Περισσότερες από 200 μικρού μήκους ταινίες animation σε τέσσερα διαγωνιστικά τμήματα φιλοξενεί εφέτος, στη 12η διοργάνωσή του, το διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου Animasyros, ένα από τα πιο έγκυρα και καταξιωμένα φεστιβάλ κινουμένου σχεδίου της Ευρώπης. Η ελληνική παρουσία αξιοσημείωτη, όμως αναρωτιέται κανείς σε ποιο στάδιο, αλήθεια, βρίσκεται σήμερα το ελληνικό κινούμενο σχέδιο. Πόσος χρόνος χρειάζεται για να ολοκληρωθεί μια μικρού μήκους ταινία στην Ελλάδα; Ποιες οι μεγαλύτερες δυσκολίες δημιουργίας; Τι προοπτικές υπάρχουν για μια περαιτέρω ανάπτυξη; Απαντούν οι ίδιοι οι δημιουργοί.

Για τον Φωκίωνα Ξένο, που στο Φοιτητικό Διαγωνιστικό Τμήμα του φεστιβάλ συμμετέχει με τον «Καύσωνα» («σχετίζεται με το ελληνικό καλοκαίρι, την υστερία του πλήθους και την παιδική εκτίμηση για το απλό» λέει ο ίδιος), «το κινούμενο σχέδιο στην Ελλάδα δημιουργείται από λίγα, κυρίως αυτοδίδακτα, άτομα που όμως με τα χρόνια όλο και αυξάνονται». Ο σκηνοθέτης θεωρεί θετικό το ότι η τεχνολογία και η διαθεσιμότητα της γνώσης κάνουν πολύ πιο εύκολο σε κάποιον να μάθει animation. Λέει όμως ότι καθώς πρόκειται για πολυδιάστατη διαδικασία, χρειάζεται πολύ κόπο, αυτοπειθαρχία και θυσίες για να βγει ένα καλό επαγγελματικό αποτέλεσμα. Μιλώντας με βιοποριστικούς όρους, ο κ. Ξένος θεωρεί ότι είναι πολύ δύσκολο να ασκεί κάποιος το επάγγελμα του animateur στην Ελλάδα, και αυτό συμβαίνει κυρίως «για λόγους ζήτησης και εμπιστοσύνης της αγοράς σε κάτι καινούργιο». Ενα μικρού μήκους ελληνικό κινούμενο σχέδιο όπως ο «Παγωτατζής» (στο τμήμα Τηλεοπτικές Σειρές και Κατά Παραγγελία Ταινίες) που η Κατερίνα Παντελά σκηνοθέτησε για την παραγωγή «Ο Τεμπέλης Δράκος», χρειάζεται περίπου τέσσερις με πέντε μήνες για να ολοκληρωθεί. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν «το άγχος, σε ό,τι αφορά τα χρονικά περιθώρια και τα χαμηλά σε σχέση με την Ευρώπη μπάτζετ» είπε. «Αν και οι προθέσεις είναι καλές, δεν υπάρχει ακόμα ρεαλιστική κατανόηση του χρόνου που χρειάζεται μια παραγωγή κινουμένων σχεδίων· σε ορισμένες περιπτώσεις ούτε και από τους ίδιους τους δημιουργούς». Κατά τη σκηνοθέτρια οφείλουμε να παραδειγματιστούμε από την τεράστια πρόοδο και ατμόσφαιρα συνεργασίας που υπάρχει σε πολλές ευρωπαϊκές και όχι μόνο χώρες. «Μόνον έτσι στο κοντινό μέλλον το animation θα αναπτυχθεί και εδώ καλλιτεχνικά και οικονομικά. Ισως μάλιστα να δούμε και μεγάλου μήκους ταινίες κινουμένων σχεδίων από Ελληνες και Κυπρίους, φτάνει οι δημιουργοί να μην αναγκάζονται να δουλεύουν μόνο με το εξωτερικό».

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω