Ο όρος «υπεραυτοκίνητο» που της αποδίδεται αποτυπώνει – µάλλον συµβατικά – τη θέση της στο σύµπαν της αυτοκίνησης, παραγνωρίζοντας τα συναισθήµατα και την έκπληξη που προκαλούν η εµφάνιση και η οδήγησή της.

Διότι µπορεί στα χαρτιά να είναι µία ακόµη Ferrari του 21ου αιώνα που συντελεί στην επανίδρυση της µάρκας, η οποία σαρώνει προϊοντικά και εµπορικά, αλλά στην πράξη είναι πολύ περισσότερα από όσα υποδηλώνει η ετικέτα «η πρώτη ανοιχτή Plug-in υβριδική Ferrari».

Τεχνολογικά είναι επίσης η πρώτη «κόρη» του Εντσο Φεράρι µε σύστηµα τετρακίνησης, η πρώτη µε σύστηµα πέδησης brake-by-wire, αλλά και η πρώτη µε οθόνη υψηλής ευκρίνειας 16 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, στοιχεία τα οποία στο σύνολό τους υποδηλώνουν τη σηµασία που της έδωσε η δηµιουργική οµάδα του Μαρανέλο όταν δηµιουργούσε το παζλ των προδιαγραφών οι οποίες συνθέτουν ένα από τα τρία καλύτερα Spider/Convertible/Cabrio διθέσια αυτοκίνητα στον κόσµο αυτή την εποχή.

Η διαφορά της από την πανοµοιότυπη – αλλά coupé – SF90 Stradale βρίσκεται ασφαλώς στην οροφή, η οποία στο άνοιγµά της αφήνει το φυσικό φως ή τη µαγεία της νύχτας να εισβάλουν στο εσωτερικό της. Αρκούν 14 καθοριστικά δευτερόλεπτα για την πλήρη αναδίπλωση του hi-tech υφασµάτινου στοιχείου πάνω από τα κεφάλια οδηγού – συνοδηγού ώστε η SF90 Spider να αποκαλύψει τον λόγο της ύπαρξής της. Ανεξάρτητα από τη θέση της οροφής, πάντως, το πίσω παράθυρο χαµηλώνει ώστε εκείνος ή εκείνοι που βρίσκονται στο εσωτερικό της να ακούν καθαρά τον V8 κινητήρα των 4,0 λίτρων.

Δεν είναι όµως πάντα έτσι. Γλιστρώντας στο αριστερό κάθισµα και πατώντας το κουµπί για να θέσεις σε λειτουργία τη µονάδα ισχύος, ακούς τον ήχο της σιωπής αν η µπαταρία των 7,9 kWh του υβριδικού συστήµατος είναι φορτισµένη. Ναι, σε αυτό το εργοστάσιο παραγωγής αδρεναλίνης µια τόσο µικρή µπαταρία µπορεί να σου στερήσει τον µαγικό ήχο αλλά και να προσδώσει πρωτόγνωρα συναισθήµατα τροφοδοτώντας µε ενέργεια τους τρεις(!) ηλεκτροκινητήρες (δύο µπροστά και έναν πίσω) που αποδίδουν 220 ίππους. Αυτή η διάταξη είναι λειτουργικά εµπνευσµένη από τη Formula 1 και σε συνδυασµό µε τον κινητήρα βενζίνης των 780 ίππων «περιορίζει» την ισχύ της SF90 Spider στους 1.000 ίππους, απελευθερώνοντας ταυτόχρονα τα όνειρα του οδηγού της, οι ικανότητες του οποίου είναι απίθανο ότι θα ξεπεράσουν τις δικές της.

Στη σκληρή γλώσσα των αριθµών, αυτή η Ferrari χρειάζεται µόλις 2,5 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία «0-100 χλµ./ώρα», τερµατίζοντας σε συνθήκες πλήρους ισχύος το κοντέρ της στα 340 χλµ./ώρα της µέγιστης ταχύτητας. Αυτά ωστόσο τα πετυχαίνουν και άλλα hypercars. Κατά τη γνώµη µου, η µαγεία στην περίπτωση της SF90 Spider εντοπίζεται στο θρόισµα των φύλλων που εισπράττεις ως ήχο, κινούµενος αποκλειστικά ηλεκτρικά για µια απόσταση περίπου 25 χιλιοµέτρων (αρκεί να µην υπερβείς την ταχύτητα των 135 χλµ./ώρα), αφήνοντας τους γύρω σου έκπληκτους για αυτό που βλέπουν αλλά δεν ακούν.

Αντιλαµβάνοµαι τις όποιες ενστάσεις σας για αυτό, αλλά, πιστέψτε µε, µια ανοιχτή Ferrari µε εξαιρετικά χαµηλό αποτύπωµα άνθρακα καθώς και µε τέσσερα προγράµµατα οδήγησης για τον δρόµο ή για την πίστα δεν µπορεί να θεωρείται θύµα περιβαλλοντικής ή πολιτικής ορθότητας. Είναι, µε απλά λόγια, ένα κορυφαίο δείγµα αγνής εξέλιξης σε έναν κόσµο που αλλάζει διαρκώς.