Έντυπη Έκδοση Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ: Σύνδεση μέλους Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους Η προσθήκη στην γκάμα της X1 μιας Plug-in υβριδικής έκδοσης, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας (σε τιμές από 46.300 ευρώ), καταδεικνύει μεταξύ άλλων και την αριθμητική υπεροχή των Βαυαρών στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ανεξαρτήτως premium ή μη premium κατασκευαστών.
Πέρα από το αμιγώς ηλεκτρικό i3 που ήταν και το 2019 το πρώτο σε πωλήσεις στη χώρα μας μοντέλο της κατηγορίας του για έκτη συνεχόμενη χρονιά – και θα συνεχίσει να παράγεται παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα – η BMW διαθέτει σήμερα 7 PHEV (Plug-in υβριδικά) μοντέλα (225xe, 330e sedan, 530e sedan, X3 xDrive 30e, X5 xDrive 45e, 745e/Le και τη νέα Χ1 xDrive 25e) σε 10 εκδόσεις, ενώ από τον Ιούλιο θα έχει συνολικά 9 μοντέλα σε 14 εκδόσεις χάρη στην προσθήκη των 330e xDrive sedan, 330e Touring και X2 xDrive 25e.
Σε αυτή την γκάμα αυτοκινήτων που συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικό μοτέρ υπάρχουν δημοφιλή μοντέλα με μηδενικό εταιρικό φόρο, ελκυστικά πακέτα εξοπλισμού και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα χαμηλότερες των 50 γρ./χλμ.
Η X1 xDrive 25e χαρακτηρίζεται και από τα τρία στοιχεία: η τιμή προ φόρων είναι χαμηλότερη των 40.000 ευρώ (33.261) και σε συνδυασμό με τα 39 γρ./χλμ. CO2 (στο πρότυπο μετρήσεων WLTP) δεν υπάρχει φορολογική επιβάρυνση για τους εταιρικούς χρήστες. Το δε πακέτο εξοπλισμού «Business Advanced» (που διαμορφώνει την τιμή στα 55.610 ευρώ) περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα χαρακτηριστικά xLine, ηλεκτρικά σπορ καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις, Navigation Plus με οθόνη 10,2 ιντσών και Head-up Display, συναγερμό, ηχοσύστημα Hi-Fi και Driving Assistant με κάμερα οπισθοπορείας.
Στην «καρδιά» του υβριδικού συστήματος με συνδυαστική απόδοση 220 ίππους και 385 Nm ροπής βρίσκονται ένας τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.499 κ.εκ. και ένας ηλεκτροκινητήρας, ενώ το κιβώτιο είναι αυτόματο έξι ταχυτήτων. Η ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας φθάνει τις 8,8 kWh παρέχοντας αυτονομία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για 52-57 χλμ., ενώ οι μέγιστοι χρόνοι της μονοφασικής φόρτισής της για το 100% της απόδοσής της αγγίζουν τις πέντε ώρες με το βασικό καλώδιο σε οικιακή πρίζα και στις 3,2 ώρες σε επιτοίχιο φορτιστή (Wallbox).
Τα καλώδια για το σπίτι και για κοινόχρηστο χώρο φόρτισης περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου (βρίσκονται κάτω από τον χώρο αποσκευών που ξεκινά πια από τα 450 λίτρα), ενώ όσοι προσανατολίζονται σε επιτοίχιο φορτιστή μπορούν να επιλέξουν έναν από τους τρεις της BMW (στα 22 kW) αξίας 970, 1.100 και 1.250 ευρώ, ανάλογα με τις πρόσθετες λειτουργίες τους.
Η εγγύηση της μπαταρίας διαρκεί έξι χρόνια ή 100.000 χλμ., ενώ η BMW Hellas παρέχει 24μηνη δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο δημόσιας φόρτισης «Φορτίζω» στους ιδιώτες πελάτες των μοντέλων BMW i και Plug-in Hybrid.
Η εναλλαγή ανάμεσα στα προγράμματα υβριδικής/ηλεκτρικής οδήγησης πραγματοποιείται μέσω του διακόπτη eDRIVE. Η X1 xDrive 25e ξεκινά με προεπιλεγμένο το πρόγραμμα AUTO eDRIVE, όπου η μέγιστη ταχύτητα για την ηλεκτρική οδήγηση περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα σε κατάσταση φόρτισης 100%-12% και στα 55 χλμ./ώρα σε κατάσταση φόρτισης 12%-3%.
Ο οδηγός μπορεί ωστόσο να επιλέξει ως προεπιλεγμένο το πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα MAX eDRIVE για οδήγηση σε ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα, ενώ το πρόγραμμα SAVE Battery αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας για μετέπειτα χρήση σε επιλεγμένο χρόνο. Οπως κάθε X1, ωστόσο, έτσι και αυτή διαθέτει και τα βασικά προγράμματα οδήγησης ECO PRO, COMFORT και SPORT.
Αξίζει επίσης να γνωρίζετε ότι ο οδηγός μπορεί να βρει τους διαθέσιμους σταθμούς φόρτισης στο σύστημα πλοήγησης αλλά και να δημιουργήσει προσωπικό λογαριασμό στην ιστοσελίδα BMW ConnectedDrive «ξεκλειδώνοντας» μια σειρά από ψηφιακές λειτουργίες (όπως για παράδειγμα ο απομακρυσμένος έλεγχος του αυτοκινήτου του), τις οποίες μπορεί να διαχειρίζεται και από το smartphone του.