• Αναζήτηση
  • Ξέσπασε πόλεμος ΤΑΙΠΕΔ – Σπίρτζη για την Εγνατία

    Οι «καραμπόλες» έχουν εκτροχιάσει τα χρονοδιαγράμματα παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου

    «Προίκα» για την επόμενη κυβέρνηση φαίνεται ότι θα μείνει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Οι συνεχείς αναβολές και «καραμπόλες» ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν εκτροχιάσει τα χρονοδιαγράμματα παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου, γεγονός που έχει ενοχλήσει τους θεσμούς. Στον έλεγχο διαπιστώθηκε «μηδενική πρόοδος».

    Η πορεία του διαγωνισμού εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το ποιος θα αναλάβει το κόστος της απαραίτητης πια βαριάς συντήρησης, αναβάθμισης και αδειοδότησης μεγάλου μέρους του αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 900 χλμ. Εκτιμήσεις ανεβάζουν το κόστος στα 5,5-6 δισ. ευρώ, ενώ ο μεγάλος γρίφος είναι ποιος θα το επωμισθεί. Το Δημόσιο ή ο παραχωρησιούχος;

    Απαντήσεις που μπορεί ακόμη και να τορπιλίσουν την εξέλιξη του διαγωνισμού, καθώς θα καθορίσουν τον πήχη του τιμήματος που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι. Και φυσικά εάν αυτό θα μπορεί να γίνει δεκτό από το ΤΑΙΠΕΔ, για ένα έργο που έχει στοιχίσει σχεδόν 7 δισ. ευρώ, αλλά τα έσοδά του δεν εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητά του.

    Εκκρεμότητες

    Οι εκτεταμένες παρεμβάσεις για την πλήρωση των διεθνών προτύπων ασφαλείας αφορούν την ανάταξη οδοστρωμάτων, τη συντήρηση τεχνικών έργων, την αναβάθμιση στηθαίων ασφαλείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ανά σημεία υπάρχει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστική νησίδα, ενώ λειτουργεί μόνο ένας σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.

    Σοβαρή εκκρεμότητα αποτελεί η πιστοποίηση, βάσει των σύγχρονων κοινοτικών προδιαγραφών, 31 σηράγγων που λειτουργούν με προσωρινές άδειες και κατά παράβαση των κανόνων δεν απαγορεύεται η διέλευση επικίνδυνων φορτίων. Ορόσημο είναι ο ερχόμενος Απρίλιος, οπότε λήγει η προθεσμία για την εφαρμογή της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας.

    Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης κάνει σε κάθε ευκαιρία λόγο για έναν διαγωνισμό που δεν έχει προετοιμαστεί επαρκώς από το ΤΑΙΠΕΔ και προβάλλει το επιχείρημα ότι δεν μπορούν να διατεθούν τα αποθέματα της Εγνατίας ΑΕ, ύψους 188 εκατ., για τη συντήρηση ενός άξονα υπό παραχώρηση ενώ η εταιρεία δεν ιδιωτικοποιείται. Σημειώνεται ότι οι ανάγκες συντήρησης για τα έτη 2018-2019 έχουν προϋπολογισθεί σε 150 εκατ. ευρώ.

     

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk