέ και ο επίσης γάλλος μπασοβαρύτονος Λορέν Ναουρί. Μάλιστα, η Ντεσέ ασπάστηκε τον Ιουδαϊσμό, θρησκεία του συζύγου της. Τρία αγόρια έχουν ο ιταλός τενόρος Φραντσέσκο Μέλι και η ιταλίδα υψίφωνος Σερένα Γκαμπερόνι, οι οποίοι έχουν κατά καιρούς συναντηθεί στην ίδια σκηνή για να ερμηνεύσουν «Ντον Πασκουάλε», «Βέρθερο», «Κάρμεν», «Χορό μεταμφιεσμένων» κ.ά. H αμερικανίδα υψίφωνος Πατρίτσια Ρασέτ μίλησε ανοιχτά για την προσωπική ζωή της («ένας καλλιτέχνης πρέπει να είναι ειλικρινής και αυθεντικός») και το 2005 παντρεύτηκε τη μεσόφωνο Μπεθ Κλέιτον με την οποία ζει έκτοτε στη Σάντα Φε στο Νέο Μεξικό. Το ζευγάρι αποφάσισε να μην αποκτήσει παιδιά θεωρώντας πως το φορτωμένο πρόγραμμά του δεν θα του επέτρεπε να είναι όσο συνεπές θα ήθελε στις υποχρεώσεις του. H αυστραλιανή υψίφωνος Νικόλ Καρ και ο καναδός βαρύτονος Ετιέν Ντιπί και η ισπανίδα υψίφωνος Σαϊόα
Ερνάντεθ και ο ιταλός τενόρος Φραντσέσκο Πίο Γκαλάσο είναι δύο ακόμη ζευγάρια που προσπαθούν να συνδυάσουν καριέρα και οικογένεια. Μάλιστα η Καρ και ο Ντιπί από τη στιγμή που έγιναν γονείς (πριν από περίπου δύο χρόνια) δέχονται πλέον σχεδόν αποκλειστικά συμβόλαια που τους επιτρέπουν να δουλεύουν μαζί, στο ίδιο θέατρο, ώστε να μπορούν πάντα να λειτουργούν ως οικογένεια. «Εξετάζουμε κάθε πρόταση» είπε πρόσφατα η Καρ, «αλλά επιλέγουμε εκείνες που μας ευνοούν ως οικογένεια: Στο τέλος της ημέρας κύριο μέλημά μας είναι το παιδί μας. Η καριέρα μου είναι υπέροχη, αγαπώ το τραγούδι, αλλά αν θα έπρεπε να επιλέξω, θα επέλεγα το παιδί μου!».

