Στα πρώτα του έργα, στα δάση κοντά στη γενέτειρά του Γκαρέσιο στη Βόρεια Ιταλία, έφερνε το σώμα του κοντά στα δέντρα, ορισμένες φορές αφήνοντας το γλυπτικό αποτύπωμα του χεριού του επάνω τους. Ηταν ο δικός του τρόπος να αντισταθεί στην «πλαστική» pop art που κυριαρχούσε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, μια αντιμετώπιση που τον έφερε κοντά με τους συμπατριώτες του καλλιτέχνες της «φτωχής» τέχνης, της Αrte Povera. Στα σχεδόν πενήντα χρόνια που ακολούθησαν, πήρε τον δικό του δρόμο, αλλά δεν απομακρύνθηκε ποτέ από τη φύση και εμπλούτισε τον κόσμο με τα «Δέντρα» του, τη γλυπτική επεξεργασία κορμών, προκειμένου να ανακαλύψει και να αποκαλύψει «τη μνήμη του δενδρυλλίου στον πυρήνα του».

Στην Αθήνα, ο 74χρονος εικαστικός θα παρουσιάσει «Σώματα αποτυπωμένα στον αέρα», μια σειρά έργων από μπρούντζο και μάρμαρο, τα οποία μοιάζουν να αποτυπώνουν τη γέννηση της φυτικής ζωής από την πέτρα, σαν να αναδύονται απευθείας από τη γη. Από κοντά και άλλα έργα, που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ της δεκαετίας του ’70, αλλά και πρόσφατα, στα οποία διαχρονικά εξετάζει τη συνύπαρξη φυσικών και τεχνητών υλικών, πάντα σε σχέση με τον άνθρωπο. Γεννημένος σε ένα χωριό της περιφέρειας του Πιεμόντε της Βόρειας Ιταλίας, ο Πενόνε έχει ζήσει όλη του τη ζωή στο Τορίνο και έχει δημιουργήσει στη φύση της ευρύτερης περιοχής έργα και εικαστικές εγκαταστάσεις που ακολουθούν, δίχως να ανταγωνίζονται, τους κύκλους της ζωής που υπάρχουν στη δομή του κόσμου.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω