Η εποχή που, μιλώντας για τη Volvo, εστιάζαμε στην εξειδίκευσή της στα station wagons και στη διαφορετική αισθητική αντίληψη που ανέκαθεν διαχώριζε τα μοντέλα της από τον ανταγωνισμό της έχει ήδη παρέλθει. Το σημείο αναφοράς στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει σήμερα είναι η τεχνολογία τους, ανεξαρτήτως πεδίου εφαρμογής. Από το σύστημα infotainment μέχρι τα χαρακτηριστικά των κινητήρων της και βέβαια τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει, όλα διαμορφώνουν την εικόνα μιας εταιρείας που δίνει τουλάχιστον όσα ζητεί, ενίοτε δε και περισσότερα. Η κορυφαία έκδοση του μεσαίου της SUV – η T8 Twin Engine – αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς πρέπει να είναι σήμερα ένα αυτοκίνητο του είδους του που δεν δημιουργήθηκε με το μυαλό στις επιδόσεις, αλλά αυτές προέκυψαν από την αξιοποίηση της plug-in υβριδικής τεχνολογίας.
Αυτό που δεν θα βρείτε στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών είναι η αυτονομία κίνησης των περίπου 40 χιλιομέτρων αν ο οδηγός, αντί των προγραμμάτων οδήγησης Hybrid ή Power, επιλέξει το Pure για να κινηθεί αποκλειστικά με την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία του υβριδικού συνόλου, είτε έπειτα από σχεδόν 8 ώρες φόρτισης σε πρίζα 10A (ή περίπου 3 ώρες στα 16A), είτε κατά την ανάκτηση ενέργειας οδηγώντας το αυτοκίνητο. Η ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα δρα καταλυτικά όχι μόνο στους δείκτες των επιδόσεων, της οικονομίας καυσίμου – που σε ρεαλιστικές συνθήκες προσεγγίζει τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. – και των εκπομπών ρύπων – χωρίς τέλη κυκλοφορίας για ένα μοντέλο τέτοιας αξίας -, αλλά και στην οδηγική αίσθηση.
Η τετρακίνητη διαμόρφωση λόγω της συνύπαρξης βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικού μοτέρ συνεπάγεται αυξημένες δυνατότητες κίνησης παντού, αλλά και περισσότερο βάρος (συνολικά 2.139 κιλά), κάτι που καθιστά αυτό το XC60 λιγότερο οδηγοκεντρικό από ό,τι ίσως περίμενε κάποιος. Ωστόσο, το πρώτο ζητούμενο σε αυτή την έκδοση δεν είναι η προσέγγιση της απόλυτης οδηγικής αίσθησης, αλλά η βεβαιότητα ότι οδηγείς ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά αυτοκίνητα, ένα κινούμενο σεμινάριο καινοτομίας το οποίο, λόγω των διαστάσεών του – με μήκος 4,69 μέτρα είναι μεγαλύτερο από το XC40 και μικρότερο από το XC90 -, θεωρείται σήμερα «το κατάλληλο μέγεθος» για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Στα υψηλά επίπεδα άνεσης που προσφέρει το συγκεκριμένο XC60 συμβάλλει αναμφίβολα και η αερανάρτηση, η οποία αντιμετωπίζει πολύ πιο αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των άθλιων ελληνικών δρόμων και καθιστά την έκδοση T8 Twin Engine «άλλο αυτοκίνητο», επιτρέποντας και την αύξηση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 4 εκατοστά, προκειμένου οδηγώντας να περάσεις από δύσκολα σημεία. Ωστόσο σε αυτό το XC60 δεν θα βρείτε το σύστημα διεύθυνσης με την ακριβέστερη πληροφορία για τον οδηγό του – στοιχείο που πολύ συχνά αφήνει αδιάφορους τους άμεσα ενδιαφερομένους -, υπάρχουν όμως πολύ αποτελεσματικά φρένα και η αίσθηση πως όλα λειτουργούν προς την ίδια ποιοτική κατεύθυνση. Σε ό,τι αφορά δε τις δυνατότητες συνδεσιμότητας ή επικοινωνίας με τον εκτός αυτοκινήτου κόσμο, το XC60 T8 απολαμβάνει τα κεκτημένα της Volvo. Γίνονται όλα πολύ εύκολα προσφέροντας αυξημένες δόσεις ικανοποίησης στον χειριστή του συστήματος.