Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Αν και η επικαιρότητα των ημερών επιβάλλει την ενασχόληση με το αμιγώς ηλεκτρικό e-tron, στο Autohub θεωρoύμε μεγαλύτερο κατόρθωμα για την Αudi τη δημιουργία αυτού του A1 παρά την κατασκευή ενός τόσο χρηστικού και «πλήρους» SUV με μπαταρίες.
Η θέση «1Α» στα αεροσκάφη άλλωστε θεωρείται προνομιούχα καθώς έχεις τους πάντες πίσω σου και κάπως έτσι – σημειολογικά – η Audi χειρίστηκε το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της θέλοντας να στείλει το μήνυμα στο κοινό της.
Επαψε να αντιμετωπίζει το Α1 ως μοντέλο εκκίνησης μετατρέποντάς το στη νέα γενιά του σε μοντέλο αναφοράς στην κατηγορία προσπερνώντας ακόμη και το, μονοδιάστατο πλέον, MINI. Η διαφορά των δύο αυτοκινήτων είναι δε εμφανέστερη σε εκδόσεις όπως αυτή της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο S tronic των επτά σχέσεων και την S Line γραμμή εξοπλισμού, παρά τον μικρότερο κινητήρα βενζίνης των μόλις 999 κ.εκ.
Το τρικύλινδρο «διαμάντι» του ομίλου VW αποδίδει στη συγκεκριμένη υλοποίηση 116 ίππους, εκλύοντας 110 γραμμ. CO2/χλμ. (ή 136 γραμμ./χλμ., σύμφωνα με το νέο πρωτόκολλο μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP), ισχύς ικανή να αποκαλύψει αρκετές από τις διασκεδαστικές ικανότητες του A1 στον δρόμο.
Προσπερνούμε εδώ λέξεις-κλισέ όπως «καρτ», που χρησιμοποιούνται για δηλώσουν εμφατικά την οδηγοκεντρική συμπεριφορά ενός μικρού αυτοκινήτου (υπάρχουν άλλωστε και οι εκδόσεις των 150 και 200 ίππων για αυτό) εστιάζοντας την προσοχή μας στην ολιστική προσέγγιση του θέματος «μικρό premium αυτοκίνητο» με μήκος τέσσερα μέτρα.
Παρά τις έντονες αισθητικές αναφορές σε σπορ μοντέλα της εταιρείας το A1 αρέσει παραδόξως σε κόσμο κάθε ηλικίας και αυτό είναι μια πρώτη νίκη. Δευτερευόντως ως αποκλειστικά πεντάθυρο εξαργυρώνει τον επιπλέον χώρο στα πίσω καθίσματα και στην ευκολότερη διαδικασία εισόδου-εξόδου από αυτά, λύνοντας έτσι και τον παλαιότερο γρίφο της τοποθέτησης ενός-δύο παιδικών καθισμάτων.
Υπάρχουν επίσης αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα και πορτμπαγκάζ που ξεκινά από τα 335 λίτρα.
Κυρίως όμως είναι πραγματικό Audi στο πεδίο της ποιότητας, παρά τα σκληρότερα πλαστικά στα χαμηλότερα σημεία του ταμπλό και του εξοπλισμού καθώς αν οδηγήσετε εκδόσεις με το virtual cockpit στη θέση του πίνακα οργάνων, δίπλα στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών, θα καταλάβετε στην πράξη τι σημαίνει εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας. Αφήστε δε που η φιλοσοφία Audi pre sense με τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού αποδεικνύει ότι δεν υπάρχουν πλέον στεγανά στις κατηγορίες αυτοκινήτων όταν μιλάμε για την ασφάλεια.
Στον αντίποδα, τα μηχανικά χειριστήρια του κλιματισμού κάνουν πολύ σαφέστερες τις ρυθμίσεις του ενώ το τρίπτυχο «θέση οδήγησης – τιμόνι – πεντάλ» σου επιτρέπουν να αισθανθείς ότι κάθεσαι μέσα σε αυτή και όχι πάνω σε αυτή, εντύπωση που ενισχύει την επιθυμία να οδηγήσεις και όχι απλώς να μετακινηθείς με το Α1.
Προφανώς για αυτό η Audi χαρακτηρίζει το A1 Sportback (SB), θέλοντας να τονίσει το ύφος του και στον δρόμο χάρη και στις επιλογές του συστήματος drive select που διαφοροποιεί την απόκριση του κινητήρα, τον ήχο, τις αλλαγές των ταχυτήτων και τη λειτουργία της ανάρτησης που διαχειρίζεται, αναλόγως της ποιότητας του δρόμου, την εξίσωση «άνεση – οδική συμπεριφορά». Στην περίπτωσή μας οι τροχοί 18 ιντσών με ελαστικά 215/40 έπαιξαν τον ρόλο τους αλλά δεν θα αλλάζαμε τη συγκεκριμένη έκδοση (στα 25.890 ευρώ) με καμία άλλη σε αυτό το επίπεδο ισχύος.