• Αναζήτηση
  • Hi-tech αστυφιλία

    Το όραμα της Mercedes-Benz για τις αστικές μετακινήσεις του μέλλοντος έδειξε τον δρόμο στο εφετινό CES του Λας Βέγκας.

    Πίσω στην εποχή της κατάκτησης του Διαστήματος ο αμερικανός πρόεδρος Τζoν Κένεντι υποστήριζε στις ομιλίες του ότι «…στεκόμαστε σήμερα στην άκρη ενός νέου συνόρου».

    Σε μια παρόμοια άκρη στεκόμαστε ξανά, αυτή τη φορά με αφορμή τις μετακινήσεις της ανθρωπότητας στο «μεθαύριο» του βίου της. Η αστικοποίηση συνεχίζεται, οι ανάγκες για λειτουργικές μετακινήσεις αυξάνονται, οι μελέτες του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών προβλέπουν ότι σχεδόν τα δύο τρίτα του πληθυσμού παγκοσμίως θα μετακομίσουν έως το 2050 στις πόλεις. Για την ακρίβεια, σε ένα νέο μοντέλο πόλεων όπου οι καθημερινές διαδρομές θα είναι τριπλάσιες ή τετραπλάσιες από εκείνες του 2000, καθώς έως το 2030 ο αριθμός των αστικών κέντρων που θα φιλοξενούν περισσότερα από 10 εκατομμύρια κατοίκους πρόκειται να ξεπερνά τα 40 σε όλον τον κόσμο από σχεδόν 30 που είναι σήμερα.

    Σε αυτές τις ανάγκες απαντά το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο της Mercedes-Benz με τον διττό ρόλο και τη διαστημική σχεδίαση. Βγαλμένο από τα εργαστήρια τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας, αξιοποιεί στο έπακρο τα χαρακτηριστικά της αυτόνομης οδήγησης στο κορυφαίο, πέμπτο επίπεδο, όπως το ορίζουμε σήμερα. Eνα όχημα χωρίς οδηγό, βασισμένο σε μια πλατφόρμα-skateboard στην οποία εναλλάσσονται, σε χρόνο dt, τουλάχιστον δύο διαφορετικά αμαξώματα: μια μονάδα μεταφοράς φορτίου χωρητικότητας 10 κυβικών μέτρων ή ένας θάλαμος 12 θέσεων. Οι συγκεκριμένες επιλογές καθιστούν, σύμφωνα με τον εμπνευστή του, το Urbanetic ιδανικό για παραδόσεις προϊόντων μικρών επιχειρήσεων αλλά και για υπηρεσίες ταξί.

    Φαινομενικά η αισθητική του μοντέλου εξυπηρετεί την προσπάθεια εντυπωσιασμού που οι περισσότεροι κατασκευαστές καταβάλλουν, ωστόσο στο Urbanetic οι LED οθόνες μπροστά και πίσω ενημερώνουν τους πεζούς και τους άλλους χρήστες του δρόμου για τις επικείμενες ενέργειες και τις αντιδράσεις του οχήματος.

    Το δε εσωτερικό του θαλάμου επιβατών χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές ζώνες, με το πίσω τμήμα να προσφέρει στους επιβάτες έναν προστατευμένο χώρο στον οποίο δεν είναι ορατοί, απολαμβάνοντας την ιδιωτικότητά τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Στην κεντρική περιοχή, κοντά στην πόρτα, υπάρχει ένας χώρος όπου οι επιβάτες μπορούν σε σύντομες διαδρομές να σταθούν ή να καθίσουν, ενώ η μπροστινή ζώνη είναι ανοικτή και εμφανής σε όλους, με τους ανθρώπους που κάθονται εκεί να απολαμβάνουν τη θέα στην πόλη κατά μήκος του δρόμου. Δέρμα, ξύλο και επιλεκτικά αλουμίνιο είναι τα υλικά που συνθέτουν την εικόνα γύρω τους. Παράλληλα, το εσωτερικό του Urbanetic παρέχει μια ψηφιακή εμπειρία που αξιοποιεί καινοτόμα και έξυπνα διασυνδεδεμένα μέσα επικοινωνίας για να προσφέρει στους επιβάτες του μια συνεχή ροή βασικών πληροφοριών σχετικά με τις διαδρομές τους και μια ποικιλία χαρακτηριστικών ψυχαγωγίας.

    Η κεντρική ιδέα του συστήματος περιστρέφεται γύρω από ένα εντελώς νέο είδος προβολής 360 μοιρών, ενώ χάρη στην επαυξημένη πραγματικότητα οι επιβάτες μπορούν να φέρουν την πόλη στο όχημα εξερευνώντας τη με βάση μια ποικιλία κριτηρίων. Oσο για τη χρήση του Urbanetic, θα αρκεί η πρόσβαση μέσω smartphone ή tablet στην ειδική εφαρμογή της εταιρείας στην οποία θα ανήκει για την πλήρη αξιοποίηση των μεταφορικών του χαρακτηριστικών.

    BHMAgazino
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η Mykonian μεταφορά Brancusi Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής δοκίμασε ένα μικρό κομμάτι από το περουβιανής προέλευσης φιλέτο του. Τον παρακολουθούσα μέσα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk