Το αμυντικό σύμφωνο της Ελλάδας με τη Γαλλία δεν εξέπληξε τους τούρκους σχολιαστές. Οι παρατηρητές στην Τουρκία ανέμεναν ότι η Αθήνα επεδίωκε την αγορά νέων φρεγατών είτε από τη Γαλλία είτε από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ Παρισιού και Αθήνας δεν μετέβαλε ουσιαστικά τη συναίνεση μεταξύ επιφανών διαμορφωτών γνώμης. Αυτοί συγκλίνουν ότι η συμφωνία είναι μία επιπλέον επιβεβαίωση ότι η Ελλάδα, με την υποστήριξη της Γαλλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, διαμορφώνει μία ζώνη σύγκρουσης με την Τουρκία. Η επιθυμία αυτού του μετώπου είναι να αποτρέψουν την Τουρκία από τη διασφάλιση των θεμελιωδών εθνικών συμφερόντων της στην Ανατολική Μεσόγειο και πέραν αυτής. Ωστόσο, ο Μετέ Γιαράρ, ένας επιφανής σχολιαστής θεμάτων ασφαλείας, διαβεβαίωνε τους τηλεθεατές ότι η συμφωνία δεν θα μεταβάλει την ισορροπία ισχύος. Η αγορά των γαλλικών φρεγατών FDI, υποστήριξε, σίγουρα ενισχύει την ικανότητα της Ελλάδας να εντοπίζει και να στοχεύει τουρκικά αεροσκάφη. Τα τουρκικά πολεμικά σκάφη όμως είναι εξοπλισμένα με anti-ship πυραύλους Atmaca, απέναντι στους οποίους οι φρεγάτες θα είναι αβοήθητες. Η επίπτωση της συμφωνίας, κατά την εκτίμησή του, είναι ελάχιστη εξαιτίας του διευρυνόμενου οπλοστασίου του τουρκικού Ναυτικού.

Αφήνοντας στην άκρη, για μία στιγμή, το αν αυτή η εκτίμηση έχει αξία, είναι σίγουρα άξιο να υποβληθεί το ερώτημα αν η (ελληνογαλλική) συμφωνία μεταβάλλει την ισορροπία ισχύος μεταξύ ελληνικού και τουρκικού Ναυτικού. Κάνοντας μία τέτοια εκτίμηση όμως είναι μία κίνηση γεμάτη αβεβαιότητα. Οπως είναι σήμερα τα πράγματα, η γαλλική Naval Group δεν πρόκειται να παραδώσει τα πλοία πριν από το 2025. Η ίδια η φρεγάτα δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί στη θάλασσα, ένα γεγονός που ίσως οδηγήσει σε καθυστερήσεις. Η εκπαίδευση του ελληνικού προσωπικού επί του σκάφους εξαρτάται επίσης από την παράδοση της πρώτης FDI στο γαλλικό Ναυτικό και η οποία δεν θα ενσωματωθεί στον γαλλικό στόλο πριν από το 2023 το ταχύτερο. Αλλα ζητήματα μπορεί επίσης να παρέμβουν, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών στη γαλλική εξωτερική πολιτική μετά τις προεδρικές εκλογές του επόμενου έτους. Σε αυτό το σημείο λοιπόν είναι υποθετικό να μιλάμε για την πραγματική συνεισφορά των πλοίων στο ελληνικό Ναυτικό.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω