Καθώς πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι βρισκόμαστε στην αρχή του τέλους αυτής της υγειονομικής κρίσης, το βλέμμα της αυτοκινητοβιομηχανίας στρέφεται στην επόμενη μέρα και στις προσπάθειες ανάταξης ενός πολύ σημαντικού, για την πορεία της ευρωπαϊκής και διεθνούς οικονομίας, κλάδου.
Καμία ωστόσο από τις ενέργειες που αναμένεται να δούμε στο άμεσο μέλλον για την τόνωση της ζήτησης δεν θα είναι πρωτόγνωρη. Με οδηγό τα διδάγματα που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης την προηγούμενη δεκαετία, η Ευρωπαϊκή Ενωση και οι κυβερνήσεις των χωρών-μελών επεξεργάζονται τώρα μέτρα για την αναστροφή της δυσμενούς κατάστασης.
Τον τόνο στην επιχείρηση επιστροφής στην κανονικότητα θα δώσει ξανά η γερμανική αγορά αυτοκινήτου (η μεγαλύτερη στη γηραιά ήπειρο) καθώς οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν και πάλι την παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων τα οποία αναζητούν άμεσα αγοραστές. «Η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να εμφανιστεί μετά την κρίση τόσο δυνατή όσο ήταν και πριν, αν όχι περισσότερο» επεσήμανε στις 8 Απριλίου ο Oliver Zipse, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου BMW, υποστηρίζοντας ότι τώρα είναι αναγκαία η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης παλαιότερων οχημάτων με την παράλληλη κινητροδότηση απόκτησης καινούργιων, φιλικότερων προς το περιβάλλον αυτοκινήτων.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο Ralf Brandstatter, Chief Operational Officer της VW, υπογράμμισε ότι τα μέτρα διασφάλισης των μελλοντικών πωλήσεων θα είναι κρίσιμα για την επιτάχυνση της παραγωγής αυτοκινήτων, προτείνοντας παράλληλα ένα πρόγραμμα παροχής κινήτρων με βασικό κριτήριο τις χαμηλές εκπομπές CO2.
Με θεσμικό μανδύα περιβάλλει το συγκεκριμένο επιχείρημα και ο Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA). «Είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης αυτός ο βασικός στρατηγικός τομέας όχι μόνο να ανακάμψει αλλά και να αναζωογονηθεί προκειμένου να συμβάλει σημαντικά στη βιομηχανική στρατηγική της ΕΕ, στην Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία καθώς και στην παγκόσμια ηγεσία της γηραιάς ηπείρου στο πεδίο της καινοτομίας» δήλωσε την προηγούμενη βδομάδα ο Eric-Mark Huitema, γενικός διευθυντής του ACEA.
Κρίσιμη ημερομηνία για την πορεία των εξελίξεων θεωρείται η 5η Μαΐου, όταν εκπρόσωποι των αυτοκινητοβιομηχανιών και των συνδικάτων θα συναντηθούν με μέλη της γερμανικής κυβέρνησης στην έδρα της Καγκελαρίας στο Βερολίνο προκειμένου να προωθήσουν το αίτημά τους για μία ή περισσότερες μορφές απόσυρσης. Η πρακτική που θα ακολουθηθεί στη γερμανική αγορά αναμένεται να επηρεάσει και τη στρατηγική άλλων κυβερνήσεων, κυρίως αυτών που φιλοξενούν στο έδαφός τους μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων και εξαρτημάτων, άρα με τον έναν ή τον άλλον τρόπο ενδιαφέρονται για τη διατήρηση των περίπου 13,8 εκατ. θέσεων εργασίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Αν και η Ελλάδα δεν ανήκει σε αυτές τις χώρες, η πτώση κατά 60,7% των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάρτιο και η αντίστοιχη αρνητική μεταβολή κατά 18,6% το πρώτο τρίμηνο του 2020 έναντι του 2019, επιβάλλει τη λήψη μέτρων που θα είναι προς όφελος του περιβάλλοντος και των δημοσίων εσόδων.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω