Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Αυτή είναι μια από τις ομολογουμένως σπάνιες περιπτώσεις αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής στις οποίες πρέπει να προσπεράσεις – προσωρινά – τη δύναμη της εικόνας του 3008 και να εστιάσεις το ενδιαφέρον σου στον βραβευμένο τρικύλινδρο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. που τοποθετείται στη βάση της βενζινοκίνητης γκάμας του γαλλικού SUV. Η όποια υποψία ασυμβατότητας ενός μοτέρ τόσο χαμηλού κυβισμού με ένα μοντέλο αυτού του μεγέθους (4,447 μέτρα μήκους, 2,675 μέτρα μεταξόνιο και σχεδόν 1.300 κιλά βάρος) αλλά κυρίως αυτής της στόχευσης, διαψεύδεται πανηγυρικά στον δρόμο. Οι 130 ίπποι και τα 230 Nm ροπής εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις αλλά και ικανοποιητικές τιμές κατανάλωσης, ειδικά αν δεν επιζητείς τη διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» σε κάθε φανάρι.
Πολύτιμος αρωγός στην ομοιογένεια του συνόλου αποδεικνύεται το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων το οποίο αποκαλύπτει τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του συγκεκριμένου κινητήρα και την απόδοσή του σε μεγάλο εύρος στροφών προς όφελος και των χαμηλών επιπέδων θορύβου ενώ δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να διασκεδάσει πραγματικά επιλέγοντας την αλλαγή σχέσεων από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Πολύ εύχρηστο στην πόλη και απολαυστικό στον αυτοκινητόδρομο αυτό το κιβώτιο είναι μια από τις ηχηρότερες αποδείξεις των ισχυρισμών της Peugeot για τον premium χαρακτήρα του 3008. Συνυπολογίζοντας επίσης τη λειτουργία Sport που «επιβάλλει» τις αλλαγές ταχυτήτων σε υψηλότερες στροφές αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή η έκδοση δεν υστερεί στον τομέα της οδηγικής ευχαρίστησης πέρα από τον τυπικό μεταφορικό ρόλο της.
Αποτελεί άλλωστε αξίωμα πλέον ότι το 3008 είναι πολύ ικανό στον δρόμο τόσο με καθαρά οδηγικούς όρους σε απαιτητικές διαδρομές όσο και σε ό,τι αφορά την ποιότητα κύλισης και την άνεση που προσφέρει. Ο διττός ρόλος του και οι όποιες εκτός δρόμου αναζητήσεις/ανάγκες προκύψουν, εξυπηρετούνται όχι από ένα κλασικό σύστημα τετρακίνησης αλλά από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα βελτίωσης της πρόσφυσης Αdvanced Grip Control με τις πέντε διαφορετικές λειτουργίες για την κίνηση στο χιόνι, στην άμμο, στη λάσπη, στην άσφαλτο αλλά και αυτή που απενεργοποιεί το ESP.
Στα υπόλοιπα χρηστικά στοιχεία του αυτοκινήτου, το αμάξωμα του οποίου απέχει 21 εκατοστά από το έδαφος, αξίζει να θυμάστε τον όγκο του χώρου αποσκευών στα 520 λίτρα, το οδηγοκεντρικό i-cockpit με το μικρότερο τιμόνι στην κατηγορία, τον πολυθεματικό ψηφιακό πίνακα οργάνων και την εύχρηστη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό από όπου μπορείς να χειριστείς όλο το εύρος των λειτουργιών ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, κλιματισμού και συνδεσιμότητας. Οσο για την τιμή πώλησης η οποία αναγράφεται στον σχετικό πίνακα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο παράλογο ελληνικό φορολογικό σύστημα το οποίο επιμένει να «τιμωρεί» όποιον επιθυμεί να οδηγεί ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει, σε πραγματικές συνθήκες, σχεδόν 7,5 λίτρα/100 χλμ., είναι καθαρότερο (με 120 γραμμ./χλμ. εκπομπών CO2), διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.