Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Με γερμανικό… κλειδί επιχειρεί η κυβέρνηση να βάλει μπρος το κεφάλαιο «ηλεκτροκίνηση» στην Ελλάδα. Εναν μήνα μετά τα «αποκαλυπτήρια» της συμφωνίας με τον γερμανικό όμιλο Volkswagen για τη μετατροπή της Αστυπάλαιας σε «έξυπνο» νησί, οι επικεφαλής της Enterprise Greece και της επίσης γερμανικής Next.e.GO SE έδωσαν τα χέρια, υπό τη διαδικτυακή παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και συναρμόδιων υπουργών.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν μια «κατ’ αρχήν συνεργασία» και, ως εκ τούτου, έχουν προγραμματίσει τη συγκρότηση ομάδας εργασίας προκειμένου να καταγραφούν το ακριβές πλαίσιο αλλά και οι προϋποθέσεις υλοποίησης μιας επένδυσης της εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ.
100 εκατ. ευρώ
Των συζητήσεων θα ηγούνται από την πλευρά της Enterprise Greece o διευθύνων σύμβουλος κ. Γιώργος Φιλιόπουλος και από την πλευρά της e.Go ο πρόεδρος του ΔΣ Ulrich Hermann. Οπως εκτιμάται, η συμφωνία θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων τριών μηνών και το έργο σε 24 μήνες.
«Η Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας που υπογράψαμε με την e.GO, τη γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα, σηματοδοτεί την έναρξη των συζητήσεων για την υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης στη χώρα μας» τόνισε ο κ. Φιλιόπουλος. Η κυβέρνηση σχεδιάζει να εντάξει την επένδυση στα έργα στρατηγικής σημασίας ώστε να ωφεληθεί από το ευνοϊκό πλαίσιο κινήτρων, δεδομένου ότι, εκτός από τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων, η Next.e.GO SE αναμένεται να επενδύσει και στην ίδρυση ενός campus τεχνολογίας και καινοτομίας.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία κ. Κώστας Φραγκογιάννης, «η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική
ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να απασχολεί 1.000 υπαλλήλους αρχικά». Το επενδυτικό σχέδιο, πέρα από την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων, περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων και την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση.
Αντίπαλον δέος
Η e.GO Mobile SE ιδρύθηκε το 2015 από τον καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Ααχεν Dr. Günther Schuh, ως το… αντίπαλον δέος της Tesla στην Ευρώπη. Παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο παραγωγής, το e.GO Life, τον Μάρτιο του 2017, το οποίο ήταν διαθέσιμο για προπαραγγελία από τον Μάιο του ίδιου έτους, και μπήκε σε παραγωγή το 2018 στις εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή Aachen Rothe Erde.
Προβλήματα
Ωστόσο, τον Ιανουάριο του 2020 έγινε γνωστό ότι η e.Go Mobile αντιμετώπιζε προβλήματα ρευστότητας και την περασμένη άνοιξη αναζήτησε δημόσια χρηματοδότηση και επενδυτές, ενώ ξεκίνησε και διαδικασία πτώχευσης (αναδιάρθρωση εν λειτουργία), η οποία τελικά οδήγησε τον Σεπτέμβριο στην είσοδο ενός νέου επενδυτή. Η Next e.GO Mobile SE σήμερα απασχολεί 450 υπαλλήλους.