Αποστολή, Βαρκελώνη
Το Qashqai είναι μια ιστορία επιτυχίας που δεν συναντάς συχνά στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. «Παιδί» μιας ιαπωνικής εταιρείας, με βρετανική ανατροφή και τεράστια διείσδυση οπουδήποτε και αν κυκλοφορεί, κατάφερε να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς στην κατηγορία των οικογενειακών SUV συνδυάζοντας χώρους, ποιότητα κατασκευής και ικανούς κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης. Στοιχεία που δημιούργησαν μια ισχυρή παρακαταθήκη που ανοίγει τον δρόμο για την υποδοχή από τον επόμενο μήνα και στη χώρα μας των νέων εκδόσεων με τον βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων. Αποδίδοντας 140 και 160 ίππους αυτό το μοτέρ αντικαθιστά εκείνα των 115 και 163 ίππων στα 1,2 και 1,6 λίτρα εμφανίζοντας καλύτερες επιδόσεις σε όλα τα πεδία.
Αρχικά αυτό που σε κερδίζει οδηγώντας το Qashqai με τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι η υπερεπάρκεια ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές που κάνει την οδήγηση πολύ πιο «ξεκούραστη» ήδη από την έκδοση των 140 ίππων, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Σε αυτήν τα 240 Nm ροπής είναι αρκετά για να κινήσουν σβέλτα και, κυρίως, δίχως περιττό θόρυβο το πεντάθυρο αμάξωμα, που άδειο ζυγίζει 1.300 κιλά, και να σε βοηθήσουν να προσπεράσεις με ασφάλεια, δίχως ρίσκο, την κρίσιμη στιγμή.
Ταυτόχρονα η θεωρητική μέση κατανάλωση των 5,3 λίτρων είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία, ενώ τα 121 γραμμάρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα διαμορφώνουν ένα εξίσου χαμηλό ποσό τελών κυκλοφορίας – στα 145,20 ευρώ. Στην ερώτηση «γιατί αφού αυτή η έκδοση αρκεί, υπάρχει και εκείνη των 160 ίππων;» η απάντηση είναι διπλή: αφενός για λόγους εντυπώσεων και αφετέρου για να υπάρξει μια διαστρωμάτωση που θα επιτρέψει στη Nissan να τοποθετήσει για πρώτη φορά στο Qashqai ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά ταχυτήτων που περιορίζει τον ρόλο του παλιού CVT μόνο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση και διαγράφει κάθε αφορμή για τη δικαιολογημένη γκρίνια του παρελθόντος.
 Κανένας άλλωστε δεν είπε ποτέ «όχι» στην επιπλέον ισχύ η οποία φτάνει στους μπροστινούς τροχούς είτε μέσω του μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων (με 260 Nm ροπής, 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων ίδιες με την έκδοση των 140 ίππων) είτε μέσω του αυτόματου DCT (με ροπή 270 Nm, 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα, κατανάλωση από 5,4 λίτρα και εκπομπές CO2 122 γραμμ./χλμ.). Η παράθεση των μεγεθών μοιάζει κουραστική, αλλά αυτά αποτελούν μια καλή ένδειξη προτού οδηγήσεις το Qashqai με το ισχυρότερο μοτέρ. Οταν αυτό συμβεί, αντιλαμβάνεσαι ότι η πραγματική πολυτέλεια στη συγκεκριμένη υλοποίηση είναι η δυνατότητα επιλογής αυτού του αυτόματου κιβωτίου που διαμορφώνει τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. Αν το κριτήριό σας είναι ξεκάθαρα οικονομικό, η έκδοση των 140 ίππων δεν θεωρείται συμβιβασμός. Αν πάλι το αυτόματο κιβώτιο είναι το ζητούμενο -κάτι που συμβαίνει με ολοένα και περισσότερους ακόμα και στη χώρα μας -, οι 160 ίπποι είναι «μονόδρομος» στον οποίο θα κινηθείτε ευκολότερα χάρη στη βελτιωμένη λειτουργικότητα του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας NissanConnect που δίνει την αφορμή για ένα αυτοτελές κείμενο με θέμα τις νέες δυνατότητες που έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί του «νέου» Qashqai.