προσδοκίες…
Την ώρα που το Autohub κατευθυνόταν στο τυπογραφείο, η έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης – η οποία ξεκινά την Τρίτη 3 Μαρτίου – παρέμενε μια ενεργή διοργάνωση, ανεπηρέαστη από τον κορωνοϊό που σπέρνει τον τρόμο στον κόσμο. Μια ακόμη έκθεση στην οποία κυριαρχεί η τεχνολογία είτε με την εξεζητημένη μορφή της αυτόνομης οδήγησης είτε με τη mainstream πλέον μορφή του εξηλεκτρισμού των οχημάτων. Νέα υβριδικά, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα εμφανίζονται διαρκώς δημιουργώντας διλήμματα και προκαλώντας ερωτήσεις του τύπου «αξίζει να ασχοληθώ;», «είναι πράγματι όσο καλό φαίνεται;», «μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μου;». Σε όλα αυτά – και σε αρκετά άλλα – μπορεί κάποιος να απαντήσει παραθέτοντας επιχειρήματα. Το ερώτημα που πολύ δύσκολα θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος χωρίς να εκτεθεί στη χώρα μας είναι και το δημοφιλέστερο: «να το αποκτήσω τώρα ή να περιμένω τα κίνητρα για τα οποία ακούω;».
Στην Ελλάδα υπάρχει μια σοφή φράση: «με το τάξιμο σπίτι δεν χαλάει, με το δόσιμο χαλάει». Στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης οι εξαγγελίες των τελευταίων μηνών περί κινητροδότησης για την απόκτηση αυτοκινήτων μηδενικών ή πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων – από εκείνους που θέλουν και μπορούν να το κάνουν – δημιουργούν περισσότερες απορίες από εκείνες που λύνουν.
Δεν έχει νόημα να εξαγγέλλεις προθέσεις αν δεν μπορείς να τις τεκμηριώσεις με επιχειρήματα και να μεταθέτεις χρονικά την εφαρμογή μέτρων που εσύ διαφήμιζες ως «δίκαιη λύση» στα υπαρκτά ελληνικά προβλήματα. Δεν μπορεί να είσαι ακόμα στο «Ναι μεν αλλά…» και να μην καταλήγεις σε αποφάσεις φοβούμενος αντιδράσεις από τους θεσμικούς ή μη συνομιλητές σου. Δεν μπορεί στην Ευρώπη, λόγω κυρίως των κανονισμών της ΕΕ και δευτερευόντως εξαιτίας της κοινής λογικής, σχεδόν όλοι να καταλήγουν στη χρήση των πραγματικών εκπομπών ρύπων ως κυρίαρχο κριτήριο για τη διαμόρφωση, για παράδειγμα, των τελών κυκλοφορίας και στην Ελλάδα να αναρωτιόμαστε αν θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση πληρωμής τους οι ιδιοκτήτες π.χ. υβριδικών αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 κάτω από 95 γραμμ./χλμ. και όχι εκείνοι που οδηγούν αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες αλλά πληρούν το συγκεκριμένο όριο.
Πόσο μάλλον όταν στην Ελλάδα έχουμε την επιβάρυνση του Τέλους Ταξινόμησης που ουδείς αρμόδιος κατάφερε να ρυθμίσει αποτελεσματικά, επικαλούμενος το δημοσιονομικό κόστος που θα προκύψει από τη μείωση ή την κατάργησή του.
Αν δεν μπορείς να ρυθμίσεις αυτά, είναι αστείο να μιλάς για κίνητρα δημιουργώντας προσδοκίες και φρούδες ελπίδες που όπως και σε άλλα πεδία της κοινωνικής ζωής δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα έπρεπε να λύσουν.

Hyundai 45: Το νέο ηλεκτρικό crossover
Στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 2019 η κορεατική φίρμα παρουσίασε ένα φουτουριστικής λογικής ηλεκτρικό πρωτότυπο crossover, από το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα προκύψει μια αντίστοιχη έκδοση παραγωγής, η οποία κάνει ήδη τα πρώτα της βήματα στα πεδία δοκιμών.
Αν και επί του παρόντος δεν έχουν γίνει γνωστές οι προδιαγραφές του δοκιμαστικού πρωτοτύπου, πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες αξιοποιεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, προσφέροντας τετρακίνηση. Επίσης, οι Κορεάτες δείχνουν να επιθυμούν να διατηρήσουν την ενδιαφέρουσα σιλουέτα του πρωτοτύπου που προηγήθηκε προσδίδοντας στο νέο SUV ένα στιβαρό αισθητικό προφίλ.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω