Υπήρξε μία από τις ωραιότερες και κομψότερες κυρίες της αθηναϊκής κοινωνίας και αργότερα της αγγλικής αριστοκρατίας. To όνομα της Μαρίας Ρουσσέν-Μπάντλεϊ (1916-2005) έχει δοθεί από όταν άνοιξε το νέο κτίριο σε μία από τις πιο σημαντικές αίθουσες του β΄ ορόφου της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, εκείνη που φιλοξενεί έργα των καλλιτεχνών της «Γενιάς του ’30» και ιδιαίτερα τη μεγάλη δωρεά με τους πίνακες του Γιάννη Μόραλη, από τον ίδιο τον ζωγράφο. Αν και το όνομά της μπορεί να μην ακούγεται οικείο, η μορφή της είναι σίγουρα γνωστή σε όσους και όσες έχουν έρθει σε επαφή με το έργο του Γιάννη Μόραλη (1916-2009). Και αυτό γιατί η Μαρία Ρουσσέν υπήρξε η πρώτη σύζυγος του μεγάλου έλληνα ζωγράφου και εικονίζεται μαζί του στην ολόσωμη αυτοπροσωπογραφία του (1943), όπως και στο πορτρέτο με το ριγέ σακάκι της και τα κίτρινα γάντια («Προσωπογραφία Μαρίας Ρουσσέν», 1943). Ακόμα και όταν χώρισαν και εκείνη έγινε αργότερα η Μαρία Ρουσσέν-Μπάντλεϊ όταν παντρεύτηκε τον άγγλο διπλωμάτη Tζον Μπάντλεϊ, οι μεταξύ τους σχέσεις παρέμειναν φιλικές ως το τέλος της ζωής της. Μάλιστα τον επισκεπτόταν με την οικογένειά της στην Αίγινα τους καλοκαιρινούς μήνες
– απόδειξη της φιλίας τους και το γεγονός ότι φιλοτέχνησε τα πορτρέτα των παιδιών της, Nτόροθι και Μιράντα. Η Ντόροθι Λάτση-Μπάντλεϊ, σύζυγος του επιχειρηματία Σπύρου Λάτση, ήταν εκείνη που εξασφάλισε το προνόμιο να δοθεί το όνομα της μητέρας της στην εμβληματική αίθουσα με τα έργα του Γιάννη Μόραλη, έπειτα από γενναιόδωρη χορηγία που αποδέχθηκε η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, ακολουθώντας τα αντίστοιχα πρότυπα των μεγάλων αμερικανικών μουσείων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω