Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Η εμφάνιση των εκδόσεων υψηλών επιδόσεων των X3 και X4 με την υπογραφή της BMW M GmbH – των θαυματοποιών μηχανικών του Μονάχου – ήταν θέμα χρόνου. Επρεπε απλώς να συμβεί με τον κατάλληλο τρόπο ώστε τα φώτα της δημοσιότητας να πέσουν επάνω τους, αφήνοντας τις Mercedes-AMG GLC 63/63S και Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio στο παρασκήνιο.
Για να συμβεί αυτό, οι Γερμανοί επέλεξαν να τοποθετήσουν στo mainstream SUV X3 και στο coupé X4 τον ισχυρότερο εξακύλινδρο κινητήρα βενζίνης που έχει εμφανιστεί ποτέ σε μοντέλο BMW M. Αξιοποιώντας την τεχνολογία M Twin Power Turbo, το μηχανικό σύνολο των 3.000 κ.εκ. προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος και για τα δύο μοντέλα, προκαλώντας έναν ενδιαφέροντα – αν και για κάποιους ανώφελο – εσωτερικό ανταγωνισμό. Ετσι στη βασική – αν μπορεί ποτέ κανείς να χαρακτηρίσει έτσι οποιαδήποτε έκδοση με το γράμμα M – το μοτέρ αποδίδει 480 ίππους και 600 Nm ροπής, ενώ στην έκδοση bi-turbo που έχει εξελιχθεί ειδικά για τις X3 M Competition και X4 M Competition αποδίδει 30 ίππους περισσότερους, φτάνοντας πλέον στους 510.
Τα μεγέθη φαίνονται και είναι δυσθεώρητα σε αυτή την κατηγορία, γι’ αυτό και η διαχείριση της ισχύος γίνεται από το αυτόματο κιβώτιο M Steptronic των οκτώ ταχυτήτων και το νέο σύστημα τετρακίνησης M που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη νέα M5. Με τα διακριτικά «M xDrive», αυτή η τετρακίνηση μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και προσφέρει στους οδηγούς των X3 M και X4 M δύο προγράμματα οδήγησης AWD, χωρίς ωστόσο να αποτελεί επιλογή η μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, όπως συμβαίνει στην M5 ή στην επερχόμενη M8. H ηλεκτρονικά επιτηρούμενη συνεργασία του συστήματος τετρακίνησης με το ενεργό Active M διαφορικό επιτρέπει την κατανομή της ισχύος μεταξύ των τεσσάρων τροχών ανάλογα με τις απαιτήσεις του χειριστή για την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, ευελιξία και κατευθυντικότητα. Με απλά λόγια, τα δύο μεσαία SUV της BMW βαδίζουν στα χνάρια της κορυφαίας X6, ενός αυτοκινήτου πίστας με στολή παραλλαγής, συμπέρασμα που υπηρετείται άψογα από τα αποτελέσματα μετρήσεων των επιδόσεων με επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 4,1″ για τις εκδόσεις Competition και 4,2″ για εκείνες των 480 ίππων.
Το άγγιγμα των μηχανικών της BMW M είναι ωστόσο ευκρινέστερο στην εξέλιξη του πλαισίου των δύο μοντέλων, τα οποία διαθέτουν νέα υποπλαίσια εμπρός και πίσω, το σύστημα διεύθυνσης της M5 και ειδικές ρυθμίσεις στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Θεωρήστε αυτονόητη τη δυνατότητα παραμετροποίησης μέσω του ειδικού διακόπτη των χαρακτηριστικών απόδοσης του κινητήρα, του κιβωτίου και του τιμονιού, ενώ το σύστημα δυναμικής ευστάθειας DSC μπορεί είτε να απενεργοποιηθεί είτε να επιτρέψει την ελεγχόμενη ολίσθηση των τροχών διάστασης 20-21 ιντσών. Οι τελευταίοι εντάσσονται σε μια σειρά ειδικών σχεδιαστικών στοιχείων M για το εξωτερικό και το εσωτερικό των δύο μοντέλων, στα οποία ξεχωρίζουν οι έντονες χρωματικές αντιθέσεις, τα σπορ καθίσματα και το προαιρετικό Head-Up Display στο οποίο ο οδηγός μέσω του μενού iDrive μπορεί να αποθηκεύσει δύο διαφορετικά προφίλ, επιλέγοντας το επιθυμητό, ανάλογα με τις συνθήκες, μέσω των δύο διακοπτών M
που κοσμούν το τιμόνι.