ΚΙΑ Proceed & Ceed GT: Εκκεντρική γοητεία

Η κορεατική φίρμα αποφάσισε να προσθέσει μια νέα έκδοση αμαξώματος στην γκάμα του Ceed, υπακούοντας στις ελιτίστικες τάσεις διαφοροποίησης… γένους ευρωπαϊκού

H ευρωπαϊκή αγορά έχει τη φήμη της δυσκολότερης στον κόσμο, τόσο λόγω των ποικίλων ιδιαιτεροτήτων του οδικού δικτύου το οποίο προϋποθέτει μια δεδομένη σειρά αρετών από τα αυτοκίνητα που διεκδικούν την προσοχή μας, όσο και μιας καλώς νοούμενης απαιτητικότητας εκ μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν κατά κάποιον τρόπο «καλομάθει», αναζητώντας κάτι πολύ περισσότερο από ένα όχημα που να καλύπτει απλώς τις μεταφορικές τους ανάγκες.
Ενδεικτικότερη ίσως της ιδιαιτερότητας των ευρωπαίων καταναλωτών είναι η ματιά των αυτοκινητοβιομηχανιών εκτός της γηραιάς ηπείρου, οι οποίες αν και δεν γαλουχήθηκαν από τις εντεινόμενες απαιτήσεις των καλομαθημένων αυτοχθόνων οδηγών, δείχνουν να υπακούουν με το παραπάνω στις τάσεις πληθωρικότητας που εκφράζουν οι καθ’ ημάς παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Τυπικό δείγμα της παραπάνω αντίληψης αποτελεί το νέο ΚΙΑ Proceed, το οποίο θα προστεθεί στην γκάμα της νέας, τρίτης, γενιάς του μικρομεσαίου μοντέλου, αποτελώντας την πιο εκκεντρική παραλλαγή του. Βασικό επιχείρημα για τη γοητεία της έκδοσης είναι το μείγμα πρακτικότητας και σχεδιαστικής εκκεντρικότητας που προσφέρει, χάρη στην επιλογή ενός shooting brake αμαξώματος το οποίο φιλοδοξεί να ανταποκριθεί στις lifestyle ανάγκες των αισθητικά ενσυνείδητων και «καλομαθημένων» Ευρωπαίων, με δεδομένο ότι το Ceed διαθέτει ήδη στην γκάμα του και μια τυπική station wagon έκδοση με τα διακριτικά Sportswagon.
Σε σύγκριση με τη μέχρι σήμερα γνωστή Sportswagon έκδοση, με διαστάσεις, 4,6 μέτρα μήκος και 1,42 ύψος, το νέο Proceed είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 0,5 εκ. αλλά και κατά 0,43 εκ. μικρότερο σε ύψος ελέω της νέας σχεδίασης, διατηρώντας ωστόσο ανέπαφο το μεταξόνιο των 2,65 μέτρων. Παρά τη διαφορά στο ύψος, η KIA υποστηρίζει ότι δεν θυσίασε ούτε χιλιοστό από τον διαθέσιμο καθ’ ύψος χώρο στον θάλαμο επιβατών, που χάρη σε μια νέα διάταξη παραμένει αντίστοιχος της Sportswagon έκδοσης. Αυτό που θυσιάστηκε στο όνομα της νέας shooting brake σχεδίασης είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία από τα 625 λίτρα τoυ Ceed Sportswagon ξεκινά πλέον από τα 594 λίτρα.
Σε μια προσπάθεια περαιτέρω διαφοροποίησης του Proceed από το Ceed Sportswagon, η KIA θα διαθέσει το πρώτο, αποκλειστικά στις κορυφαίες εκδόσεις εξοπλισμού GT Line και τη σπορ GT. Η τελευταία θα εφοδιάζεται με κινητήρα 1,6 λίτρων ισχύος 204 ίππων και 265 Nm ροπής σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή, προαιρετικά, με διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους κινητήρες, το Proceed θα είναι διαθέσιμο με το σύνολο της γκάμας που προσφέρουν και οι υπόλοιπες εκδόσεις αμαξώματος του μικρομεσαίου μοντέλου, δηλαδή τον τρικύλινδρο του 1,0 λίτρου απόδοσης 120 ίππων, τον κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρων των 140 ίππων και το diesel μοτέρ του 1,6 λίτρου σε εκδοχές ισχύος 115 και 136 ίππων.

Ο ισορροπιστής

Με ισχύ 204 ίππων και τη δυνατότητα επιλογής κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, η κορυφαία έκδοση του Ceed υπόσχεται ίσες αποστάσεις ανάμεσα σε επιδόσεις και χρηστικότητα
Εκτός της ανάγκης για lifestyle εκζήτηση που φιλοδοξεί να εκφράσει η «απρόβλεπτη» προσθήκη μιας έκδοσης όπως το Proceed, η νέα γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της ΚΙΑ δεν θα μπορούσε και δεν αποχωρίζεται ορισμένες σπορ συνήθειες, όπως αυτήν του Ceed GT, το οποίο επιστρέφει με όλες τις δεδομένες αναβαθμίσεις που προϋποθέτει η μετάβαση σε μια νέα γενιά. Αποκλειστικά διαθέσιμο σε πεντάθυρη έκδοση αμαξώματος όπως και όλα τα υπόλοιπα μέλη της νέας «ενσάρκωσης» του μικρομεσαίου μοντέλου, η σπορ προσανατολισμού εκδοχή του Ceed με τα διακριτικά GT υπακούει στην ίδια συνταγή με τον προκάτοχό του, προβάλλοντας την ισορροπία ανάμεσα σε καθημερινή χρηστικότητα και επιδόσεις έναντι μιας πιο σκληροπυρηνικής προσέγγισης που θα του εξασφάλιζε μεν μια θέση στα πιο ηχηρά «hot-hatch», θα αφορούσε πολύ λιγότερους δε.
Επίκεντρο της κορυφαίας έκδοσης κινητήρα της νέας γενιάς του Ceed αποτελεί ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης 1,6 λίτρων με απόδοση 204 ίππων και 265 Nm ροπής, που συνδυαστικά με μια σειρά από πλείστες αναβαθμίσεις υπόσχεται να προσφέρει περισσότερα από όσα ενδεχομένως μπορεί να διαχειριστεί ο μέσος οδηγός.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη αντίστοιχη έκδοση, το νέο Ceed GT είναι πλέον διαθέσιμο (για πρώτη φορά) προαιρετικά και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και paddles στο τιμόνι. Οσοι το επιλέξουν, αποκτούν πρόσβαση και στο σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης που ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού και τις συνθήκες, παραμετροποιεί την απόκριση τόσο του κιβωτίου όσο και του κινητήρα. Παράλληλα, αναβάθμιση με γνώμονα την υψηλότερη απόκριση έχει πραγματοποιηθεί και στο σύστημα διεύθυνσης ενώ το Ceed GT επωφελείται από μεγαλύτερης διαμέτρου αεριζόμενα δισκόφρενα 320 χιλ. στους μπροστινούς τροχούς και μια πιο σπορ ρύθμιση στην ανάρτηση, η οποία μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 0,5 εκ. σε σχέση με τα υπόλοιπα μέλη της γκάμας. Ως είθισται, ο σπορ  προσανατολισμός του αντικατοπτρίζεται με αναλόγου ύφους παρεμβάσεις στην εμφάνιση, με κυρίαρχα την κυψελοειδή γρίλια, τις διπλές εξατμίσεις και το πανταχού παρόν κόκκινο, ενώ στον βασικό εξοπλισμό ανήκουν ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 225/40 σε τροχούς 18 ιντσών όπως και τα σπορ καθίσματα.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk