Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Ο Εντσο Φεράρι συνήθιζε να την αποκαλεί «…το ομορφότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ». Μια φράση-παράσημο, από τα πολλά που κέρδισε η E-Type Series 1 του 1961, σχεδιασμένη από τον Μάλκολμ Σέιερ, έναν μηχανικό αεροναυτικής ο οποίος χάρη στα μαθηματικά αποτύπωσε την τετράτροχη όψη της αρμονίας.
Η δική του ευφυΐα και η αίγλη της Jaguar τη δεκαετία του 1960 τροφοδότησαν τα όνειρα εκατομμυρίων εραστών της αυτοκίνησης, με τους πιο τυχερούς να βρίσκουν και να αναπαλαιώνουν μια E-Type στα εργαστήρια της Helm Motorcars στην Αγγλία, υπό το βλέμμα του Σεντίν Μπάτικ, ειδήμονα στις ανακατασκευές του συγκεκριμένου μοντέλου.
Με αφορμή τη συμπλήρωση εξήντα ετών από την παρουσίαση της πρώτης E-Type, στις 15 Μαρτίου 1961, ο Μπάτικ έκανε το δικό του όνειρο πραγματικότητα δημιουργώντας μια νέα E-Type που θα διατεθεί σε μόλις 20 «αντίτυπα», με τη δέσμευση να μην υπάρξει κανένα άλλο στο μέλλον.
«Ηθελα να δημιουργήσω την E-Type με τον τρόπο που νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι, παραμένοντας ευαίσθητος στην ιστορία της, αλλά χωρίς βινύλιο στο εσωτερικό της ή τη γνωστή ταλαιπωρία του καρμπιρατέρ. Στη δική μας E-Type συνδυάζουμε τη βρετανική χειροποίητη μαστοριά με τα καλύτερα πρότυπα της σύγχρονης μηχανικής, ενσταλάζοντας στο αυτοκίνητο ένα αίσθημα αγάπης, φροντίδας και προσοχής στη λεπτομέρεια σε κάθε στοιχείο» δηλώνει ο Μπάτικ, ανεβάζοντας στα ύψη τη συγκινησιακή φόρτιση που ούτως ή άλλως δημιουργούσε πάντοτε το συγκεκριμένο μοντέλο.
Η ολοκλήρωση κάθε E-Type της Helm απαιτεί περισσότερες από 3.800 ώρες εργασίας, μέγεθος που προκαλεί τρόμο αναζητώντας μια πιθανή τιμή πώλησης, προς το παρόν αδιευκρίνιστη.
Από το ατσάλινο μονοκόκ κέλυφος, τις χειροποίητες πόρτες από αλουμίνιο και το επίσης χειροποίητο και στιλβωμένο σύστημα εξάτμισης από ανοξείδωτο χάλυβα που χρησιμοποιείται στην κατασκευή αεροσκαφών έως τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 3,8 λίτρων απόδοσης 300 ίππων, αυτό το αυτοκίνητο διαθέτει σύγχρονο σύστημα διεύθυνσης με αισθητήρα ταχύτητας, ειδικά σχεδιασμένο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, ρυθμιζόμενη ανάρτηση και θερμαινόμενο παρμπρίζ, «πολυτέλειες» που δεν διαταράσσουν την αγνότητα της αρχικής ιδέας.
Η πραγματική πολυτέλεια βρίσκεται στο εσωτερικό, που δημιουργήθηκε από τον γκουρού στην επεξεργασία του δέρματος, Μπιλ Αμπερ. Το μαλακό σαν βούτυρο σουέντ και το παχύ δέρμα ημι-ανιλίνης πλαισιώνουν τις χειροποίητες επιφάνειες από αλουμίνιο. Η ραμμένη στο χέρι επένδυση του τιμονιού και οι χειροποίητες ραφές όπου και αν κοιτάξει κανείς είναι τα μόνα σταθερά στοιχεία σε έναν απόλυτα tailor made θάλαμο επιβατών στα χρωματικά – και όχι μόνο – γούστα του μελλοντικού ιδιοκτήτη της, ο οποίος θα λάβει ως δώρο δύο σετ των εμβληματικών rocket bags για καθημερινή χρήση ή για αποδράσεις το Σαββατοκύριακο.