• Αναζήτηση
  • Η Εθνική σχεδιάζει την digital εποχή

    Τι δήλωσε ο CEO της τράπεζας Παύλος Μυλωνάς για τις προκλήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Το νέο τοπίο τραπεζικών συναλλαγών και τη νέα ψηφιακή εποχή για την Εθνική Τράπεζα προδιέγραψε με ομιλία του προς έλληνες και ξένους εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς. Η νέα εποχή τραπεζικών συναλλαγών έχει ήδη ξεκινήσει, αυτό είναι γεγονός αναμφισβήτητο, και οι τράπεζες θα πρέπει να ανταποκριθούν επιταχύνοντας τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, μια προοπτική που θα αλλάξει πολλά και στην εξυπηρέτηση των πελατών αλλά και στα κόστη των τραπεζών, που θα μειωθούν.

    Eπιτακτική ανάγκη

    Μιλώντας στην ημερίδα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την οποία οργάνωσαν η Ελληνική Ενωση Τραπεζών και η Εθνική Τράπεζα, με την επιμέλεια του «Economist», ο κ. Παύλος Μυλωνάς τόνισε ότι «ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια επιτακτική ανάγκη που βρίσκεται σε εξέλιξη» και πρόσθεσε ότι το τραπεζικό σύστημα καλείται να ανταποκριθεί άμεσα σε αυτή την πρόκληση, περνώντας στη νέα εποχή συναλλαγών και με ανταγωνιστές τους νέους παρόχους χρηματοοικονομικών υπηρεσιών σε διεθνές επίπεδο.
    «Η Εθνική Τράπεζα προετοιμάζεται για τη νέα ψηφιακή εποχή και θεωρεί τον στόχο αυτόν βασικό παράγοντα της συνολικής προσπάθειας του μετασχηματισμού της» τόνισε ο κ. Μυλωνάς και συμπλήρωσε: «Ετσι θα προσεγγίσουμε τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας ακόμα περισσότερο, ιδίως της νέας γενιάς. Ετσι αυξάνουμε τις δυνατότητες να δημιουργήσουμε εξατομικευμένα προϊόντα και λύσεις και να είμαστε παρόντες όπου μας χρειάζονται, όποτε μας χρειάζονται και με τον τρόπο που μας χρειάζονται όλοι οι πελάτες μας».
    Ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής εκτίμησε ότι «μέσα σε μία πενταετία και ενώ θα έχουν εξαφανιστεί πολλοί νεοεισερχόμενοι παίκτες, κάποιοι θα έχουν ισχυροποιηθεί και θα έχουν επεκταθεί και ο τραπεζικός κλάδος θα έχει διαμορφωθεί τελείως διαφορετικά. Γι’ αυτούς τους λόγους δεν είναι εφικτή η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης. Καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε την αποστολή μας και να μεταμορφωθούμε από τη βάση μας, να καταθέσουμε νέες προτάσεις δημιουργίας αξίας πέραν των κλασικών τραπεζικών υπηρεσιών και να είμαστε πιο δεκτικοί σε εξωτερικά προϊόντα και διαύλους διάθεσης».

    Τα στοιχεία

    Οι μεγάλες αλλαγές που επιφέρει η τεχνολογία αποτυπώνονται ανάγλυφα άλλωστε στα στοιχεία του ρεπορτάζ για τη μείωση των εγχρήματων συναλλαγών. Με βάση τα στοιχεία αυτά, σήμερα στην Ελλάδα πραγματοποιείται:
    Μόνο το 23% μέσω των τραπεζικών καταστημάτων, ενώ το 2014 το ποσοστό αυτό ήταν κοντά στο 40%. Εντυπωσιακή διαφορά μέσα σε τέσσερα χρόνια.
    Το 37% μέσω Internet (e-banking ή mobile banking) έναντι 19% το 2014.
    Το 7% μέσω κέντρων αυτόματων συναλλαγών – σταθερό τα τελευταία χρόνια.
    Ενδεικτικό είναι επίσης ότι από το τέλος του 2014 μέχρι τον Ιούνιο του 2018 οι ενεργοί πελάτες στο Ιnternet banking αυξήθηκαν κατά 131% φθάνοντας τα 2,6 εκατ., ο αριθμός των συναλλαγών ετησίως αυξήθηκε κατά 147%, στα 150 εκατ., ενώ η αξία των συναλλαγών αυξήθηκε κατά 84% σε ετήσια βάση, στα 240 δισ. ευρώ.
    Επίσης θεαματική είναι η αύξηση του mobile banking, καθώς από το τέλος του 2014 μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2018 οι ενεργοί πελάτες αυξήθηκαν κατά 465%, σε 1,2 εκατ., οι ετήσιες συναλλαγές εκτοξεύτηκαν κατά 1.270% (20,8 εκατ. συναλλαγές), ενώ η αξία τους αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 785%, στα 6,1 δισ. ευρώ.
    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Στο One Hyde Park Η θεραπαινίς Καντελάρια άφησε τις μικρές σταγόνες τσαγιού να κυλήσουν μέσα στις πορσελάνινες De Gournay κούπες. Παρατήρησα ότι τα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk