Εχοντας αφήσει πίσω της τα χειρότερα, ύστερα από την «τέλεια καταιγίδα» και την κατάρρευση των τιμών που βίωσε μετά την αυξημένη προσφορά τονάζ και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης και του εμπορίου που ακολούθησε την παγκόσμια κρίση του 2008, η ναυτιλιακή βιομηχανία δείχνει πλέον σημάδια ανάκαμψης.

Ο βασικός δείκτης ναύλων ξηρού φορτίου (Baltic Dry Index) π.χ. μετά τον υπερδιπλασιασμό του από τα χαμηλά της κρίσης σημειώνει άνοδο 19% εφέτος, ενώ συνολικά οι προοπτικές εμφανίζονται θετικές, με τους ναύλους σε όλες τις κατηγορίες πλοίων να έχουν αυξηθεί εφέτος ως και 47.000 δολάρια την ημέρα.

Σύμφωνα με τον Νίκο Μπορνόζη, πρόεδρο της Capital Link Inc., οι προσδοκίες για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου το 2019 παραμένουν σταθερές, με την αύξηση του στόλου ξηρού φορτίου χύδην να είναι χαμηλή και η ζήτηση, συγκεκριμένα από την Κίνα, για τα δύο βασικά σιδηρομεταλλεύματα εμπορευμάτων και τον άνθρακα να παραμένει ισχυρή.

Στα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου, οι spot ναύλοι για τα μεγάλα πετρελαιοφόρα (VLCC) ήταν καλύτεροι από τους αναμενόμενους και οι προοπτικές της αγοράς συνεχίζουν να βελτιώνονται, καθώς η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου συνεχίζεται.

Διαβάστε περισσότερα στο Βήμα της Κυριακής