Την ώρα που οι περισσότεροι στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθούσαν να καταλάβουν πώς τελικά το Brexit θα αλλάξει την κατάσταση στη Βρετανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στη Γηραιά Ηπειρο, αλλά και πόσο θα επηρεαστούν οι επενδύσεις και οι ρυθμοί παραγωγής αυτοκινήτων και εξαρτημάτων εκεί – άρα παντού –, είδε το φως της δημοσιότητας το ζήτημα με τίτλο «Carlos Ghosn – η αποκαθήλωση».

Ο εμπνευστής και δημιουργός της συμμαχίας Renault – Nissan, ο άνθρωπος που αναμόρφωσε τις δύο εταιρείες προσθέτοντας σε αυτές την αναγκαία δυναμική για να πρωταγωνιστήσουν, προφυλακίστηκε από τις ιαπωνικές αρχές για «…έκνομες οικονομικές ενέργειες και απόκρυψη εισοδημάτων».

Οι έρευνες συνεχίζονται με τα δημοσιεύματα στην Ιαπωνία να αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι χρησιμοποιούσε εταιρικά κεφάλαια για την απόκτηση ακινήτων ανά τον κόσμο, από το Παρίσι ως τη Βηρυτό και από το Αμστερνταμ ως το Ρίο ντε Τζανέιρο.

Το ερώτημα που ανακύπτει είναι επίκαιρο: πρόκειται απλώς για οικονομικά σκάνδαλα που υπέπεσαν στην αντίληψη των ιαπωνικών αρχών και ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για εκείνον ή ήρθε η στιγμή να ξαναμοιραστεί η τράπουλα στον όμιλο;

Ασχέτως των ιδιοτήτων του σε κάθε εταιρεία – πρόεδρος στη Nissan και τη Mitsubishi, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη Renault – o Ghosn είναι στέλεχος με ατσάλινη προσωπικότητα και πολύ ισχυρό «εγώ» το οποίο σταδιακά ενόχλησε πολλούς στην Ασία.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το διοικητικό συμβούλιο της Nissan απέρριψε την εισήγηση εκείνου της Renault να μην προχωρήσει σε ενέργειες που θα τον απαξιώσουν. Οι Ιάπωνες απομάκρυναν τον Ghosn από το ΔΣ αποδεικνύοντας ότι το γνωστό ρήγμα μεταξύ Ασιατών και Γάλλων ενεργοποιήθηκε με απρόβλεπτες συνέπειες. Είναι γνωστό τοις πάσι άλλωστε ότι ο Ghosn έχει πολύ ισχυρά ερείσματα στο γαλλικό πολιτικό σύστημα τα οποία ενισχύθηκαν με την απόκτηση ποσοστού 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Renault από το γαλλικό Δημόσιο, με υπουργό Οικονομικών τότε τον σημερινό πρόεδρο της Γαλλίας Eμανουέλ Mακρόν!

Στην Ευρώπη αλλά και στις ΗΠΑ – οι οποίες παρακολουθούν οποιαδήποτε εξέλιξη τέτοιου βεληνεκούς μπορεί να μεταβάλει τις επιχειρηματικές ισορροπίες – υποστηρίζουν ότι το ζήτημα Ghosn δεν αποκλείεται να αποτελέσει τη θρυαλλίδα ποικίλων εξελίξεων που θα αφορούν από τις αμοιβές και τα bonus των υψηλόβαθμων στελεχών μέχρι τη διάλυση του ομίλου, ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την Infiniti, τη Mitsubishi, τη ρωσική Avtovaz, ιδιοκτήτρια της Lada, έχοντας επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε γραμμές παραγωγής, projects για την ηλεκτροκίνηση, παρουσία στη Formula 1 και στη Formula E σε ένα δαιδαλώδες περιβάλλον όπου οι επίγονοι του Ghosn θα ήθελαν κάποια στιγμή να γίνουν «χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη». Η κούρσα της διαδοχής ξεκίνησε.