Εξοπλίζοντας με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου LPG) επιλεγμένα μοντέλα της ήδη από το 2010, η Renault κεφαλαιοποιεί σήμερα την τεχνογνωσία της στον συγκεκριμένο τομέα διαθέτοντας το Captur με τον τρικύλινδρο turboκινητήρα 1.0 TCe διπλού καυσίμου που αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζει αναβαθμισμένη απόκριση στο γκάζι (με ροπή 170 Nm ήδη από τις 2.000 σ.α.λ.), μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτός ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να λειτουργεί και με LPG, ενώ η δεξαμενή υγραερίου είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και βρίσκεται στον χώρο στον οποίο, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός του αυτοκινήτου, χωρίς έτσι να επηρεάζει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Η λειτουργία του συστήματος είναι απλή, καθώς η εναλλαγή ανάμεσα σε βενζίνη και υγραέριο γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από τον διακόπτη που είναι τοποθετημένος στον θάλαμο επιβατών, είτε αυτόματα όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει, με έναν ξεχωριστό δείκτη να αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου. Στην πράξη αυτός ο κινητήρας εκπέμπει περίπου 8% λιγότερους ρύπους από τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης, άρα στο νέο Captur LPG οι εκπομπές CO2 προσδιορίζονται στα 107-110 γρ./χλμ. (στην απλή έκδοση βενζίνης κυμαίνονται από 118 έως 121 γρ./χλμ.).

Πέρα από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας το σημαντικότερο πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά το μειωμένο κόστος χρήσης του Captur LPG (με τιμή πώλησης από 17.680 ευρώ) προκύπτει από την τιμή του υγραερίου, η οποία στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη από αυτήν της βενζίνης και από εκείνη του πετρελαίου κίνησης. Προκύπτει λοιπόν άμεση οικονομία σε κάθε ανεφοδιασμό, καθώς το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι εμφανώς χαμηλότερο, με κατανάλωση 6,6 -6,8 λίτρα/100 χλμ. Ταυτόχρονα ο οδηγός του Captur LPG απολαμβάνει μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης (έως 1.500 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή), καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει δύο δεξαμενές καυσίμων – μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 48 λίτρων, και μία υγραερίου, 40 λίτρων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω