Οι υπουργοί στο Συμβούλιο της Ευρώπης έχουν καθιερώσει, από το έτος 2007, την 28η Ιανουαρίου ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Για αυτή τη χρονιά ήταν η προηγούμενη Δευτέρα. Ταυτόχρονα επτά μήνες ζωής συμπλήρωνε τότε και ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων, πολύ γνωστός και ως GDPR (General Data Protection Regulation). Ισχύει πλέον σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση από τις 25 Μαΐου 2018 και φτιάχτηκε με την πρόθεση να βάλει κάποια τάξη στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων που κυκλοφορούν σε ασύλληπτες ποσότητες στο Διαδίκτυο κάθε δευτερόλεπτο.

Επτά ημέρες πριν, στις 21 Ιανουαρίου, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες που υπάρχουν στο Διαδίκτυο, η Google, έφαγε την… πρώτη σφαίρα από την εφαρμογή του GDPR στην Ευρώπη. Η αντίστοιχη με τη δική μας Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) στη Γαλλία την τιμωρεί με ένα πρόστιμο 55 εκατ. ευρώ. Η αλήθεια είναι ότι το ποσό αυτό εντυπωσίασε τόσο πολύ τα μέσα ενημέρωσης και τους περισσότερους Ευρωπαίους, που έχουν ταλαιπωρηθεί οικονομικά αφάνταστα τα τελευταία χρόνια, ώστε δεν άφησε πολύ χρόνο για σκέψη επάνω στο τι πραγματικά σημαίνει αυτή η εξέλιξη. Τα εκατομμύρια λοιπόν γύρω από τα προσωπικά δεδομένα πρωταγωνίστησαν αλλά υπάρχουν πολλά άλλα ενδιαφέροντα στην υπόθεση αυτή.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω