Το XC40 μπορεί να αποδειχθεί για τη Volvo ό,τι το τρίθυρο MINI για τη βρετανική θυγατρική του ομίλου BMW: ένα εισαγωγικό μοντέλο αναφοράς που πέρα από την κρίσιμη μάζα των πωλήσεων θα διευρύνει την αποδοχή της μάρκας από ανθρώπους που μέχρι χθες για διάφορους λόγους δεν την είχαν στο ραντάρ τους.

Επίσης πέρα από τη δημοφιλία που απολαμβάνει κάθε SUV της σουηδικής εταιρείας, το XC40 διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο σε όλες τις εκδόσεις του πλην της βασικής βενζινοκίνητης T3 των 1,5 λίτρων / 156 ίππων, στοιχείο που ανοίγει τον δρόμο στη βασική diesel D3 των 2,0 λίτρων απόδοσης 150 ίππων.

Στη δε εύστοχη επισήμανση ότι η D3 είναι δίλιτρη, η ειλικρινής απάντηση είναι ότι στατιστικά αυτό δεν φάνηκε να πτοεί καθόλου το κοινό των Σουηδών που προτίμησε το XC40 προτού εμφανιστεί η έκδοση βενζίνης των 1,5 λίτρων.

Σε κάθε περίπτωση και με δεδομένο τον premium χαρακτήρα του μοντέλου, το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των οκτώ σχέσεων αυξάνει την προστιθέμενη αξία του προσθιοκίνητου αυτοκινήτου διαμορφώνοντας τις τιμές πώλησης της έκδοσης D3 Geartronic από τα 37.600 έως τα 46.645 ευρώ όταν η ίδια με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ξεκινά από τα 35.194 ευρώ.

Η απόσταση των σχεδόν 2.400 ευρώ αν και όχι αμελητέα δεν είναι απαγορευτική, σύμφωνα και πάλι με τα στατιστικά στοιχεία των πωλήσεων. Πρακτικά δε, η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου σε SUV και αυτής της κατηγορίας επηρεάζει θετικά τη μεταπωλητική του αξία αλλά κυρίως δρα αγχολυτικά στην καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη. Από την άποψη επιδόσεων τώρα, η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο υπολείπεται κατά 0,3 δευτερόλεπτα στη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ενώ η μέγιστη ταχύτητα προσδιορίζεται και στις δύο περιπτώσεις στα 200 χλμ./ώρα.

Στον τομέα της θεωρητικής μέσης συνδυασμένης κατανάλωσης η έκδοση D3 με το χειροκίνητο κιβώτιο εμφανίζεται κατά μισό λίτρο /100 χλμ. πιο οικονομική από την D3 Geartronic στο νέο πρωτόκολλο υπολογισμού WLTP, ενώ και τα CO2 είναι κατά 13 γραμμάρια λιγότερα στη μη αυτόματη έκδοση. Η δική μας επιλογή είναι σταθερά αυτή με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία του μικρότερου Volvo, ειδικά από τη στιγμή που θα συνοδεύεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι για τις χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων.

Πέραν αυτών, τα υπόλοιπα στοιχεία είναι γνωστά, με τα πιο χρήσιμα να αφορούν την ικανότητα του πλαισίου να παρέχει μια ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία ακόμη και σε πιο απαιτητικές διαδρομές, τον τρόπο που η ανάρτηση φιλτράρει χωρίς τριγμούς τις συνήθεις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης να επιχειρούν να εναρμονίσουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην περιστασιακή διάθεση του οδηγού του.

Η αίσθηση του τιμονιού και των φρένων βρίσκονται πολύ ψηλότερα από τον μέσο όρο της κατηγορίας ενώ η πραγματική μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε στα χέρια μας τα 7,0 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. χάρη και στην κλιμάκωση του συγκεκριμένου αυτόματου κιβωτίου.